Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, chce, aby Sébastien Loeb otestoval Citroën C3 WRC také na šotolině poté, co během tohoto týdne proběhl první test na asfaltu.
Devítinásobný mistr světa v rally, Sébastien Loeb, a jeho tradiční navigátor, Daniel Elena, zkraje tohoto týdne poprvé okusili WRC vůz ve specifikaci 2017, když s továrním týmem francouzské automobilky testovali ve francouzském regionu Moselle. Týmu se jejich poznatky budou hodit, když příští týden startuje Rally Deutschland. Jak jsme vás již informovali, test probíhal na asfaltu, ale letos to zatím vypadá tak, že hlavní slabinou Citroënu jsou šotolinové soutěže.
Yves Matton řekl, že by rád 43letého Loeba posadil za volant C3 WRC také na nějakém šotolinovém testu. "Momentálně není nic rozhodnuto, ale bylo by zajímavé mít ho na nějakém šotolinovém testu. Uvidíme, jestli to bude možné. Se svými programy v rallycrossu a cross-country je dost zaneprázdněn."
Někdejší jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, v Německu pojede svoji již třetí soutěž za Citroën, společně s ním se na start v červených barvách postaví Kris Meeke a Craig Breen. Podle Mattona by zpětná vazba, kterou jim Loeb po úterním testu dal a ve které navíc bylo promítnuto hodnocení chování auta jak za sucha tak i za mokra, mohla týmu pomoci příští týden na soutěži v okolí města Trier.
"To, čeho v úterý dosáhl, bylo docela zajímavé. Také nám to pomohlo. Navíc z testu na Německo jsme doposud neměli zpětnou vazbu o jízdě na vodě. Teď počkáme na předpověď na příští týden a uvidíme, jestli něco z jeho práce využijeme. Ale jeho zpětná vazba je opravdu zajímavá a jeho technické znalosti nám pomohly," zakončil Matton.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.