Citroën v první sezoně nových vozů WRC hodně bojoval s vozem C3 WRC, ten se ale teď stává 'více poddajný'. V roce 2018 tedy bude vůz v lepší kondici, alespoň to konstatoval na základě testů Craig Breen.
Všechny čtyři tovární týmy testovaly v průběhu prosince ve Francii v rámci příprav na Rally Monte Carlo. Toyota i Citroën využili tratě jižně od Gapu, Hyundai jezdil poblíž Nice a M-Sport byl v Ardeche. Zaměřme se teď na Citroën.
Zatímco Kris Meeke jezdil na zasněžené, zledovatělé nebo mokré trati, Craig Breen jezdil na reprezentativnějším suchém asfaltu. A Ir byl velmi potěšen pokrokem, který vůz C3 WRC udělal od loňské sezony. "Kris i já jsme jezdili jeden den na mokrém asfaltu.
Během mého kompletního testovacího dne však bylo sucho - to mi pomohlo s jízdou s autem za rozdílných podmínek. Cítil jsem se skvěle. Tým hodně tvrdě pracoval a teď vše směřuje správným směrem. Hodně se pracovalo na tlumičích, ty teď lépe pracují na nerovnostech a jsou poddajnější," líčí Craig Breen.
Během prosincových testů různé týmy potkaly různé podmínky, žádný se však nesetkal s kompletní škálou počasí, které na Monte Carlu na jezdce čeká. Proto všichni vyrazí zkraje roku 2018 do Francie znovu. "Trochu sněhu by mi hodně pomohlo," přiznává dvojka Citroënu.
Ott Tänak, nový rekrut Toyoty, jezdil již na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu - to mu hodně pomohlo při zvykání si na nový vůz. Jari-Matti Latvala jezdil pouze na sněhu. "Vždy, když do týmu přijde jezdec z jiného, zvláště pak vítězného, týmu, tak to autu pomůže. Je skvělé slyšet, co si Tänak myslí o našem autě. Během mého testu jsme hodně pracovali na centrálním diferenciálu, je docela výjimečné mít takové podmínky na testu před Monte," okomentoval přínos Tänaka pro Toyotou Jari-Matti Latvala.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.