Morava - kraj vína a dobrej pálenky privíta tento víkend posádky nielen Majstrovstiev Slovenska v rely (MSR). XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally je tiež súčasťou českého národného šampionátu, ako aj Stredoeurópskej trofeje FIA. Slovensko-moravská posádka Igor Drotár-Tomáš Plachý tu absolvuje svoju štvrtú tohtoročnú súťaž.
Nedávna Rally Tatry zanechala v Igorovi zmiešané pocity. Jeho výkony v novom aute a súhra s rovnako novým spolujazdcom chcú určite svoj čas. Hustopečská rely bude veľkou skúškou pre naše posádky, keďže svojím charakterom nepripomína nič, čo poznáme u nás doma. Široké vinice a polia medzi obcami skrývajú trate náročné na rozpis a rytmus. Úseky na nespevnenom povrchu sú výzvou samou osebe.
Igor Drotár: "Po krásnom víkende na moravskom Šternberku pred dvomi týždňami sa znovu vraciame na malebnú Moravu, no tentokrát kopec vystriedajú trate hustopečskej rely. Svojím charakterom patrí medzi naše náročnejšie súťaže. Možno mám mierne obavy, podčiarknuté nedostatkom spoločných skúseností s autom i so spolujazdcom, no určite nám nebude chýbať športový duch a nasadenie. Každá chvíľa v tomto aute je sviatkom samým osebe a rovnako Hustopeče predvedú jeho prednosti. Spravíme všetko preto, aby sme sa čo najlepšie vyrovnali "mladíckemu talentu" nášho moderného stroja. Veľmi sa už teším aj na bohatú a skúsenú konkurenciu z okolitých krajín."
Tento piatok čaká posádky slávnostný štart v Hustopečiach (19:00), po ktorom nasledujú dve kolá na troch tratiach (6 RS), pričom posledná skúška štartuje až o 23:26. Zvuk vyladených motorov rozozvučí sobotňajšie ráno na prvej rýchlostnej skúške (a siedmej celkovo) o 10:43. Podobne ako v piatok, aj sobota pozostáva z dvoch kôl na troch tratiach. Na konci 12. rýchlostnej skúšky a teda po 150,6 súťažných kilometroch sa dozvieme mená víťazov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.