Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět?

Jan Matoušek, 9. ledna 2017, 01:35 Google+ NAIAS 2017

Už od začátku století hledá Volkswagen plnohodnotného nástupce legendárního mikrobusu řady T1, jenomže ani po sérii několika různých konceptů konstruktéři ne a ne přijít na ten správný recept. Mohl by jím být například nejnovější počin s označením I.D. Buzz, který jezdí výhradně na elektřinu a má autonomní řízení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět? - anotačné foto

Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

První elektrokoncept řady I.D. ukázal Volkswagen loni v Paříži, mikrobus s označením Buzz, což odkazuje na původní jméno Bus, ale i tichý bzučivý zvuk pohonného ústrojí, je přece jen o něco propracovanější než původní pětidveřový hatchback. Obě auta stojí na stejné modulární platformě MEB, třebaže nováček využívá její prodlouženou verzi XL s délkou 4941 milimetrů, šířkou 1976 milimetrů, výškou 1963 milimetrů a rozvorem 3300 milimetrů. To ve spolupráci s chytrým využíváním obestavěného prostoru poskytuje dostatek místa pro tři řady sedadel. Zatímco v prvních dvou řadách najdete samostatná místa, třetí řadu tvoří pohodlná lavice. Jednotlivá místa jsou sklopná nebo nejrůzněji polohovatelná, zavazadelník tak ze 660 litrů může vzrůst až na 4602 litrů! Potěší také nízká nákladová hrana kufru.

Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1.

Volkswagen I.D. Buzz spolu s Volkswagenem I.D. z Paříže. | foto: Volkswagen

K pohonu slouží dvojice elektromotorů, jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Každý sám o sobě má 150 kW (204 k), dohromady má I.D. Buzz elektrický pohon všech kol a výkon 275 kW (374 k). Baterie umístěná v podlaze má kapacitu 111 kWh a poskytuje mikrobusu dojezd 600 kilometrů. Prostřednictvím rychlonabíječky je 80 procent její kapacity k dispozici za 30 minut, dobíjení je ale možné i ze všech domácích sítí. V této konfiguraci zrychluje Volkswagen na 96 km/h za asi 5 sekund a dosahuje maximálně 159 km/h, budoucnost by ale mohla přinést i slabší verzi s elektromotorem o výkonu 200 kW (272 k) pouze na zadní nápravě a baterií o kapacitě 83 kWh.

Velkou inovací konceptu je režim I.D. Pilot, což není nic jiného než plně autonomní řízení. Volkswagen jeho sériové uvedení plánuje do roku 2025, pravděpodobně přitom použije podivný šišatý volant potažený kůží Nappa, který při zvolení automatického řízení zajede do palubní desky. Zároveň se změní i tón ambientního osvětlení a řidič se může otočit směrem k posádce ve vozidle. K monitorování provozu využívá I.D. Buzz laserové, ultrasonické a radarové senzory, kamery a čtveřici laserových skenerů, které se objeví na střeše automobilu. Deaktivace „autopilota“ probíhá zmáčknutím jednoho z pedálů nebo dotykem na volant. Další zajímavostí konceptu je systém User-ID, jenž umí rozpoznat řidiče a přizpůsobit mu klimatizaci, podsvícení nebo hudební výběr. To se děje prostřednictvím cloudového úložiště, případně také přes aplikaci Digital Key v chytrém telefonu.

Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1.

Podivný volant zajede při aktivaci autopilota do palubní desky. | foto: Volkswagen

Design v mnoha ohledech odkazuje na klasického předchůdce. Především je to charakteristický motiv písmene V v přední části, rozdělující karosérii na dvě poloviny – jedna je metalicky stříbrná a druhá žlutá (odstín Cyber). Dělící linie je mimochodem podsvícená LED diodami. Tato technologie ostatně provází vůz kolem dokola, svítí jí přední i zadní světla, loga Volkswagenu nebo prvky v předním nárazníku. Hlavní reflektory pracují v několika režimech, úměrných dané situaci v silničním provozu, čímž ve své podstatě komunikují s okolím. Poctou klasické T1 jsou dále nasávací otvory v zadních sloupcích, prosklená střecha nebo krátké převisy karosérie. 22palcová kola jsou obuta do žlutých pneumatik, barevně ladících se zbytkem karosérie. Takhle má vypadat parádní retro!

Uvnitř klasická osobní auta dneška připomínají snad jen nastupování přes zadní posuvné dveře a tvarování sedadel. Palubní deska je minimalisticky jednoduchá a vedle volantu jí tvoří už jen podsvícený pás. Nejdůležitější informace se promítají na head up displej přímo před řidiče, uprostřed je potom volně stojící tablet, zakomponovaný do takzvaného I.D. Boxu. Ten dále obsahuje také reproduktory Beats a v případě zvolení autonomního režimu se celá konzole i s displejem posune více do prostoru. Tablet lze rovněž vyjmout a vzít s sebou ven z vozu. Na místě vnitřního zpětného zrcátka je pouze displej, který kombinuje obraz z vnějších kamer, nahrazujících konvenční zrcátka, a zadní kamery. Pokud jde o materiály, sází I.D. Buzz na tkaniny světlých barev nebo dřevěnou podlahu.

Sériová výroby vozu zatím nebyla potvrzena, vzhledem k informacím v tiskové zprávě je ale více než pravděpodobná. Kromě zmínky o případně levnějším pohonném ústrojí totiž obsahuje i cíl, podle nějž má ofenziva elektrických Volkswagenů začít v roce 2020 a za dalších pět let už chtějí Němci prodávat milion bezemisních aut ročně. Na retro design přitom budou slyšet zákazníci všude, na ten legendární T1 pak tím spíš v Americe, kde je originál symbolem hnutí hippies.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat? - anotačno foto

Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat?

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? - anotačno foto

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích? - anotačno foto

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích?

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley - anotačno foto

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál - anotačno foto

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha - anotačno foto

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky - anotačno foto

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky

reklama
reklama

Doporučujeme

Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským pickupům

Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vše o dálniční známce 2017. Co hrozí, když ji nestihnete vylepit?

  2. Natankovali jste špatné palivo? Udělejte tohle

  3. Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

  4. Kdy máte povinnost nahlásit dopravní nehodu? Zde jsou všechny případy

  5. Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?

  6. Přijde Dacia o pozici nejlevnější značky? Lada útočí, nabídne i zastaralou Kalinu

reklama