Ve Finsku hodně známý manažer Timo Jouhki se momentálně hodně snaží, aby našel pro své jezdce místa na příští sezonu. Jak se teď zdá, tak by budoucnost Jari-Matti Latvaly ve WRC mohla záležet na Kalle Rovanperövi.
Kalle Rovanperä je i přes svůj nízký věk (17 let) velmi oceňovaným jezdcem. Například při nedávné Rally Finland byl středem pozornosti. Pro Finy, kteří už roky toužebně očekávají nějakého dalšího mistra světa v rally, je syn někdejšího pilota Harriho Rovanperï.
Rovanperä má sice aktuálně podepsaný tříletý kontrakt s továrním týmem Škoda Motorsport, ale jeho manažer, Timo Jouhki, nechal do smlouvy dát klausuli, která umožňuje jeho dřívější odchod. Tato klausule mu umožňuje odchod z týmu po dvou letech, pokud by o něj projevil zájem některý z továrních týmů WRC.
Rovanperä se tak může těšit na další rok ve WRC2, který by jej měl připravit na možný postup do vozu World Rally Car pro rok 2020. Mladík by mohl pro sezonu 2020 nahradit 33 letého Jari-Matti Latvalu u Toyoty, jehož výkony letos zvláště za Tänakem zaostávají. Jouhki je rovněž manažerem Latvaly a tomu pro rok 2019 zajistil prodloužení smlouvy s Toyotou.
Jouhki dohlíží ještě nad kariérou Teemu Suninena. Ten se bude příští rok účastnit kompletní sezony s továrním týmem. Jouhki sice nechtěl prozradit žádné konkrétní jméno, ale s největší pravděpodobností se bude jednat o M-Sport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.