Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

Martin Kovalčík, 11. března 2006, 13:50 Google+

Sportovní divize AMG od Mercedesu postaví omezenou sérii SLK 55 AMG určené pro asijské investory. Dvousedadlové vozidla budou soutěžit v závodech „AMG Ultimate Experience Asia“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SLK 55 AMG Ultimate

SLK 55 AMG Ultimate | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

35 vysokovýkonných SLK 55 AMG je určeno pro zákazníky z Číny, Indonésie a Thajska, ti mohou svá vozidla prohánět pouze po soukromých okruzích, registrace pro silniční použití byla zamítnuta.

Pevná skládací střecha je nově vyvinuta z uhlíko-vláknitého kompozitu (CFRP), tu používá například formule 1 nebo  závodní vozidla DTM, spolu se zadním plastovým oknem se ušetřilo jen na střešní části 25kg a to přispělo ke snížení těžiště. AMG také dodal vylehčená slitinová kola o velikosti 19“ palců, sportovní odsávací systém, vylehčené anatomické sedadla, či dveřní výplně. Nádrž byla zvětšena na 80 litrů paliva. Pro bezpečnost zde nalezneme ochrannou klec, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Hmotnost vozidla s provozními a pohonnými kapalinami je nyní méně než 1500kg. 

Podvozek, kola a brzdy na nekompromisním SLK jsou totožné se Safety Car u Formule 1. Pneumatiky kombinují šířku 235/35 R19 vpředu s 265/30 R19 vzadu. Ultralehká slitinová kola mají třetinovou váhu oproti klasickým hliníkovým kolům. Brzdná soustava skrývá kotouče s rozměrem 360 x 22 mm a 6-ti pístovými třmeny. Závodní destičky odolávají těm nejvyšším teplotám a neuberou na síle ani při prudkém a opakovaném brždění. Vzadu jsou potom osazeny kotouče 330 x 26 mm a čtyř-pístové třmeny.

Pojďme se podívat pod kapotu, ta ukrývá sériový 8-válcový 5,5 litr o výkonu 265kw / 360 k a 510 N.m. krouťáku. Oproti původním parametrům bylo vylepšeno sání a dvojice tlumičů výfuku v zádi. Navíc byl použit pomocný olejový chladič umístěn v přední části, proto musel být posunut chladič motoru a převodovky, tak že pro mlhová světla nezbylo místo. Řazení je poloautomatické ruční s pádly pod volantem s režimem „M1“ a „M2“ lišící se především rychlostí řazení.

Lepších jízdních vlastností bylo docíleno rozložením hmotností v poměru 52:48 procent ve prospěch přední části. Závodní palivová nádrž je plošně rozdělena, tak aby v zatáčkách nedocházelo k přelívání vysokooktanového benzínu ze strany na stranu.

Zdroj: Mercedes - Benz

Vytisknout

Diskuze: Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo

Technika: Twin Spark

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud