Krátce po svém návratu z Kanady, kde se jel na okruhu Trois-Rivières další podnik MS v rallycrosu a kde Francouz získal svoje další podium, se devítinásobný mistr světa posadil za volant speciálu C3 WRC.
Jak víme, Sébastien Loeb se dohodl s Yvesem Mattonem, šéfem Citroën Sportu, na testu zatím problémového speciálu C3 WRC. Test se konal teď v úterý. Jezdilo se na mokrém asfaltu, který ale ke konci dne oschl, na severu Francie. Legenda WRC najezdila s autem 330 kilometrů.
"Své zkušenosti chci přinést k Citroënu díky tomuto testu. Pocit jsem měl opravdu velmi dobrý. Bylo zajímavé sledovat vyšší rychlost v zatáčkovitých pasážích ve srovnání se starým provedením WRC," řekl devítinásobný mistr světa pro oficiální stránky WRC. Na testu po jeho bok usedl jeho stabilní navigátor, Daniel Elena.
"Na konci testu už byl asfalt úplně suchý a to se jezdilo opravdu rychle. Nemám s čím porovnávat, ale vše je lepší ve srovnání se starými auty. Na mokru bylo těžké mít dobrý pocit z jízdy. Hodně pršelo a pneumatiky byly moc tvrdé. [Za těchto podmínek] je auto více nervózní ve srovnání se starou generací. Ale konec dne byl opravdu skvělý!
"Během prvního výjezdu jsem měl pocit, že se jedná o okruhové auto vypuštěné na speciálku rally. Když pak bylo sucho, tak bylo rychlé a efektivní. V náročných podmínkách ale byl prostor pro zlepšení řízení. Cílem bylo jednoduše přijet a vyzkoušet auto. Pro mě to byla dobrá příležitost, jak vyzkoušet nové WRC. Citroënu to umožnilo můj návrat za volant, navíc vzhledem k mým zkušenostem s rally. Momentálně ale nemáme do budoucna žádný plán," uzavřel Loeb.
Několik zahraničních webů ihned začalo spekulovat o tom, že další test Loeba s C3 WRC by se měl uskutečnit ještě letos a to na šotolině...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.