Identické vozy i nastavení, rozdílná výkonnost. Alpine řeší problém, Ocon nechápe

Petr Hlawiczka, 6. října 2021, 06:00 Google+

Stáj Alpine hledá příčinu toho, proč jsou mezi oběma jejich vozy tak velké rozdíly ve výkonnosti, přestože Fernando Alonso i Esteban Ocon jezdí s téměř identickým nastavením.

Počet komentářů:  84 komentářů (Poslední 08.10. 14:00) Napište svůj názor
Esteban Ocon u svých mechaniků

Esteban Ocon u svých mechaniků | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco Španěl byl v Soči chvíli třetí a pomýšlel na pódium, jeho mladší týmový kolega projel cílem na 14. pozici mimo body. Přitom šlo již o třetí závod po sobě, kdy na něj dost ztrácel.

"Auta si v posledních třech či čtyřech závodech byla v nastavení velmi podobná, tedy v podstatě identická. A přitom v Rusku mezi nimi byly docela velké [výkonnostní] odchylky," popisuje frustrovaný Ocon, kterému v šampionátu jezdců patří se 45 body až 11. příčka, přestože v Maďarsku překvapivě zvítězil.

"Už nemáme ani stejné komentáře vůči vozu. Máme pár nápadů, čím by to mohlo být, a máme za cíl to samozřejmě do příštího či přespříštího závodu vyřešit, tak uvidíme," doufá francouzský jezdec, jenž zaostává za svým týmovým kolegou Alonsem.

img-responsive

Esteban Ocon nechápe, proč v posledních závodech tolik zaostává za Fernandem Alonsem | foto: Alpine F1 Team

Trápil se i na začátku roku, což vedlo k tomu, že mu Alpine před Velkou cenou Británie vyměnilo šasi. V posledních podnicích se rozdíly znovu prohlubují, proto přiznává, že prožívá jednu ze svých nejtěžších sezón ve Formuli 1.

"V prvních několika kolech se nám dařilo se držet na dobré pozici, pak to ale už bylo docela těžké. Z pohledu rychlosti jsme kolo za kolem docela hodně ztráceli, zaostávali jsme za vozem vpředu," přibližuje Ocon průběh závodu v Soči..

"Nebyl jsem schopen útočit ani se před nikým bránit, abych byl fér. Musíme tedy vyhodnotit celkem dost věcí. Je před námi spousta práce, než se vydáme do Turecka, ale přijdeme na to, co bylo špatně," věří 25letý pilot Alpine, které od rok 2024 vstoupí s novým hybridním vozem do světa vytrvalostních závodů v kategorii LMDh.

img-responsive

Ocon v Rusku ztrácel jednu pozici za druhou | foto: Alfa Romeo Racing

Věc však není zřejmá a vysvětlení jednoduché. Ve voze se totiž Ocon cítil dobře, stejně jako dříve, kdy podával dobré výkony: "Nemá to žádný zvláštní důvod.  Za volantem se cítím dobře, stejně jako v Monze či v Zandvoortu."

Jeho pocity kontrastují s tím, co prožívá Alonso: "Soči byl zřejmě jeden z mých letošních nejlepších závodů. Auto bylo během závodu konkurenceschopné a bitvy s vozy Ferrari, McLarenu a Red Bullu byly ke konci velmi vzrušující. Během několika kol jsme postoupili o několik míst dopředu."

"Letos jsme prožili několik dobrých závodů a co je důležité, jsme konzistentní. Musíme si tu konzistenci udržet a získat pro tým další body, abychom sezónu úspěšně zakončili," dodává Alonso, jenž se po svém návratu do F1 po dvouleté přestávce drží v nejlepší desítce.

Stav šampionátu jezdců po GP Ruska 2021

Stav šampionátu jezdců po GP Ruska 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: Identické vozy i nastavení, rozdílná výkonnost. Alpine řeší problém, Ocon nechápe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 08.10.2021 14:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 84 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen je po závodu v Soči velmi spokojený

Marko pochyboval o výměně Verstappenova motoru, očekával double Mercedesu. Nyní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud