Ogier chce mít do léta jasno o sezoně 2018

Zůstane Ogier u M-Sportu?
Zůstane Ogier u M-Sportu?, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 21. května 2017 12:50
Sdílej:

Kde pojede Sébastien Ogier v příštím roce? Touto otázkou se aktuálně zabývá jak Sébastien Ogier, tak M-Sport, tak potenciální zájemci o jeho služby. Francouz totiž chce mít léta jasno o tom, kde bude jezdit v následující sezoně.

Náhlý odchod Volkswagenu na konci loňské sezony přinesl nejistotu i pro Sébastiena Ogiera. Francouz si musel v krátké době zajistit nový program, nakonec kývl na nabídku M-Sportu. Malcolm Wilson udělal opravdu všechno pro to, aby byl schopen Ogiera nejen zaplatit, ale také připravil správné podmínky pro jeho působení u britského týmu.

Tato snaha se zatím vyplácí - Ogier vede tabulku jezdců a M-Sport je na čele i mezi týmy. I přes veškerou euforii, která aktuálně panuje v servisním stanu M-Sportu, mají už jak Ogier tak i Wilson v hledáčku příští rok. Je jasné, že z vlastních zdrojů si M-Sport nemůže dovolit francouzskou superstar zaplatit. Interně v M-Sportu doufají v podporu ze strany Fordu, ale z koncernu ještě žádné oficiální stanovisko ohledně možného budoucího továrního angažmá v MS v rally nepřišlo. 

Až na několik rychlých frází z úst Davea Pericaka, šéfa Ford Performance, v rámci Rally Monte Carlo jsme toho moc neslyšeli. "Mluvíme jak s Fordem Evropa, tak i s koncernovým vedením v Severní Americe," potvrzuje Malcolm Wilson. Jak se zdá, tak Ogier by u britského týmu rád zůstal i nadále, ale požaduje jistotu ohledně vývoje projektu a jeho financování. Aby mohl M-Sport obstát v boji s Citroënem, Hyundai a Toyotou, tak potřebuje nemalý rozpočet. 

Wilson ale nemá až tak moc času na to, aby přišel s nějakým řešením. 33letý francouzský jezdec chce mít do léta jasno, ve kterém týmu pojede v roce 2018. Vzpomínky na nejistotou z loňského roku po náhlém konci angažmá VW Motorsport jsou ještě v paměti Ogiera docela živé. Mohl by se nabízet přechod Ogiera k týmu Citroën, když Yves Matton, šéf týmu Citroën Sport, by chtěl mít v létě také jasno ohledně příštího roku. 

"Pro tuto sezonu setrváme u naší strategie a podržíme si naše jezdce. Zůstane u toho, že všichni tři budou mít šanci v první polovině sezony ukázat svůj potenciál. Máme ještě pár měsíců. Je tedy ještě brzy na to, abychom mluvili o roce 2018. Navíc nebudu rozhodovat sám. Napřed budu mluvit s naší šéfkou, Lindou Jackson, o budoucí strategii a rozpočtu. Až pak budu plánovat budoucnost a mluvit s možnými jezdci," říká Yves Matton. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.