Renault představuje Kwid dvakrát jinak, stal se závodníkem i dobrodruhem

Renault Kwid Racer se oděl do závodnického overalu.
Renault Kwid Racer se oděl do závodnického overalu., foto: Renault
ar6 3. února 2016 15:12
Sdílej:

Za čtyři měsíce se Renaultu povedlo prodat 90 tisíc Kwidů, což je pro tento zvýšený hatchback vynikající číslo. Upozornit na tento úspěch mají dva nové koncepty, z nichž jeden reprezentuje dobrodružství a ten druhý pro změnu sportování.

Oranžový Kwid Climber se pyšní vyšší světlou výškou, širšími nápravami i terénními pneumatikami, což jsou prvky užitečné především při výletech mimo silnice. Oba nárazníky, stejně jako světla a blatníky, mají plastové obložení, které je chrání před poškozením. Čistě vizuální záležitostí je zvýraznění některých detailů modrou barvou. Kabinu determinují především oranžové prvky na volantu, sedadlech, řadící páce, výplních dveří a palubní desce. Digitální přístrojový panel doplňuje obrazovka infotainmentu na středové konzoli.

To Kwid Racer je ze zcela jiného těsta. Jeho hlavním útočištěm totiž budou závodní okruhy, popřípadě hladké okresky plné zatáček. K tomu ho předurčuje nejen snížený podvozek, ale také 18palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Blatníky jsou rozšířeny prostřednictvím karbonových nástavců, v přední části nechybí výrazná maska chladiče nebo velký nasávací otvor. Světla se pyšní LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C.

Vzadu najdeme difuzor, vzdáleně připomínající monoposty formule 1, chybět nemůže ani výrazný střešní spoiler. Uvnitř nenajdete zadní sedačky, místo nich byla nainstalována bezpečnostní klec. Řidič i spolujezdec sedí v anatomických sedadlech, čalouněných Alcantarou, stejný materiál je použit i na sportovním volantu a palubní desce. Vedle specifické tkaniny nechybí v kabině dekory z hliníku a karbonu, respektive plně digitální přístrojový panel.

Aby ale celý stánek Renaultu na autosalonu v Novém Dillí nebyl jen o (ne)reálných konceptech, připravili si Francouzi také pár změn pro běžně prodávaný Kwid. Podobně jako u evropských Daciích najdeme v jeho útrobách pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easy-R. Kromě ní se potom během roku dostane do prodeje také nový litrový motor SCe. Jeho parametry nicméně zveřejněny nebyly.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.