Prešovský veterán rely Igor Drotár len nedávno ukončil sezónu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu a už tento víkend ho čaká posledné tohtoročné podujatie MSR v rely - 43. Rally Košice.
Čerstvý absolútny vicemajster v kopcoch má v priebežnom poradí národného šampionátu presne 100 bodov. Jeho "takmer" domáca súťaž s centrom v Košiciach bude motiváciou pre zisk ďalších cenných bodov.
Posádky čaká 21. a 22. októbra súťaž rozdelená do dvoch dní a teda samostatných etáp. V prvý deň otestujú svoje schopnosti a šťastie na dvoch tratiach Vysielač a Herľany, severovýchodne od Košíc v Slanských vrchoch (tri kolá). Známe náročné trate vystrieda v nedeľu trojica ďalších - Skároš, Izra a Regeta, ktoré absolvujú dvakrát.
Náročné kľukaté trate v kopcoch a lesoch s rôznou kvalitou a šírkou asfaltu prinesú množstvo adrenalínu pre posádky i divákov. Dvanásť rýchlostných skúšok predstavuje necelých 140 km. Na mieste spolujazdca v Škode Fabia R5 bude Igorovi sekundovať tradične Tomáš Plachý.
Igor Drotár: "Do Košíc sa vždy veľmi teším. Je to naša tradičná súťaž a zakaždým ma tu príde povzbudiť množstvo fanúšikov a priateľov. To mi dáva silu podať za volantom čo najlepší výkon. Nie vždy nám to tento rok vyšlo, no pravidelne sme priniesli dobré výsledky. Napokon prichádzame na Rally Košice so 100 bodmi, ktoré sme si poctivo vybojovali. Nepoľavíme, a Košice si preto, verím, poriadne užijeme. Čakajú nás trate s rozličnou náročnosťou, bude to pre každého pekná výzva. Ja dúfam, že si všetci užijú aj boj o majstrovský titul medzi skutočne talentovanými jazdcami. Je mi cťou byť na štartovej listine spolu s nimi."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?