PSA Peugeot Citroën představuje první výsledky programu „Open Innovation“

ar5, 20. listopadu 2013, 06:00 Google+

Skupina PSA Peugeot Citroën představuje při příležitosti tříletého výročí vytvoření vědecké sítě StelLab první výsledky výzkumných prací, na nichž pracovala se svými vědeckými partnery. Práce, které se týkají oblastí „clean technologies“, rozhraní člověk/stroj nebo podpůrných prvků řízení, jsou konkrétním vyjádřením programu skupiny „Open Innovation“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

StelLab pokládá základy pro automobily budoucnosti

StelLab – Science Technologies Exploratory Lean Laboratory – je struktura, která řídí vědecká partnerství mezi ředitelstvím výzkumu a vývoje a Univerzitou PSA Peugeot Citroën a je nedílnou součástí programu skupiny „Open Innovation“. Jejím úkolem je zajišťovat fungování sítě, která podporuje diskusi a dialog mezi vědci, experty skupiny PSA Peugeot Citroën a zkušenými externími partnery. 

Tři roky po vytvoření této sítě byly zveřejněny první výsledky těchto výzkumných partnerství, nabízející pohled na to, jakými cestami se budou ubírat úvahy skupiny o automobilech, které budou na silnicích jezdit za 15 let. Úkolem, který má síť OpenLabs skupiny PSA Peugeot Citroën v budoucnu plnit, je zhostit se náročných výzev budoucnosti v oblasti ochrany životního prostředí, bezpečnosti automobilů a řízení.

„Clean technologies“ pro snížení emisí CO2

- Spalování energeticky účinných pevných paliv;

- Simulace chování kompozitních materiálů pro snížení hmotnosti vozů;

- Výroba materiálů s tvarovou pamětí pro lepší aerodynamiku aut v závislosti na uživatelských podmínkách. 

Podpůrné prvky řízení pro stále bezpečnější auta

- Podpůrné prvky pro vylepšení provozu, snížení rizika kolize a optimalizaci doby průjezdu;

- Sběr a analýza dat z běžného provozu pro lepší pochopení komplexního chování při řízení.

Rozhraní člověk/stroj pro nové pocity z řízení

- Sledování a analýza očekávání čínských zákazníků pro zaměření se na inovace; Rozpoznání pohybů prstů s rukama na volantu pro bezpečnější řízení.

 StelLab, akademický aspekt programu „Open Innovationů skupiny PSA Peugeot Citroën

Vědecký ředitel a ředitel pro budoucí technologie Sylvain Allano definuje roli StelLabu v rámci inovační strategie skupiny: „Jde o konkrétní a živoucí příklad programu Open Innovation, jasně zaměřeného na znalostní svět. Skupina se zde díky Univerzitě PSA Peugeot Citroën setkává s vědeckým světem, s nímž sdílí technologické a výzkumné zdroje, vytváří smíšené výzkumné týmy a společně těží ze základního i aplikovaného výzkumu. Společně vytváříme účinný model spolupráce mezi výzkumem a průmyslem.“

OpenLab

Výzkumná jednotka OpenLab, která představuje formální vyjádření excelentního partnerství s univerzitami, je místem, kde externí vědci a experti skupiny pracují na společném programu v prioritní vědecké oblasti. Financování i práva duševního vlastnictví sdílí oba subjekty.

Univerzita PSA Peugeot Citroën

Univerzita PSA Peugeot Citroën vznikla v dubnu 2010. Cílem bylo vytvořit rozšířenou univerzitu spojující vynikající školy ve světě a přitáhnout širokou škálu talentů. Koncepce rozšířené univerzity se opírá o trvalé vztahy se školami a univerzitami a vytváření výukových a výzkumných kateder a zakládání laboratoří (OpenLabs) v partnerství s ředitelstvím výzkumu a vývoje skupiny. Tato partnerství vytvářejí základ pro strategické vztahy s akademickým světem. Práce, kterým se tyto katedry a laboratoře věnují, mají pro budoucnost skupiny strategický význam, neboť jejich využití má určující dopad na naše výrobky a naše budoucí procesy.

Univerzitní výuková a výzkumná katedra 

Univerzita PSA podporuje v rámci sponzorské dohody mezinárodně uznávané magisterské a doktorandské programy zaměřené na oblasti, které jsou pro skupinu prioritní. Práva duševního vlastnictví na výsledky akademického výzkumu vedeného v rámci těchto programů si ponechává partnerská univerzita.

Vytisknout

Diskuze: PSA Peugeot Citroën představuje první výsledky programu „Open Innovation“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Příští Opel Corsa bude prý tou nejlepší za celou svou historii - anotační foto

Příští Opel Corsa bude prý tou nejlepší za celou svou historii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud