Bernie má svůj scénář: úbytek týmů nahradí třetí vozy zbylých stájí

Robert RoBertino Pavelka, 5. října 2015, 12:53 Google+

Kde jsou ty časy, kdy se ve formuli 1 prohánělo přes třicet aut rekrutujících se z 20 týmů. Musely se jezdit předkvalifikace, aby vůbec bylo dodrženo pravidlo o maximálním počtu uchazečů o start. V současné době to spíš vypadá, že F1 nastoupí neblahý osud WRC.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 06.10. 13:24) Napište svůj názor
Dočkáme se šílených vizí, že na startu jako v 50. letech bude stát šest Ferrari proti šesti Mercedesům?

Dočkáme se šílených vizí, že na startu jako v 50. letech bude stát šest Ferrari proti šesti Mercedesům? | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ferrari, Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams, Arrows, Leyton House March, Osella, Benetton, Dallara, Ligier, Minardi, Larrousse-Lola, Coloni, Rial, EuroBrun, Zakspeed, Onyx, AGS. K tomu Ford, Ferrari, Judd, Honda, Renault, Lamborghini, Novamotor, Yamaha. Utopie? Nikoli - formule 1 v roce 1989. A věřte tomu nebo ne, všechny zmíněné týmy aspoň s jedním vozem absolvovaly celou sezónu.

V současné době máme na startovním roštu polovinu stájí, ovšem vyhlídky nejsou nijak radostné. Red Bull a Toro Rosso hrozí odchodem, Lotus sužují finanční potíže, Sauber a Force India si stěžují u EU kvůli vysokým nákladům, otázkou zůstává, jak se podaří stabilizovat Manor, i když tam se snad blýská na lepší časy. Situaci může zlepšit americký Haas F1 Team, ale v případě katastrofálního scénáře (což je sice nepravděpodobné, ale zkusme s ním počítat) se startovní rošt smrskne na sedm týmů - to v případě, že Red Bull, Toro Rosso, Sauber a Force India vypadnou ze hry. A není tím myšlen hromadný, ale třeba postupný odchod.

img-responsive

Ecclestone si hlavu nedělá, prostě týmy pošlou na startovní rošt třetí auta... | foto: Red Bull Racing

Bernie Ecclestone si však zatím vážné ohrožení výjimečnosti F1 nepřipouští, a kdyby se náhodou počet týmů zmenšil, vidí záchranu v nasazení třetích vozů. "Některé týmy by to přivítaly a mnoho lidí by raději vidělo tři ferrari než monoposty, které nejsou konkurenceschopné. Příští měsíc už budeme vědět v této souvislosti rozhodně víc," uvedl pro holandský De Telegraaf Ecclestone. I když však mluví o "všech" týmech, je otázkou, kolik by jich bylo schopných třetí auto nasadit. Dá se předpokládat, že by to zvládli u Ferrari a Mercedesu, ale Williams a McLaren už tak jistě nepůsobí. Zvláště posledně jmenovaný tým má teď poněkud jiné starosti a nejdřív by se musel vrátit na místa, na něž je zvyklý. 

Ecclestone na přímou otázku připustil, že ohledně Red Bullu a Toro Rosso netuší, jak celá věc dopadne. "Je to složitá situace s mnoha protichůdnými zájmy. Ale chápu, že se nikomu nechce poskytnout vlastní zbraně konkurenci, která by je poté porážela."

Sice se tvrdí, že náklady na třetí vůz by paradoxně příliš týmové rozpočty nezatížily, ale nejde jen o to vůz vyrobit. Nijak se zatím neřeší otázka boxových stání, nárůst personálu, zvýšený počet motorů a další "drobnosti". V tomto směru má ještě Ecclestone nad čím dumat.

Vytisknout

Diskuze: Bernie má svůj scénář: úbytek týmů nahradí třetí vozy zbylých stájí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 06.10.2015 13:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christiane, neblbněte, Max musí dál jezdit, jako by říkal Ecclestone

Ecclestone: Formule 1 nesmí přijít o Verstappena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud