Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, chce, aby Sébastien Loeb otestoval Citroën C3 WRC také na šotolině poté, co během tohoto týdne proběhl první test na asfaltu.
Devítinásobný mistr světa v rally, Sébastien Loeb, a jeho tradiční navigátor, Daniel Elena, zkraje tohoto týdne poprvé okusili WRC vůz ve specifikaci 2017, když s továrním týmem francouzské automobilky testovali ve francouzském regionu Moselle. Týmu se jejich poznatky budou hodit, když příští týden startuje Rally Deutschland. Jak jsme vás již informovali, test probíhal na asfaltu, ale letos to zatím vypadá tak, že hlavní slabinou Citroënu jsou šotolinové soutěže.
Yves Matton řekl, že by rád 43letého Loeba posadil za volant C3 WRC také na nějakém šotolinovém testu. "Momentálně není nic rozhodnuto, ale bylo by zajímavé mít ho na nějakém šotolinovém testu. Uvidíme, jestli to bude možné. Se svými programy v rallycrossu a cross-country je dost zaneprázdněn."
Někdejší jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, v Německu pojede svoji již třetí soutěž za Citroën, společně s ním se na start v červených barvách postaví Kris Meeke a Craig Breen. Podle Mattona by zpětná vazba, kterou jim Loeb po úterním testu dal a ve které navíc bylo promítnuto hodnocení chování auta jak za sucha tak i za mokra, mohla týmu pomoci příští týden na soutěži v okolí města Trier.
"To, čeho v úterý dosáhl, bylo docela zajímavé. Také nám to pomohlo. Navíc z testu na Německo jsme doposud neměli zpětnou vazbu o jízdě na vodě. Teď počkáme na předpověď na příští týden a uvidíme, jestli něco z jeho práce využijeme. Ale jeho zpětná vazba je opravdu zajímavá a jeho technické znalosti nám pomohly," zakončil Matton.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.