Motor War Car měl děsit nepřítele. První armádní auto ale vypadá spíše směšně

-mao / AutoRoad.cz, 17. ledna 2018, 09:11 Google+

V dnešní době jsme zvyklí, že většina nejmodernějších technologií se nejprve objeví v armádě a až později proniká k civilistům. S automobily to však bylo přesně naopak, nejdříve se objevily v civilním sektoru a až později se začalo pracovat na jejich využití pro armádu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Motor War Car

Motor War Car | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Už od začátku měly automobily potenciál zejména při přepravě lidí a materiálu, nicméně postupem času se začalo experimentovat i s jejich bojovým nasazením. Prvním ozbrojeným automobilem se tak stal "Motor Scout", za kterým stál F.R. Simms. Malá "čtyřkolka" s kulometem byla obsluhována pouze jedním člověkem, který navíc postrádal jakoukoliv ochranu.

img-responsive

Motor War Car | foto: youtube.com

Britský konstruktér, designér a vynálezce Frederick Richard Simms tak byl v dubnu 1899 pověřen sestrojením nového stroje, který by kromě výzbroje nabídl i pancéřování. Za jeho konstrukcí pak stála společnost Vickers, Sons & Maxim z města Borrow, která postavila vůz na šasi Daimleru a k pohonu využila motor stejné značky.

Prototyp byl vybaven 6 milimetrovým pancéřováním Vickers a o pohon se staral čtyřválcový 3.3 litrový motor Daimler o výkonu 16 (některé zdroje uvádí 14) koní. Obrněný vůz měl čtyři rychlosti a dosahoval rychlosti až 25.7 km/h v obou směrech.

Výzbroj tvořila dvojice kulometů Maxim (ráže 8 mm) ukrytá ve dvojici otočných věží s 360° pokrytím v přední části. Na zádi se nalézal 37 milimetrový automatický kanon "QF 1 pounder", kterému se pro jeho charakteristický zvuk přezdívalo "Poom Poom".

Zhruba 8.5 metru dlouhý, 2.4 metru vysoký a 3 tuny vážící stroj s čtyřčlennou posádkou byl na obou stranách vybaven jakýmsi "beranidlem" k prorážení davů a na spodní straně měl být nabroušený kovový pás, který by při jízdě davem způsoboval vyšší škody. A kdyby to nestačilo, mohl být pás ještě pod proudem. 

Naštěstí pro Búry, se kterými Británie na přelomu 19. a 20. století válčila na jihu Afriky, byl první prototyp prezentován až v roce 1902 na "Salon de l'Automobile et du cycle" v Bruselu a obrněný automobil do skutečných bojů nasazen nebyl. Tou dobou už se ale vyvíjely podobné stroje i v jiných evropských zemích a své schopnosti naplno předvedly během první světové války, kde je později doplnily i tanky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Motor War Car měl děsit nepřítele. První armádní auto ale vypadá spíše směšně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Isetta

Věřili byste tomu, že tahle malá Isetta zachránila dnes prémiovému BMW krk?

Subaru XV 2018

První jízda: Nové Subaru XV není jen vysoká Impreza. V offroadu zvládne víc, než si troufnete!

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Obrněnec na běžné silnice. Největší překvapení ale čeká v interiéru

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

reklama
reklama

Doporučujeme

Tankista a přesná jízda

VIDEO: Čínský voják bravůrně ovládá svůj tank

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

reklama

Zprávy odjinud