Prešovský veterán rely Igor Drotár len nedávno ukončil sezónu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu a už tento víkend ho čaká posledné tohtoročné podujatie MSR v rely - 43. Rally Košice.
Čerstvý absolútny vicemajster v kopcoch má v priebežnom poradí národného šampionátu presne 100 bodov. Jeho "takmer" domáca súťaž s centrom v Košiciach bude motiváciou pre zisk ďalších cenných bodov.
Posádky čaká 21. a 22. októbra súťaž rozdelená do dvoch dní a teda samostatných etáp. V prvý deň otestujú svoje schopnosti a šťastie na dvoch tratiach Vysielač a Herľany, severovýchodne od Košíc v Slanských vrchoch (tri kolá). Známe náročné trate vystrieda v nedeľu trojica ďalších - Skároš, Izra a Regeta, ktoré absolvujú dvakrát.
Náročné kľukaté trate v kopcoch a lesoch s rôznou kvalitou a šírkou asfaltu prinesú množstvo adrenalínu pre posádky i divákov. Dvanásť rýchlostných skúšok predstavuje necelých 140 km. Na mieste spolujazdca v Škode Fabia R5 bude Igorovi sekundovať tradične Tomáš Plachý.
Igor Drotár: "Do Košíc sa vždy veľmi teším. Je to naša tradičná súťaž a zakaždým ma tu príde povzbudiť množstvo fanúšikov a priateľov. To mi dáva silu podať za volantom čo najlepší výkon. Nie vždy nám to tento rok vyšlo, no pravidelne sme priniesli dobré výsledky. Napokon prichádzame na Rally Košice so 100 bodmi, ktoré sme si poctivo vybojovali. Nepoľavíme, a Košice si preto, verím, poriadne užijeme. Čakajú nás trate s rozličnou náročnosťou, bude to pre každého pekná výzva. Ja dúfam, že si všetci užijú aj boj o majstrovský titul medzi skutočne talentovanými jazdcami. Je mi cťou byť na štartovej listine spolu s nimi."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.