Mads Ostberg pojede většinu soutěží MS v roce 2017. K dispozici bude mít Ford Fiesta RS WRC 2017 od M-Sportu, avšak bude nasazován pod nezávislým týmem. Jeho první soutěží bude Rally Sweden.
Mads Ostberg, který po loňské sezoně přišel o místo v továrním M-Sportu, spojí pro sezonu 2017 síly s Martinem Prokopem a společně budou startovat v jednom týmu s vozem WRC specifikace 2017. Nedostatek vozů nedovolil odstartovat Ostbergovi už na Rally Monte Carlo, nicméně pro jezdce je důležité, že stihne alespoň Švédsko.
Nor totiž na sněžné soutěži obsadil stupně vítězů pětkrát v posledních šesti ročnících. Mads letos nepojede ještě jednu soutěž - Rally Mexiko, která následuje po Švédsku. To je ale proto, že se má tento víkend stát otcem. Morten, otec Madse, britskému 'Autosportu' řekl: "Už se moc těšíme na novou sezonu. Mads bude v M-Sport Fordu ve Švédsku, to můžeme potvrdit.
Ford ve specifikaci 2017 již dvakrát testoval a před soutěží jej čekají další testy. V posledních letech jsme viděli, čeho je Mads ve Švédsku schopný. Proto pro nás bylo důležité, aby seděl na této soutěži v novém autě. Plánem je to stejné, co jsme dělali v roce 2011 a 2012. Budeme nasazovat auto v našem týmu Adapta se zastřešením M-Sportu.
Letos navíc, jak se zdá, budeme ještě více nezávislí. Budeme spolupracovat s týmem Martina Prokopa z České republiky," řekl Morten Ostberg. I když vozy Ostberga a Prokopa pojedou pod hlavičkou soukromého týmu, tak oficiálně musí být vedeny pod M-Sportem. Podle nových pravidel totiž jenom tovární týmy mohou nasadit vozy specifikace 2017.
Ostberga čekají před Švédskou rally v rámci testu ještě dvě soutěže v Norsku - Sigdal Rally a Finnskog Rally. Na obou pojede s Fordem Fiesta R5 v týmu Adapata. Včera na svém twitteru Ostberg fanoušky ubezpečil, že bude v roce 2017 za volantem nového WRC:
My first @OfficialWRC event will be @RallySweden in a -17 car. But first Rally Sigdal and Finnskog! 2 winterrallies in the Norwegian Cship pic.twitter.com/2v2AagIMY5
— Mads Østberg (@MadsOstberg) 3. ledna 2017Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.