Máme za sebou ďalšiu rally sezónu. Presne toto je ten okamih, kedy sa oplatí bilancovať, či obzrieť sa trochu späť a povedať si všetko čo bolo dobré, prípadne zlé.
Pre slovenský RUFA SPORT Team znamenal rok 2017 už dvanástu plnohodnotnú rally sezónu v poradí. Jej priebeh by sa dal rozdeliť na tri časti. Domáce majstrovstvá, čiže slovenské, európsky šampionát a takzvané voľné podujatia, ktoré sa konajú vždy v závere roka. Samozrejme medzi ne sa dajú zaradiť aj jednorazové podujatia v Českej republike, ktorých sa RUFA SPORT Team každoročne zúčastňuje.
Majstrovstvá Slovenska v rally 2017
Práve tu od svojho vzniku RUFA SPORT drží opraty pevne v rukách. Za dvanásť sezón tím a jeho posádka nikdy nechýbal na stupňoch pre trojicu najlepších. Popri zisku štyroch slovenských absolútnych rally tituloch pridal tím do svojej zbierky aj päť druhých miest a tri tretie v absolútnom poradí rally šampionátu. Samozrejmosťou je aj množstvo titulov v skupine, či triede. Ak k spomínaným úspechom pripočítame poľský absolútny rally titul v sezóne 2016, ostáva iba konštatovať, že RUFA SPORT Team patrí medzi najlepšie rally tímy na Slovensku. Nechajme však minulosť minulosťou a poďme sa spolu pozrieť na práve ukončenú sezónu 2017.
Prvou súťažou v rámci slovenských rally majstrovstiev bola súťaž v Rožňave. Tu po neskutočne tesných súbojoch vybojovala posádka Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia R5 tretie miesto absolútneho poradia. Rovnako sa spomínanej dvojici darilo aj na rally v Prešove. O podstatne lepšie to bolo v Poprade na legendárnej Rally Tatry, kde už Grzegorz, jazdiaci v tomto prípade s Boguslawom Browinskim brali absolútne víťazstvo a plný počet bodov. Spod tatranských končiarov sa následne slovenské rally majstrovstvá presunuli v rámci ďalšieho kola na rovinu, medzi vinice južnej Moravy, do Hustopečí. Tu na dvojetapovej súťaži Grzegorz, už opäť s Jakubom zabojovali a výsledkom boli body za jedno druhé a jedno tretie miesto absolútneho slovenského poradia. Povestnú smolu, ktorá sa zákonite na niektorej súťaži v sezóne dostaví, si Grzyb s Wróbelom vybrali na rally v Lubeníku, kde ich zradil už po dvoch testoch diferenciál Škody Fabia 5. Nasledovalo odstúpenie a nulový bodový zisk. Z Lubeníku nasledoval, po dlhej jeden a pol mesačnej pauze, presun na novú súťaž, do Trebišova. Z nej si posádka RUFA SPORT Teamu odviezla opäť body za tretie miesto. Záver sezóny sa už tradične konal v Košiciach. Tu boli ešte karty pri pohľade na konečné umiestnenie v šampionáte otvorené a Grzegorz s Jakubom nechceli nič nechať na náhodu. Po celodennom vedení v prvej etape súťaže prišla však drobná jazdecká chyba, následne hodiny a strata, ktorá posádku RUFA SPORT Teamu pripravila o plný počet bodov. Rovnako v druhej etape im v cieli patrilo druhé miesto absolútneho poradia. Práve opísaná bodová bilancia nakoniec stačila na tretie miesto absolútneho slovenského rally poradia v sezóne 2017.
Ďalšie príbehy RUFA SPORT Teamu, tentokrát zo seriálu FIA ERC, si povieme už čoskoro ...
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.