Mads Ostberg pojede většinu soutěží MS v roce 2017. K dispozici bude mít Ford Fiesta RS WRC 2017 od M-Sportu, avšak bude nasazován pod nezávislým týmem. Jeho první soutěží bude Rally Sweden.
Mads Ostberg, který po loňské sezoně přišel o místo v továrním M-Sportu, spojí pro sezonu 2017 síly s Martinem Prokopem a společně budou startovat v jednom týmu s vozem WRC specifikace 2017. Nedostatek vozů nedovolil odstartovat Ostbergovi už na Rally Monte Carlo, nicméně pro jezdce je důležité, že stihne alespoň Švédsko.
Nor totiž na sněžné soutěži obsadil stupně vítězů pětkrát v posledních šesti ročnících. Mads letos nepojede ještě jednu soutěž - Rally Mexiko, která následuje po Švédsku. To je ale proto, že se má tento víkend stát otcem. Morten, otec Madse, britskému 'Autosportu' řekl: "Už se moc těšíme na novou sezonu. Mads bude v M-Sport Fordu ve Švédsku, to můžeme potvrdit.
Ford ve specifikaci 2017 již dvakrát testoval a před soutěží jej čekají další testy. V posledních letech jsme viděli, čeho je Mads ve Švédsku schopný. Proto pro nás bylo důležité, aby seděl na této soutěži v novém autě. Plánem je to stejné, co jsme dělali v roce 2011 a 2012. Budeme nasazovat auto v našem týmu Adapta se zastřešením M-Sportu.
Letos navíc, jak se zdá, budeme ještě více nezávislí. Budeme spolupracovat s týmem Martina Prokopa z České republiky," řekl Morten Ostberg. I když vozy Ostberga a Prokopa pojedou pod hlavičkou soukromého týmu, tak oficiálně musí být vedeny pod M-Sportem. Podle nových pravidel totiž jenom tovární týmy mohou nasadit vozy specifikace 2017.
Ostberga čekají před Švédskou rally v rámci testu ještě dvě soutěže v Norsku - Sigdal Rally a Finnskog Rally. Na obou pojede s Fordem Fiesta R5 v týmu Adapata. Včera na svém twitteru Ostberg fanoušky ubezpečil, že bude v roce 2017 za volantem nového WRC:
My first @OfficialWRC event will be @RallySweden in a -17 car. But first Rally Sigdal and Finnskog! 2 winterrallies in the Norwegian Cship pic.twitter.com/2v2AagIMY5
— Mads Østberg (@MadsOstberg) 3. ledna 2017Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.