Segment malých crossoverů čeká revoluce, do Evropy míří Suzuki Ignis

ar6, 10. srpna 2016, 16:13 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Označení městský crossover nebo SUV dnes náleží autům jako Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Citroën C4 Cactus. To všechno jsou modely s délkou do maximálně 4,1 metru. Už brzy ale možná bude nutné tuto kategorii předefinovat, protože se do Evropy chystá Suzuki Ignis.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki Ignis míří do Evropy, jde o nejmenší crossover na trhu.

Suzuki Ignis míří do Evropy, jde o nejmenší crossover na trhu. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Jméno Ignis není podobně jako nedávno Baleno neznámé. V Evropě se objevilo ve druhé polovině 90. let a na začátku 21. století hned na dvou generacích malého crossoveru. Ani jedna přitom svou délkou nepřesáhla 3,8 metru, slovo malá tak možná není vůbec na místě. Buď jak buď, loni se v Tokiu ukázalo třetí vydání crossoveru (nebo chcete-li SUV) se jménem Ignis. A ze zajetých kolejí rozhodně nevyšlo, opět se pyšní délkou 3700 milimetrů, která je doplněná šířkou 1660 milimetrů, výškou 1595 milimetrů a rozvorem 2435 milimetrů. Spolu s nadcházejícím pařížským autosalonem se toto auto dostane také do Evropy, kde se toho na první pohled moc nezměnilo.

Auto téměř bez konkurence, dalo by se říct. Ignis je o několik čísel menší než Captur nebo 2008, terénních schopností Pandy 4x4 nebo Lady 4x4 zase určitě dosahovat nebude. Stylová alternativa k off-roadu Jimny? Ano, tak by mohl být nový Ignis označován. Design vozu je hodně stylový, zároveň ale minimalistický a odkazující na minulost. Konkrétně například na model Cervo ze sedmdesátých let, který měl trojité žebrování na zadním sloupku. Novinka k tomu přidává ještě velká světla vpředu i vzadu, krátké převisy, světlou výšku 180 milimetrů nebo plastovou ochranu podběhů.

Do interiéru evropské verze nás zatím Suzuki nepustilo, pokud se ale budeme držet japonského provedení, můžeme se těšit na kabinu o několik řádů hezčí a kvalitnější než u Balena. Dominovat jí bude volně stojící obrazovka multimediálního systému a velice jednoduchá středová konzole. Tady je cítit styl modelů třídy kei. Prostoru by mělo být tak akorát pro čtyři cestující.

img-responsive

Karosérie je inspirovaná některými Suzuki minulosti. | foto: Suzuki

Základem crossoveru je lehká platforma nové generace, dovolující také použití mikrohybridní technologie SHVS v kombinaci se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k). V Japonsku je toto ústrojí jedinou možností, přičemž spolupracuje výhradně s automatem CVT a pohonem předních nebo všech kol. Jestli se stejná nabídka dostane i k nám zatím jisté není, bylo by nicméně překvapením, kdyby nedošlo i na přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k). Dobrou zprávou je nízká hmotnost, kdy na domácím trhu ani vrcholný model s pohonem všech kol neváží více než tunu. Do prodeje se Ignis dostane v lednu příštího roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Segment malých crossoverů čeká revoluce, do Evropy míří Suzuki Ignis

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Icona Vulcano Titanium bylo odhaleno na výstavě Pebble Beach

Jediné titanové auto na světě je na prodej. Cenou předčí i Bugatti Chiron

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud