Prešovský veterán rely Igor Drotár len nedávno ukončil sezónu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu a už tento víkend ho čaká posledné tohtoročné podujatie MSR v rely - 43. Rally Košice.
Čerstvý absolútny vicemajster v kopcoch má v priebežnom poradí národného šampionátu presne 100 bodov. Jeho "takmer" domáca súťaž s centrom v Košiciach bude motiváciou pre zisk ďalších cenných bodov.
Posádky čaká 21. a 22. októbra súťaž rozdelená do dvoch dní a teda samostatných etáp. V prvý deň otestujú svoje schopnosti a šťastie na dvoch tratiach Vysielač a Herľany, severovýchodne od Košíc v Slanských vrchoch (tri kolá). Známe náročné trate vystrieda v nedeľu trojica ďalších - Skároš, Izra a Regeta, ktoré absolvujú dvakrát.
Náročné kľukaté trate v kopcoch a lesoch s rôznou kvalitou a šírkou asfaltu prinesú množstvo adrenalínu pre posádky i divákov. Dvanásť rýchlostných skúšok predstavuje necelých 140 km. Na mieste spolujazdca v Škode Fabia R5 bude Igorovi sekundovať tradične Tomáš Plachý.
Igor Drotár: "Do Košíc sa vždy veľmi teším. Je to naša tradičná súťaž a zakaždým ma tu príde povzbudiť množstvo fanúšikov a priateľov. To mi dáva silu podať za volantom čo najlepší výkon. Nie vždy nám to tento rok vyšlo, no pravidelne sme priniesli dobré výsledky. Napokon prichádzame na Rally Košice so 100 bodmi, ktoré sme si poctivo vybojovali. Nepoľavíme, a Košice si preto, verím, poriadne užijeme. Čakajú nás trate s rozličnou náročnosťou, bude to pre každého pekná výzva. Ja dúfam, že si všetci užijú aj boj o majstrovský titul medzi skutočne talentovanými jazdcami. Je mi cťou byť na štartovej listine spolu s nimi."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?