Mercedes tápe. Neví, jak vyřešit potíže se "slabší" zadní části svého vozu W12 + VIDEO

Petr Hlawiczka, 19. března 2021, 06:00 Google+

Mercedes přiznává, že stále nemá bezprostřední řešení problémů, které způsobují potíže se zadní části jejich nového monopostu. Ten se při testech choval zákeřně a během jízdy se nečekaně dostával do přetáčivého smyku.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 21.03. 19:05) Napište svůj názor
Valtteri Bottas během posledního dne testů v Bahrajnu

Valtteri Bottas během posledního dne testů v Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Kromě toho řešil během testování v Bahrajnu různé technické problémy - o úvodní dopoledne přišel například kvůli problému s převodovkou, po poledních přestávkách vyjížděl z garáže s hodinovým zpožděním. Hamilton skončil druhý den po smyku ve štěrku a jeho týmový kolega Valtteri Bottas si po celou dobu stěžoval na nestabilní záď.

Ani jeden z nich se nedokázal přiblížit rychlým časům Red Bullu - Hamilton ve svém nejlepším pokusu ztrácel přes sekundu, byť použil tu nejměkčí směs, kterou Pirelli přivezlo. A Stříbrné šípy ani den po testu netušily, jak svou slabinu rychle vyřešit.

"Bylo celkem jasné, že se auto špatně ovládá. Na druhou stranu je faktem, že vůz Red Bull byl velmi stabilní, zejména v posledním sektoru kola byl jako přibitý. To považuji za férové závěry z pozorování. Šlo to vidět z venčí a podle mě to odrážely i časy na kolo," uznává šéf strategií Mercedesu James Vowles.

"Je taky fér říct, že zatím jsme nenašli odpovědi, je teprve 24 hodin po testu. Máme k dispozici obrovské množství dat a před sebou dlouhou cestu k tomu, abychom se pokusili pochopit, co to způsobovalo," trápí Vowlese, jenž by chtěl se svým týmem získat osmý titul v řadě za sebou.

Podmínky v Sáchiru nebyly ideální: silný vítr a množství písku na dráze, jenže s tím se museli vypořádávat i jejich soupeři. A žádný z nich neměl až takové potíže se zadní části svého auta jako Mercedes.

"Vítr to ztěžoval. Když je za vozem, přicházíte o přítlak, protože to v podstatě snižuje rychlost vzduchu. V některých zatáčkách, kde jsme měli vítr v zádech, k tomu bylo auto náchylné. Pak se také pneumatiky celkem snadno na tom okruhu přehřívaly. A když se začnete smýkat, přicházíte o přilnavost a zhoršuje se to," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

"Důležité je nicméně to, že jsme podobné trápení u našich soupeřů nepozorovali, takže se musíme hodně zaměřit na to, proč byla zadní část trochu slabší, jak ji udělat stabilnější a předvídatelnější. Práce na tom nyní probíhá," odhaluje Shovlin.

"Snad pro piloty už nebude tak obtížná, až dorazíme k závodnímu víkendu, protože se hodně na ty své časy nadřeli," uzavírá hlavní inženýr Mercedesu. Ten v Bahrajnu ještě v úterý po testech absolvoval natáčecí den, aby prověřil další novinky na voze. Přitom ovšem mohl ujet pouze 100 km na nezávodních pneumatikách.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes tápe. Neví, jak vyřešit potíže se "slabší" zadní části svého vozu W12 + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 21.03.2021 19:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

První test Leclerca s Ferrari ve Fioranu v roce 2021

Leclerc se vyjadřuje k ambicím Ferrari. Čeká letos boj o titul?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  5. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  6. GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud