Krátce po svém návratu z Kanady, kde se jel na okruhu Trois-Rivières další podnik MS v rallycrosu a kde Francouz získal svoje další podium, se devítinásobný mistr světa posadil za volant speciálu C3 WRC.
Jak víme, Sébastien Loeb se dohodl s Yvesem Mattonem, šéfem Citroën Sportu, na testu zatím problémového speciálu C3 WRC. Test se konal teď v úterý. Jezdilo se na mokrém asfaltu, který ale ke konci dne oschl, na severu Francie. Legenda WRC najezdila s autem 330 kilometrů.
"Své zkušenosti chci přinést k Citroënu díky tomuto testu. Pocit jsem měl opravdu velmi dobrý. Bylo zajímavé sledovat vyšší rychlost v zatáčkovitých pasážích ve srovnání se starým provedením WRC," řekl devítinásobný mistr světa pro oficiální stránky WRC. Na testu po jeho bok usedl jeho stabilní navigátor, Daniel Elena.
"Na konci testu už byl asfalt úplně suchý a to se jezdilo opravdu rychle. Nemám s čím porovnávat, ale vše je lepší ve srovnání se starými auty. Na mokru bylo těžké mít dobrý pocit z jízdy. Hodně pršelo a pneumatiky byly moc tvrdé. [Za těchto podmínek] je auto více nervózní ve srovnání se starou generací. Ale konec dne byl opravdu skvělý!
"Během prvního výjezdu jsem měl pocit, že se jedná o okruhové auto vypuštěné na speciálku rally. Když pak bylo sucho, tak bylo rychlé a efektivní. V náročných podmínkách ale byl prostor pro zlepšení řízení. Cílem bylo jednoduše přijet a vyzkoušet auto. Pro mě to byla dobrá příležitost, jak vyzkoušet nové WRC. Citroënu to umožnilo můj návrat za volant, navíc vzhledem k mým zkušenostem s rally. Momentálně ale nemáme do budoucna žádný plán," uzavřel Loeb.
Několik zahraničních webů ihned začalo spekulovat o tom, že další test Loeba s C3 WRC by se měl uskutečnit ještě letos a to na šotolině...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.