Kde pojede Sébastien Ogier v příštím roce? Touto otázkou se aktuálně zabývá jak Sébastien Ogier, tak M-Sport, tak potenciální zájemci o jeho služby. Francouz totiž chce mít léta jasno o tom, kde bude jezdit v následující sezoně.
Náhlý odchod Volkswagenu na konci loňské sezony přinesl nejistotu i pro Sébastiena Ogiera. Francouz si musel v krátké době zajistit nový program, nakonec kývl na nabídku M-Sportu. Malcolm Wilson udělal opravdu všechno pro to, aby byl schopen Ogiera nejen zaplatit, ale také připravil správné podmínky pro jeho působení u britského týmu.
Tato snaha se zatím vyplácí - Ogier vede tabulku jezdců a M-Sport je na čele i mezi týmy. I přes veškerou euforii, která aktuálně panuje v servisním stanu M-Sportu, mají už jak Ogier tak i Wilson v hledáčku příští rok. Je jasné, že z vlastních zdrojů si M-Sport nemůže dovolit francouzskou superstar zaplatit. Interně v M-Sportu doufají v podporu ze strany Fordu, ale z koncernu ještě žádné oficiální stanovisko ohledně možného budoucího továrního angažmá v MS v rally nepřišlo.
Až na několik rychlých frází z úst Davea Pericaka, šéfa Ford Performance, v rámci Rally Monte Carlo jsme toho moc neslyšeli. "Mluvíme jak s Fordem Evropa, tak i s koncernovým vedením v Severní Americe," potvrzuje Malcolm Wilson. Jak se zdá, tak Ogier by u britského týmu rád zůstal i nadále, ale požaduje jistotu ohledně vývoje projektu a jeho financování. Aby mohl M-Sport obstát v boji s Citroënem, Hyundai a Toyotou, tak potřebuje nemalý rozpočet.
Wilson ale nemá až tak moc času na to, aby přišel s nějakým řešením. 33letý francouzský jezdec chce mít do léta jasno, ve kterém týmu pojede v roce 2018. Vzpomínky na nejistotou z loňského roku po náhlém konci angažmá VW Motorsport jsou ještě v paměti Ogiera docela živé. Mohl by se nabízet přechod Ogiera k týmu Citroën, když Yves Matton, šéf týmu Citroën Sport, by chtěl mít v létě také jasno ohledně příštího roku.
"Pro tuto sezonu setrváme u naší strategie a podržíme si naše jezdce. Zůstane u toho, že všichni tři budou mít šanci v první polovině sezony ukázat svůj potenciál. Máme ještě pár měsíců. Je tedy ještě brzy na to, abychom mluvili o roce 2018. Navíc nebudu rozhodovat sám. Napřed budu mluvit s naší šéfkou, Lindou Jackson, o budoucí strategii a rozpočtu. Až pak budu plánovat budoucnost a mluvit s možnými jezdci," říká Yves Matton.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.