Morava - kraj vína a dobrej pálenky privíta tento víkend posádky nielen Majstrovstiev Slovenska v rely (MSR). XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally je tiež súčasťou českého národného šampionátu, ako aj Stredoeurópskej trofeje FIA. Slovensko-moravská posádka Igor Drotár-Tomáš Plachý tu absolvuje svoju štvrtú tohtoročnú súťaž.
Nedávna Rally Tatry zanechala v Igorovi zmiešané pocity. Jeho výkony v novom aute a súhra s rovnako novým spolujazdcom chcú určite svoj čas. Hustopečská rely bude veľkou skúškou pre naše posádky, keďže svojím charakterom nepripomína nič, čo poznáme u nás doma. Široké vinice a polia medzi obcami skrývajú trate náročné na rozpis a rytmus. Úseky na nespevnenom povrchu sú výzvou samou osebe.
Igor Drotár: "Po krásnom víkende na moravskom Šternberku pred dvomi týždňami sa znovu vraciame na malebnú Moravu, no tentokrát kopec vystriedajú trate hustopečskej rely. Svojím charakterom patrí medzi naše náročnejšie súťaže. Možno mám mierne obavy, podčiarknuté nedostatkom spoločných skúseností s autom i so spolujazdcom, no určite nám nebude chýbať športový duch a nasadenie. Každá chvíľa v tomto aute je sviatkom samým osebe a rovnako Hustopeče predvedú jeho prednosti. Spravíme všetko preto, aby sme sa čo najlepšie vyrovnali "mladíckemu talentu" nášho moderného stroja. Veľmi sa už teším aj na bohatú a skúsenú konkurenciu z okolitých krajín."
Tento piatok čaká posádky slávnostný štart v Hustopečiach (19:00), po ktorom nasledujú dve kolá na troch tratiach (6 RS), pričom posledná skúška štartuje až o 23:26. Zvuk vyladených motorov rozozvučí sobotňajšie ráno na prvej rýchlostnej skúške (a siedmej celkovo) o 10:43. Podobne ako v piatok, aj sobota pozostáva z dvoch kôl na troch tratiach. Na konci 12. rýchlostnej skúšky a teda po 150,6 súťažných kilometroch sa dozvieme mená víťazov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?