V úvodných dvoch častiach o sezóne 2017 z pohľadu slovenského RUFA SPORT Teamu sme si povedali ako sa jeho súťažným posádkam darilo v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally, ale aj FIA European Rally Championship. Dnes je na programe posledná časť – Rally v Českej republike a voľné podujatia.
RUFA SPORT Team v sezóne 2017 absolvoval aj vybraté podujatia v Českej republike a takzvané voľné podujatia v závere sezóny. Práve tu sa slovenskému RUFA SPORT Teamu darilo výborne.
Prvým z nich bolo podujatie zaradené do seriálu českých rallysprintov, na Kopnej. Tu RUFA SPORT Team reprezentovala posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera a vozidlo Škoda Fabia R5. Súťaž pre spomínanú posádku dopadla výborne, keďže dojazdili na absolútne prvom mieste. Po spomínanej súťaži, ktorá odštartovala v úvode sezóny 2017 sa k ďalšej zo spomínanej skupiny podujatí prepracoval RUFA SPORT Team opäť až v závere, konkrétne na poslednom kole českých rallysprintov. Na rally vo Vsetíne sa za volant Škody Fabia R5 posadil opäť Grzegorz, vedľa neho Jakub a výsledok bol rovnaký ako na Kopnej, čiže absolútne víťazstvo. Prvým z mimosezónnych podujatí zaradených do kategórie voľné bolo v tomto roku podujatie Auto Show na Slovakia Ringu. Tu RUFA SPORT dokonale ovládol situáciu a vďaka Grzybovi a jeho spolujazdcovi Michalovi Poradziszovi už po siedmykrát v osemročnej histórii absolútne podujatie vyhral. Ak vezmeme v úvahu, že na Slovakia Ring štartovali za slovenský tím ešte dve posádky, pričom jedna sa predstavila s legendárnym Audi Quattro S1, musíme iba povedať „klobúk dolu“. Hneď po Auto Show nasledovalo podujatie Setkání mistrů v Sosnovej, kde sa Grzegorz blysol druhým miestom a rovnako si počínal aj na Pražskom Rallysprinte, kde našiel premožiteľa iba v posádke jazdiacej na najnovšej svetovej rally technike. Záver sezóny už tradične, aj v roku 2017, patril Mikulášskej rally v Slušoviciach. Tu sa Grzegorz predstavil navigovaný Igorom Bacigálom a spoločne im v cieli patrilo piate miesto absolútneho poradia.
„Myslím si, že sezóna 2017 bola veľmi napínavá, ale aj veľmi krásna. Zažili sme v nej neskutočne tesné súboje, ktoré v niektorých momentoch boli doslova o desatinkách sekúnd, zažili sme v nej veľa nového, nepoznaného, ale aj zopár drobných sklamaní. Jedno je však isté. Hanbu náš RIFA SPORT Team a jeho súťažné posádky nikde neurobili. Dosiahli sme v rámci slovenských rally majstrovstiev na tretie miesto absolútneho poradia, čo je výborné umiestnenie pri pohľade na to aká konkurencia sa v tohtoročnej sezóne na Slovensku zišla. V rámci seriálu FIA ERC sme urobili krok novým smerom a rovnako si myslím, že bol úspešný. Rád by som poďakoval nielen posádkam za príkladnú reprezentáciu nášho tímu, ale aj všetkým partnerom za podporu a uznanie. Samozrejme toto všetko by nešlo bez špičkovej prípravy Škody Fabia R5 za ktorú vďačíme MM Rally Teamu a jeho mechanikom. A samozrejme, v neposlednom rade patrí poďakovanie aj našim rodinám a fanúšikom,“ hodnotil manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman po sezóne 2017.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?