Opel Ampera se vrací, chce být dostupnější než konkurence

ar6, 11. února 2016, 10:41 Google+

První Opel Ampera byl sice revoluční, masovou oblibu si ale i kvůli vysoké ceně nezískal. S druhou generací na to jde německá automobilka jinak. Slibuje totiž nejen dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd, ale také příznivou cenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Ampera-e slibuje dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd.

Opel Ampera-e slibuje dostatek místa pro pět lidí a dlouhý elektrický dojezd. | foto: Opel

Sdílejte článek

Ti bystřejší z Vás si jistě podle úvodní fotky všimli, že Ampera-e, jak je nyní vůz označován, není ničím jiným než dvojčetem Chevroletu Bolt. Opel tedy používá stejnou strategii jako u předchůdce, jen písmeno V nahradilo B. Oproti americkému sourozenci má Ampera-e jinou masku chladiče a odlišný „výplet“ nasávacího otvoru. Jinak jsou si obě auta podobná jako vejce vejci.

img-responsive

Opel Ampera-e je téměř identickým dvojčetem Chevroletu Bolt. | foto: Opel

Pokud tuto analogii použijeme také na pohonné ústrojí, bude mít plně elektrická Ampera-e výkon 203 koní a točivý moment 361 Nm, stačící na akceleraci z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu (to Opel potvrdil), jejich kapacita 60 kWh potom stačí na dojezd 322 kilometrů. U tohoto údaje zatím německý výrobce pouze říká, že dojezd bude delší než u většiny elektrických automobilů.

Uvnitř se můžeme těšit na multimediální systém IntelliLink, pravděpodobně s 10,2palcovou obrazovkou, respektive modul OnStar s připojením 4G LTE. Ten umí z vozu udělat pojízdný WiFi hotspot. Přístrojovou desku by měl tvořit osmipalcový displej. Kompletní technická data, stejně jako větší fotogalerii, uvidíme nejdříve v Ženevě, vzhledem k uvedení na trh až v příštím roce to ale nejspíše bude o něco později. Ampera-e je každopádně součástí modelové ofenzivy Opelu, zahrnující uvedení 29 nových modelů mezi roky 2016 až 2020.

Vytisknout

Diskuze: Opel Ampera se vrací, chce být dostupnější než konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Land Rover Discovery Sport Startech

Land Rover Discovery Sport dostal sportovní kabátek od firmy Startech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud