Návrat do minulosti: BMW řady 6

Martin Kovalčík, 12. března 2006, 22:41 Google+

Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976. BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt, který ještě dnes třicet let po premiéře vypadá skvěle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
6

6 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tenkrát nejoblíbenější německé kupé, fandové překřtili na tzv. „bavorský expres“. Ihned po představení řady 6 s označením E24 na Ženevském autosalonu v roce 1976 se toto kupé stalo cílem sportovních řidičů a nadšenců Bmw, po celou dobu produkce zůstalo populární, až do ukončení výroby v roce 1989. Celkový počet prodaných kusů se zastavil na číslici 86 216.

Jako první se začala prodávat verze 630CS s šestiválcovým motorem o objemu tři litry a karburátorem, ten měl výkon 132kW a cenu 40 000 marek. Později přišla 633CSi s výkonem 147kW / 200 k, ta dokázala překročit rychlost 200km/h.

Výkonové posílení přišlo vzápětí, v roce 1978 s typem 635Csi, zde byl výkon vyladěn na 160kW / 218PS při 5200 ot/min, zrychlení zvládlo za 7,7 vteřin na 100km/h, hmotnost 1,5 tuny a cena 61 300 marek. Těchto vozů se vyrobilo z celé řady nejvíce, přes 50 000 kusů. Byla to reakce na Porsche 928 a Mercedes-Benz 450CSL. Model 635CSi měl jako první spoilery.

V roce 1979 se objevila kultivovaná 628CSi. Nově se u tohoto modelu objevil palubní počítač - tzv. „check control“ a ukazatel servisního intervalu, ten upozorňuje na příští termín údržby a ABS. S jejím uvedením se přestaly vyrábět starší karburátorové verze.

Rok 1982 byl zlomový, šestka se dočkala modernizace, byly zde nově osazeny nápravy z řady 5 E28, nová palubní deska, odlišné nárazníky a především od tohoto data bylo ve voze použito řízení motoru Motronic (zapalování a vstřikování v jedné jednotce). 635CSi dokázala při stejném výkonu snížit spotřebu o 18% , na 13l na 100km.

Šestka nemohla pochopitelně ujít pozornosti renomovaným úpravcům, zmíníme zde např. Hartge, Alpina, AC Schnitzer a Dinan. Alpina vyráběla typ B9, nepřeplňovaný motor 3,5l (3453cm3) disponoval výkonem 180kW / 245PS při 5700 ot/min, maximální rychlost dosahovala hodnoty 238 km/h a zrychlení zvládla za 7,3s na 100km/h. Cena tohoto vozidla byla 72 500 marek. Alpina B7 potom měla stejný motor, ovšem posílen o turbodmychadlo, 3,5 litrový šestiválec (3430cm3) o výkonu 243kW / 330PS při 5800 ot/min, točivý moment 512Nm při 3000 ot/min,maximální rychlost 270 km/h, 6,1s na 100 km/h. Cenovka se vyšplhala na 116 000 marek.

6.dubna 1989 nastal konec výroby řady 6 E24, ale příznivce klasických sportovních vozů přitahuje dodnes.

zdroj a foto: www.bmwpower.cz

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: BMW řady 6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

SLK 55 AMG Ultimate

Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud