Ogier chce mít do léta jasno o sezoně 2018

Zůstane Ogier u M-Sportu?
Zůstane Ogier u M-Sportu?, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 21. května 2017 12:50
Sdílej:

Kde pojede Sébastien Ogier v příštím roce? Touto otázkou se aktuálně zabývá jak Sébastien Ogier, tak M-Sport, tak potenciální zájemci o jeho služby. Francouz totiž chce mít léta jasno o tom, kde bude jezdit v následující sezoně.

Náhlý odchod Volkswagenu na konci loňské sezony přinesl nejistotu i pro Sébastiena Ogiera. Francouz si musel v krátké době zajistit nový program, nakonec kývl na nabídku M-Sportu. Malcolm Wilson udělal opravdu všechno pro to, aby byl schopen Ogiera nejen zaplatit, ale také připravil správné podmínky pro jeho působení u britského týmu.

Tato snaha se zatím vyplácí - Ogier vede tabulku jezdců a M-Sport je na čele i mezi týmy. I přes veškerou euforii, která aktuálně panuje v servisním stanu M-Sportu, mají už jak Ogier tak i Wilson v hledáčku příští rok. Je jasné, že z vlastních zdrojů si M-Sport nemůže dovolit francouzskou superstar zaplatit. Interně v M-Sportu doufají v podporu ze strany Fordu, ale z koncernu ještě žádné oficiální stanovisko ohledně možného budoucího továrního angažmá v MS v rally nepřišlo. 

Až na několik rychlých frází z úst Davea Pericaka, šéfa Ford Performance, v rámci Rally Monte Carlo jsme toho moc neslyšeli. "Mluvíme jak s Fordem Evropa, tak i s koncernovým vedením v Severní Americe," potvrzuje Malcolm Wilson. Jak se zdá, tak Ogier by u britského týmu rád zůstal i nadále, ale požaduje jistotu ohledně vývoje projektu a jeho financování. Aby mohl M-Sport obstát v boji s Citroënem, Hyundai a Toyotou, tak potřebuje nemalý rozpočet. 

Wilson ale nemá až tak moc času na to, aby přišel s nějakým řešením. 33letý francouzský jezdec chce mít do léta jasno, ve kterém týmu pojede v roce 2018. Vzpomínky na nejistotou z loňského roku po náhlém konci angažmá VW Motorsport jsou ještě v paměti Ogiera docela živé. Mohl by se nabízet přechod Ogiera k týmu Citroën, když Yves Matton, šéf týmu Citroën Sport, by chtěl mít v létě také jasno ohledně příštího roku. 

"Pro tuto sezonu setrváme u naší strategie a podržíme si naše jezdce. Zůstane u toho, že všichni tři budou mít šanci v první polovině sezony ukázat svůj potenciál. Máme ještě pár měsíců. Je tedy ještě brzy na to, abychom mluvili o roce 2018. Navíc nebudu rozhodovat sám. Napřed budu mluvit s naší šéfkou, Lindou Jackson, o budoucí strategii a rozpočtu. Až pak budu plánovat budoucnost a mluvit s možnými jezdci," říká Yves Matton. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.