Už žádné kompromisy. Volkswagen představuje revoluční vyhřívání čelního okna

AutoRoad.cz, 12. března 2017, 07:26 Google+

Bezdrátové nabíjení telefonu, bezdrátové připojení na internet, bezdrátové spárování automobilu s telefonem. To je jen krátký výčet technologií, nepotřebující v dnešních nejen osobních automobilech dráty. A díky Volkswagenu se k nim nyní přidává možná nejužitečnější bezdrátový pomocník.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen představil bezdrátové vyhřívání čelního skla.

Volkswagen představil bezdrátové vyhřívání čelního skla. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vyhřívané čelní sklo není novým, avšak v současném zimním počasí velice vítaným pomocníkem. Drobné topné dráty zabudované do čelního skla zabraňují jeho mlžení, respektive zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak právě ony tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci, které stojí nízko nad obzorem.  

Aby byl výhled co možná nejjasnější, což mimo jiné přispívá také k bezpečnosti provozu, přichází Volkswagen se zajímavým technickým zlepšovákem. Bezdrátové vyhřívání čelního skla, kde přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo zajišťuje tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Maximální příkon celého řešení je 400 až 500 W, což stačí na promptní zahřátí a pomoc při odstranění námrazy. Součástí celého řešení jsou i zvenku neviditelné topné dráty ve spodní části okna pro vyhřívání stěračů v klidové poloze.

Čtěte také: Co zkontrolovat před jízdou v zimě? A co vozit v kufru?

V létě naopak tenká vrstva stříbra plní funkci pasivního tepelného štítu, protože odráží až 60 procent slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání s konvenčním zeleně tónovaným sklem. Klimatizace tak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla na příjemnou teplotu výrazně rychleji. K dispozici je unikátní řešení zatím pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat a Passat Variant. Cena bezdrátového vyhřívání je 7700 korun, v ceníku jej mají zatím zahrnutý Golf a Golf Sportsvan.

Vytisknout

Diskuze: Už žádné kompromisy. Volkswagen představuje revoluční vyhřívání čelního okna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Dálnice D1

Neprojedete! Dálnice D1 se úplně zavřela na celých 14 hodin

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud