Historie společnosti Lamborghini,, jak ji známe dnes, sahá do šedesátých let minulého století. Ještě předtím se ale tato společnost, dnes známá výrobou exkluzivních výkonných vozů, jmenovala Lamborghini Trattori a jejím hlavním artiklem byly právě traktory.
Společnost Lamborghini Trattori si rozhodně nevedla špatně a zřejmě by se do výroby sportovních aut jen tak nevrhla, pokud by si její zakladatel Ferruccio Lamborghini nekoupil Ferrari, se kterým ale nebyl spokojen. Vydal se tedy za samotným Enzem Ferrari, kterému si stěžoval na problémy s vozem.
Právě tato nemilá výměna názorů se pak měla stát hlavním impulzem pro vznik prvních sportovních vozů Lamborghini, ovšem co je na tom pravdy už se asi nikdy nedozvíme. Pravdou však je, že Lamborghini se rozhodně nedaří zle a jejich vozy jsou úžasné.
Kvalitní stoje ale uměla společnost Lamborghini i dříve, ještě před přechodem na sportovní automobily. Důkazem budiž třeba tento pásový traktor Lamborghini 5C Cingolato z roku 1960, který se nedávno objevil na aukčním portálu "Bring a Trailer". Navíc se jedná o jedno z nejlevnějších Lamborghini na trhu, neboť jeho cena v současnosti činí pouze cca 167.000 korun.
Stoj, který se nyní nachází v Británii, pochází z italské oblasti Padua, kde vystřídal tři majitele. Ten poslední ale na traktoru nešetřil a dopřál mu renovaci, díky které je traktor funkční a vypadá skvěle. Kapota nese tradiční oranžovou barvu, zatímco Šasi modrou. Nechybí ani několik dobových dekoračních nálepek. Perličkou jsou pak světlomety, které jsou údajně původní.
Pod kapotou bohužel nenajdete žádný oslnivý atmosfericky plněný dvanáctiválec o výkonu přesahujícím 500 koní, ale k jeho účelům bohatě postačí i jeho vzduchem chlazený 2.2 litrový tříválcový diesel o výkonu 40 koní, který je spojen se čtyřstupňovou převodovkou, která disponuje i redukční převodovkou.
Traktor sice vznikal na jiné výrobní lince než slavné modely Miura nebo Countach, ovšem přesto s nimi má něco společného - za vznikem všech těchto strojů stál Ferruccio Lamborghini.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.