Citroën v první sezoně nových vozů WRC hodně bojoval s vozem C3 WRC, ten se ale teď stává 'více poddajný'. V roce 2018 tedy bude vůz v lepší kondici, alespoň to konstatoval na základě testů Craig Breen.
Všechny čtyři tovární týmy testovaly v průběhu prosince ve Francii v rámci příprav na Rally Monte Carlo. Toyota i Citroën využili tratě jižně od Gapu, Hyundai jezdil poblíž Nice a M-Sport byl v Ardeche. Zaměřme se teď na Citroën.
Zatímco Kris Meeke jezdil na zasněžené, zledovatělé nebo mokré trati, Craig Breen jezdil na reprezentativnějším suchém asfaltu. A Ir byl velmi potěšen pokrokem, který vůz C3 WRC udělal od loňské sezony. "Kris i já jsme jezdili jeden den na mokrém asfaltu.
Během mého kompletního testovacího dne však bylo sucho - to mi pomohlo s jízdou s autem za rozdílných podmínek. Cítil jsem se skvěle. Tým hodně tvrdě pracoval a teď vše směřuje správným směrem. Hodně se pracovalo na tlumičích, ty teď lépe pracují na nerovnostech a jsou poddajnější," líčí Craig Breen.
Během prosincových testů různé týmy potkaly různé podmínky, žádný se však nesetkal s kompletní škálou počasí, které na Monte Carlu na jezdce čeká. Proto všichni vyrazí zkraje roku 2018 do Francie znovu. "Trochu sněhu by mi hodně pomohlo," přiznává dvojka Citroënu.
Ott Tänak, nový rekrut Toyoty, jezdil již na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu - to mu hodně pomohlo při zvykání si na nový vůz. Jari-Matti Latvala jezdil pouze na sněhu. "Vždy, když do týmu přijde jezdec z jiného, zvláště pak vítězného, týmu, tak to autu pomůže. Je skvělé slyšet, co si Tänak myslí o našem autě. Během mého testu jsme hodně pracovali na centrálním diferenciálu, je docela výjimečné mít takové podmínky na testu před Monte," okomentoval přínos Tänaka pro Toyotou Jari-Matti Latvala.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.