Rychlý a dostupný elektromobil? Opel Ampera-e spíše zklame

ar6, 24. srpna 2016, 15:44 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Ačkoliv elektromobily nejsou v Evropě ani zdaleka nejpopulárnějším alternativou k běžným spalovacím vozům, pořád se nachází nové a nové značky, které do této části trhu vstupují. Například Opel už se jednou s Amperou spálil, zkouší to však podruhé. A lépe, tedy alespoň papírově.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Ampera-e míří v sériové podobě do Paříže.

Opel Ampera-e míří v sériové podobě do Paříže. | foto: Opel

Sdílejte článek

Původní Opel Ampera byl dvojčetem Chevroletu Volt, což znamenalo poměrně zavalitou karosérii liftback a také pohonné ústrojí, které ale vedle čisté elektřiny umělo jezdit i jako hybrid. Nová Ampera-e, ono dodatečné písmeno má zřejmě zdůraznit opravdu čistě elektrický pohon, na to jde stejně a přece jinak. Opět se jedná o dvojče zámořského Chevroletu, místo druhého Voltu si ale v Rüsselsheimu vybrali hatchback Bolt. To znamená konvenční pětidveřovou karosérii typu hatchback, pět míst k sezení a elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 360 Nm.

Opel slibuje dynamiku srovnatelnou s modely divize OPC, samozřejmě jde jen o reklamní trik. Tedy vlastně ne tak docela, jen místo klasické akcelerace z 0 na 100 km/h je porovnáváno zrychlení z 0 na 50 km/h. To zvládne Ampera-e za 3,2 sekundy, pružné zrychlení za 80 na 120 km/h pak vozu zabere 4,5 sekundy. Ve své podstatě mají tyto hodnoty svůj význam, v městském provozu totiž více než padesátkou jezdit nebudete a doba, za níž tuto rychlost dosáhnete, bude tedy středem zájmu. Maximální rychlost je mimochodem 150 km/h, dojezd Němci zatím neuvádí. Bolt má však k dispozici pod podlahou umístěné lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, stačící na 322 kilometrů. To se dost blíží slovům Opelu o dojezdu větším než u většiny elektromobilů.

Vnější vzhled jsme si měli možnost poprvé prohlédnout už v únoru, od té doby se auto nezměnilo. Opět to tak znamená křivky Chevroletu, doplněné novou maskou chladiče a jiným nasávacím otvorem v předním nárazníku. LED diodová světla vpředu i vzadu nebo stylové propojení boční linie oken s tím zadním zůstaly. Kabina nabídne díky pod podlahou umístěným akumulátorům dostatek místa pro pět cestujících, chybět nebude ani nejmodernější multimediální výbava. To znamená poslední generaci systému IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, WiFi připojením k internetu nebo telematický systém OnStar. Přístrojová deska bude pravděpodobně digitální. Premiéru si Ampera-e odbude za pár týdnů v Paříži, ceny by podle Auto Bildu mohly startovat na úrovni 33 000 eur (cca 891 000 korun). Na elektromobil pro masy, jak sliboval Chevrolet Bolt, to tedy zatím nevypadá.

Vytisknout

Diskuze: Rychlý a dostupný elektromobil? Opel Ampera-e spíše zklame

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Lada Vesta Cross je novým pseudoterénním sedanem.

Volvo S60 Cross Country pro masy, Lada představuje Vestu Cross

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud