Nová kvalifikace je složitější, ale lepší

Karel Bařina, 30. ledna 2006, 08:54 Google+

Od této sezóny Formule 1 opět upouští od jednokolové kvalifikace s vozem připraveným a natankovaným pro závod. Na základě divácké ankety byl vybrán vyřazovací formát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rampf, Willy

Rampf, Willy | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Ten spočívá v tom, že během patnácti minut může jezdit každý pilot libovolný počet kol, s vozem bez plné nádrže. Po patnácti minutách je na konec startovního pole zařazeno pět nejpomalejších. Potom dalších pět během dalších patnácti minut. Zbývajících 10-12 jezdců si to rozdá o přední místa během dvaceti minut.

Dnes v otázce kvalifikace panuje vzácná shoda, proti tomuto formátu nikdo neprotestuje. Podle některých osobností z oblasti F1, včetně prezidenta FIA, je však formát příliš složitý a dívák se v něm bude těžko orientovat. Při jednokolovém formát měl divák dobrý přehled, ale zase nevěděl, kolik má kdo paliva, a tudíž jaká je jeho skutečná rychlost, protože před kvalifikací musel mít každý natankováno až do první zastávky během závodu.

Willi Rampf, technický ředitel BMW, je zastáncem nových pravidel: "Myslím, že největšími změnami budou nový kvalifikační formát a znovu povolená výměna pneumatik během závodu. Všichni se teď budou muset více zajímat o pneumatiky pro kratší jízdy. A kvalifikační formát je skvělý. Divákům se to bude líbit a pro techniky to bude docela stresující odpoledne. Myslím, že si to budou všichni užívat, bude to soutěž navíc."

Foto: BMW Motorsport

Vytisknout

Diskuze: Nová kvalifikace je složitější, ale lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Biagi, Thomas

První Midland bude představen už v pátek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud