Mads Ostberg pojede většinu soutěží MS v roce 2017. K dispozici bude mít Ford Fiesta RS WRC 2017 od M-Sportu, avšak bude nasazován pod nezávislým týmem. Jeho první soutěží bude Rally Sweden.
Mads Ostberg, který po loňské sezoně přišel o místo v továrním M-Sportu, spojí pro sezonu 2017 síly s Martinem Prokopem a společně budou startovat v jednom týmu s vozem WRC specifikace 2017. Nedostatek vozů nedovolil odstartovat Ostbergovi už na Rally Monte Carlo, nicméně pro jezdce je důležité, že stihne alespoň Švédsko.
Nor totiž na sněžné soutěži obsadil stupně vítězů pětkrát v posledních šesti ročnících. Mads letos nepojede ještě jednu soutěž - Rally Mexiko, která následuje po Švédsku. To je ale proto, že se má tento víkend stát otcem. Morten, otec Madse, britskému 'Autosportu' řekl: "Už se moc těšíme na novou sezonu. Mads bude v M-Sport Fordu ve Švédsku, to můžeme potvrdit.
Ford ve specifikaci 2017 již dvakrát testoval a před soutěží jej čekají další testy. V posledních letech jsme viděli, čeho je Mads ve Švédsku schopný. Proto pro nás bylo důležité, aby seděl na této soutěži v novém autě. Plánem je to stejné, co jsme dělali v roce 2011 a 2012. Budeme nasazovat auto v našem týmu Adapta se zastřešením M-Sportu.
Letos navíc, jak se zdá, budeme ještě více nezávislí. Budeme spolupracovat s týmem Martina Prokopa z České republiky," řekl Morten Ostberg. I když vozy Ostberga a Prokopa pojedou pod hlavičkou soukromého týmu, tak oficiálně musí být vedeny pod M-Sportem. Podle nových pravidel totiž jenom tovární týmy mohou nasadit vozy specifikace 2017.
Ostberga čekají před Švédskou rally v rámci testu ještě dvě soutěže v Norsku - Sigdal Rally a Finnskog Rally. Na obou pojede s Fordem Fiesta R5 v týmu Adapata. Včera na svém twitteru Ostberg fanoušky ubezpečil, že bude v roce 2017 za volantem nového WRC:
My first @OfficialWRC event will be @RallySweden in a -17 car. But first Rally Sigdal and Finnskog! 2 winterrallies in the Norwegian Cship pic.twitter.com/2v2AagIMY5
— Mads Østberg (@MadsOstberg) 3. ledna 2017Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.