V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Robert RoBertino Pavelka, 19. dubna 2024, 06:55 Google+

Číňané se po pěti letech opět dočkali a na okruhu v Šanghaji navíc měli vůbec poprvé v historii této země své želízko v ohni. Trénink před následnou kvalifikací se rozhodoval v samotném závěru, kdy padaly rychlé časy jak na běžícím páse.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lance Stroll využil podmínek na trati

Lance Stroll využil podmínek na trati | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Guanyu Zhou byl také mezi prvními, kdo na trať vyjel. Podmínky byly příjemné, pod zamračenou oblohou naměřili meteorologové teplotu vzduchu 22°C, trať byla podstatně teplejší (38°C), nízká, 25% vlhkost vzduchu, zato poměrně čerstvý vítr (25,9 km/h). Piloti měli k dispozici škálu pneumatik Pirelli C4-C2.

Red Bully zvolily středně tvrdou směs, ostatní koketovali i s tvrdými pneu, Ferrari však po desetiminutovém čekání zvolil ortodoxně nejměkčí sadu. Počáteční časy přes 1:41,0 srazil výrazněji Verstappen (1:39.497), pak se nějakou dobu přetahovali o vedení s Pérezem (1:39,159), jenž první pokus zazdil smykem v zatáčce 11. Poté se do čela vyhouply obě Ferrari (Sainz jr. 1:38,382, Leclerc 1:38,130). Poté byl trénink krátce přerušen, protože na vnitřní straně zatáčky 7 začala hořet tráva, což do boxů promptně hlásil Ocon - k jeho smůle ve chvíli, kdy měl nejrychlejší první sektor. Zastávka určitě prospěla Russellovi, na jehož voze se intenzivně pracovalo a na trať se dostal jako poslední až po 25 minutách.

Netrvalo to ani pět minut a opět se jezdilo, ale spíš než nějaké zrychlení se pozornost zaměřila na drobné incidenty. V polovině tréninku se Hamilton pokoušel nacpat v zatáčce 15 před Hülkenberga, vzápětí zkoušel vnějškem objet Norrise, ale nakonec musel zvolit jako únikovou možnost nájezd do boxů a projet boxovou uličkou. Komisaři tento incident zaznamenali jako nepovolené přejetí linie na vjezdu do boxů. Alonso a Piastri zase byli příliš rychlí a nezatočili do pit-lane, museli volit únikovou zónu.

V samotném závěru trať extrémně zrychlovala, což jako první naznačil Sargeant a vyhoupl se na průběžné druhé místo za Leclerca. Pak už létal jeden fialový sektor za druhým: jakmile nazuli jezdci nejměkčí směs, pořadí se prakticky s každým průjezdem měnilo. Pérez ale zhatil své šance probržděním v zatáčce 6, takže překvapivě půldruhé minuty před koncem tréninku zaznamenal nejlepší čas Stroll. Otázkou je, zda by mu vydržel, protože Norris jedoucí za ním měl první dva sektory fialové, jenže místo ataku nejlepšího času zajel do boxů.

Jak rychle se časy měnily dokazuje Sargeant, jenž během závěrečných deseti minut vypadl z TOP 10, která tentokrát měla opravdu zvláštní skladbu. Dost jí také ovlivnil maximální provoz na trati, v posledních třech minutách se na ní objevili prakticky všichni piloti...

GP ?íny (Shanghai International Circuit)Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:36,302
2. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:36,629
3. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:36,660
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:36,690
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:37,101
6. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:37,118
7. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:37,213
8. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:37,229
9. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:37,238
10. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:37,530
11. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:37,626
12. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:38,006
13. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:38,090
14. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:38,284
15. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:38,286
16. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:38,630
17. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:38,806
18. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:38,839
19. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:38,936
20. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:39,276

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud