Marussia příští rok nasadí KERS od Williamsu, pochvaluje si spolupráci s McLarenem

Petr Hlawiczka, 29. srpna 2012, 07:00 Google+

Marussia potvrdzuje, že v roce 2013 hodlá nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který bude odebírat od Williamsu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.08. 16:15) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

V rozhovoru, který dnes ruský tým zveřejnil, technický konzultant Pat Symonds uvádí: "Ano, příští rok budeme používat KERS. Plánujeme nasadit systém, který je vyvíjený Williamsem a který používali minulý rok s motorem Cosworth a v současnosti je ve voze s motorem Renault.

Naše jednotka pro rok 2013 je vyvíjena z něj. Velmi na nás zapůsobila technika, efektivita a hmotnost. Rovněž s Williamsem je potěšení pracovat jak po technické, tak i po obchodní stránce," pokračuje Symonds.

Marussia však zůstane u současného dodavatele motoru: "Budeme pokračovat s motorem Cosworth. Jsme spokojeni s práci, kterou s nimi děláme. Myslím, že spolupracujeme na zlepšování oblastí, kde to dle pravidel lze. Soustředíme se na vylepšování ovladatelnosti motoru, zvyšování jeho výkonnosti jakožto jednotky s vozem."

marussia
Charles Pic ve voze Marussie letos nahradil Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Racing)

A jak je na tom Marussia s vývojem vozu pro příští sezónu? "Dle plánu. Časově to je vždy náročné, ale tak by to mělo být, když chcete, aby výkonnost vozu byla co nejvyšší.

Budou tam některé poměrně významné změny, ale z mnoha pohledů půjde o vylepšení MR01 - uplatnění toho, co jsme se o voze při závodění naučili za polovinu sezóny, a věcí, které jsme s vozem chtěli udělat, ale jednoduše jsme na ně minulý rok neměli čas. Takže všechno jde podle plánu a těšíme se na produktivní zimní testování a silný start do sezóny 2013.

Marussia po rozchodem s bývalým technickým ředitelem, který razil cestu vývoje pouze pomocí počítačů, konečně také před sezónou rozjela testování v aerodynamickém tunelu McLarenu.

"Program v aerodynamickém tunelu jsme zahájili koncem minulého roku. Zabírá to celkem dost času postavit velmi sofistikované modely, které používáme v tunelech F1, proto jsme výsledky tohoto programu u prvních verzí vozu MR01 nepociťovali."

marussia
Zadní část vozu MR01 v Maďarsku (foto: Marussia Racing)

"Jak jsme v sezóně pokračovali, byli jsme schopni nasazovat relativně drobná vylepšení vozu, která byla výsledkem programu v aerodynamickém tunelu. První větší vylepšení jsme ale představili v Silverstone.

Například jsme měli nový nos, který aerodynamici předběžně uvolnili koncem května poté, co byl v tunelu třetí květnový týden. Bočnice a výfuky byly vyvíjeny ve stejnou dobu. Zadní křídlo bylo zcela nové, s ním jsme začali dříve, uvolněno bylo koncem dubna, v květnu jsme ho v tunelu vyladili.

Ke konci května jsme definovali naše vylepšení pro Silverstone a červen jsme strávili detailním designem a výrobou nástrojů, které jsme potřebovali pro závod v Silverstone," pokračuje Symonds, jenž si pochvaluje zlepšení, které díky spolupráci s McLarenem dosáhli.

marussia
Vůz MR01 před prvním rozsáhlejším vylepšením ve Valencii (foto: Marussia Racing)

"Jsme velmi potěšení korelací z aerodynamického tunelu. Používáme aerodynamický tunelu společnosti McLaren Applied Technologies jako součást naše technického partnerství a obecně si myslím, že předpovědi z něj jsou vidět na okruhu jak během měření v pátečním tréninku, tak i ve skutečně zlepšené výkonnosti, jíž pozorujeme na voze.

Stále máme několik vylepšení, která můžeme nasadit na vůz v této sezóně. Svým způsobem máme štěstí, že jsou aerodynamická pravidla pro rok 2013 celkem podobná s letošními. Proto díly, které nyní vyvíjíme, mohou být ve skutečnosti společné pro konec této sezóny a začátek té příští s vozem pro rok 2013.

Takže zatímco se nyní zaměřujeme na rok 2013, máme vylepšení pro Spa a další přijdou v Singapuru. A jsem si opravdu jistý, že to nebude představovat konec našeho vývoje," dodává Symonds.

Vytisknout

Diskuze: Marussia příští rok nasadí KERS od Williamsu, pochvaluje si spolupráci s McLarenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.08.2012 16:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp usa

Foto: Jak vypadá okruh v Austinu tři měsíce před prvním závodem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  4. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud