Montezemolo hodnotí letošní Alonsovy výkony známkou 8 z desíti

iM2, 20. listopadu 2013, 09:26 Google+

Jejich vztah se v některých částech končící sezony mohl zdát křehkým, jak tedy hodnotí šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, výkony Fernanda Alonsa?

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 23.11. 18:18) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Pěkných 8 z 10," řekl Luca di Montezemolo CNN. Šéf Ferrari během letošní sezony Fernanda jednou 'vytahal za uši' poté, co Španěl kritizoval výkony vozu F138 po červencové GP Maďarska. Nicméně veškeré napětí mezi Lucou a Fernandem je, zdá se, pryč, protože mu dal velice slušné hodnocení a srovnává ho s některými z největších jezdců týmu z historie. 

"Myslím, že je opravdu velice, velice dobrým jezdcem," řekl například Montezemolo CNN před GP Abú Zabí. "Byl jsem s jezdci jako je Niki Lauda, Alain Prost, nebo Michael Schumacher - fantastické - ale Alonso je v závodech opravdu fantastickým. Alonso je také velice dobrý během závodu v pochopení toho, kdy je třeba zatlačit a kdy je třeba trochu ubrat a pošetřit gumy."

Zvládání gum se letos ukázalo jako velmi náročné pro většinu jezdců na roštu - jedinou výjimkou, která s tím snad nikdy neměla problém je čerstvě čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel. Na Němce, který dokázal vyhrát posledních osm závodů, což je novým rekordem, Fernando ztrácí závod před koncem sezony 145 bodů. 

Alonsovi ve službách italského týmu nepomohlo, že dodavatel pneumatik, společnost Pirelli, se musel během sezony po několika nebezpečných defektech v průběhu závodu vrátit k loňské konstrukci gum. Nicméně di Montezemolo nevidí Pirelli za to, že se jeho týmu nepodařilo vyhrát závod od květnové GP Španělska."Nikdy nemám rád používání slova výmluva." Ital se radši zaměřuje na úvodní část sezony, kdy se jim dařilo.

"V první polovině sezony jsme vyhráli dva závody, Ferrari tedy bylo mnohem více konkurenceschopné. To je fakt ... když došlo ke změně gum, tak jsme za to zaplatili vysokou cenu. Nemám rád formuli, ve které musí jezdec dávat pozor, aby moc nezničil gumy," říká 66letý manažer.

Zatímco s Alonsem, jehož partnerem v týmu bude pro příští sezonu Kimi Räikkönen, který s týmem vyhrál titul už v roce 2007, je Luca spokojen, tak ohledně progresu, který se jeho týmu povedl (nebo spíše nepovedl) předvádět na trati, spokojen není. "Důvodem, proč nejsem tento rok šťasný, je, že jsme nebyli schopni vyvíjet auto po velmi dobrém startu do sezony. To byl tedy náš problém." 

V roce 2014 uvidíme velké změny v pravidlech. Asi tou největší bude použití motorů o objemu 1,6l s turby a zabudovaným systémem rekuperace energie.

"Jsem moc rád, že se mění pravidla, protože nemám rád formule, jejichž aerodynamika představuje 90% výkonu. Nestavíme letadla nebo umělé družice, stavíme auta. Motor, převodovka, zavěšení: Toto jsou klíčové věci. Zvláště pro nás, protože - jak jsme už řekli - naše zkušenosti v F1 znamenají, že můžeme tyto technologie přenášet do našich aut," zakončil své zamyšlení Luca di Montezemolo.

Vytisknout

Diskuze: Montezemolo hodnotí letošní Alonsovy výkony známkou 8 z desíti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 23.11.2013 18:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Tost, Franz

Tost: Nový monopost chceme mít připraven na testy v polovině ledna 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud