Morava - kraj vína a dobrej pálenky privíta tento víkend posádky nielen Majstrovstiev Slovenska v rely (MSR). XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally je tiež súčasťou českého národného šampionátu, ako aj Stredoeurópskej trofeje FIA. Slovensko-moravská posádka Igor Drotár-Tomáš Plachý tu absolvuje svoju štvrtú tohtoročnú súťaž.
Nedávna Rally Tatry zanechala v Igorovi zmiešané pocity. Jeho výkony v novom aute a súhra s rovnako novým spolujazdcom chcú určite svoj čas. Hustopečská rely bude veľkou skúškou pre naše posádky, keďže svojím charakterom nepripomína nič, čo poznáme u nás doma. Široké vinice a polia medzi obcami skrývajú trate náročné na rozpis a rytmus. Úseky na nespevnenom povrchu sú výzvou samou osebe.
Igor Drotár: "Po krásnom víkende na moravskom Šternberku pred dvomi týždňami sa znovu vraciame na malebnú Moravu, no tentokrát kopec vystriedajú trate hustopečskej rely. Svojím charakterom patrí medzi naše náročnejšie súťaže. Možno mám mierne obavy, podčiarknuté nedostatkom spoločných skúseností s autom i so spolujazdcom, no určite nám nebude chýbať športový duch a nasadenie. Každá chvíľa v tomto aute je sviatkom samým osebe a rovnako Hustopeče predvedú jeho prednosti. Spravíme všetko preto, aby sme sa čo najlepšie vyrovnali "mladíckemu talentu" nášho moderného stroja. Veľmi sa už teším aj na bohatú a skúsenú konkurenciu z okolitých krajín."
Tento piatok čaká posádky slávnostný štart v Hustopečiach (19:00), po ktorom nasledujú dve kolá na troch tratiach (6 RS), pričom posledná skúška štartuje až o 23:26. Zvuk vyladených motorov rozozvučí sobotňajšie ráno na prvej rýchlostnej skúške (a siedmej celkovo) o 10:43. Podobne ako v piatok, aj sobota pozostáva z dvoch kôl na troch tratiach. Na konci 12. rýchlostnej skúšky a teda po 150,6 súťažných kilometroch sa dozvieme mená víťazov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?