Ve Finsku hodně známý manažer Timo Jouhki se momentálně hodně snaží, aby našel pro své jezdce místa na příští sezonu. Jak se teď zdá, tak by budoucnost Jari-Matti Latvaly ve WRC mohla záležet na Kalle Rovanperövi.
Kalle Rovanperä je i přes svůj nízký věk (17 let) velmi oceňovaným jezdcem. Například při nedávné Rally Finland byl středem pozornosti. Pro Finy, kteří už roky toužebně očekávají nějakého dalšího mistra světa v rally, je syn někdejšího pilota Harriho Rovanperï.
Rovanperä má sice aktuálně podepsaný tříletý kontrakt s továrním týmem Škoda Motorsport, ale jeho manažer, Timo Jouhki, nechal do smlouvy dát klausuli, která umožňuje jeho dřívější odchod. Tato klausule mu umožňuje odchod z týmu po dvou letech, pokud by o něj projevil zájem některý z továrních týmů WRC.
Rovanperä se tak může těšit na další rok ve WRC2, který by jej měl připravit na možný postup do vozu World Rally Car pro rok 2020. Mladík by mohl pro sezonu 2020 nahradit 33 letého Jari-Matti Latvalu u Toyoty, jehož výkony letos zvláště za Tänakem zaostávají. Jouhki je rovněž manažerem Latvaly a tomu pro rok 2019 zajistil prodloužení smlouvy s Toyotou.
Jouhki dohlíží ještě nad kariérou Teemu Suninena. Ten se bude příští rok účastnit kompletní sezony s továrním týmem. Jouhki sice nechtěl prozradit žádné konkrétní jméno, ale s největší pravděpodobností se bude jednat o M-Sport.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.