Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským pickupům

ar6, 9. ledna 2017, 00:21 Google+ NAIAS 2017

Trucky jsou v Americe nesmírně populární kategorií a jejich lídrem je nepřekvapivě Ford, respektive jeho modelová řada F-150. Ta se v posledním vydání ukázala před třemi lety a zaujala především lehkou karosérií ze slitiny vysokopevnostního hliníku. Nyní je na řadě modernizace, která zachovala použitelnost pickup, ale zvýšila jeho „chytrost“ a úspornost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford F-150 dostal pro nový modelový rok modernější design a více chytrých prvků.

Ford F-150 dostal pro nový modelový rok modernější design a více chytrých prvků. | foto: Ford

Sdílejte článek

Dnes je v nabídce již třináctá generace Fordu F-150 a soudě dle prodejů i postupně zaváděných technických vychytávek to na brzký konec nevypadá. Pro modelový rok 2018 si modrý ovál připravil sérii změn, jíž nejlépe poznáte podle nové přední části. Té dominuje upravená maska chladiče, ve vyšších verzích výbavy se dvěma příčkami v chromovaném nebo u provedení Sport Package v lakovaném provedení. Proměnou prošla i světla, do nichž maska přímo zasahuje, o něco níže má místo nový nárazník. V zadní části vsadil Ford na přepracované víko korby s výraznějším logem modelu, světla mají jinou optiku. Nabídku doplnilo rovněž šest nový designů litých kol s průměrem od 17 do 22 palců.

Kabina boduje především pomyslnou chytrostí. Multimediální systémy SYNC a SYNC 3 jsou vybaveny rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, novinkou je možnost připojení na internet přes 4G LTE síť a následně WiFi hotspot pro až deset přenosných zařízení. Za příplatek nabídne modrý ovál také audio B&O Play a řadu bezpečnostních asistentů. Mezi nimi například přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Potahy sedadel výbav Platinum a Limited mají novou barvu, verze XLT Sport a Lariant Sport pro změnu dostaly obložení z karbonu.

Největší novinkou celé modernizace je zavedení třílitrového naftového motoru Power Stroke, prvního dieselu v historii celé modelové řady, v kombinaci s unikátní desetistupňovou automatickou převodovkou. Tu mají rovněž benzínové motory 2.7 EcoBoost (ten má nyní nižší spotřebu a vyšší výkon) a 3.5 EcoBoost, respektive pětilitrový vidlicový osmiválec s vyšším výkonem i točivým momentem. Vstupním motorem je pro F-150 nově vidlicový šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 343 Nm. Žebřinový rám z vysokopevnostní oceli zůstal zachován, do prodeje zamíří omlazená F-150 na podzim letošního roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským pickupům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

reklama
reklama

Doporučujeme

Bentley Continental Supersports je nejrychlejším čtyřmístným strojem planety.

Rychlejší rodinné auto nenajdete. Tohle Bentley má několik nej a vážně odveze…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud