Uplynulú sobotu sa automobilový pretekár Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim posadili po poslednýkrát do starej, vernej Škody Fabie WRC. Na mikulášskej rally v Slušoviciach si tak povedali s legendárnym autom svoje definitívne zbohom.
Dvojica Drotár/Bánoci súťažila na tejto Fabii celkovo 5 sezón (2010-11, 2013-14, 2016). V ďalšom roku sa Igor posadí do nového auta, no ostáva verný českej značke: Škoda Fabia R5 bude pre neho pripravená už v januári počas niekoľkodielneho Winter Cupu. Prevádzkovateľ auta je košický špecialista MM Rally Team. Ten je zároveň aktuálnym majstrom Slovenska v rally. Prešovský veterán si tak naďalej bude merať sily s mladou rýchlou konkurenciou, no v modernom stroji.
Igor Drotár: "Na mikulášskej rally v Slušoviciach sme dostali veľa darčekov - v podobe dobrej konkurencie na skvelých autách. Počasie bolo typické sychravé, no športová stránka jedinečná, so skvelou atmosférou a vytrvalými divákmi. Okruh plus jedna klasická skúška prebiehali skvele, bez zdržania. Boli sme napokon "dvakrát prví", čiže 11... Chýbalo nám správne obutie, no auto fungovalo výborne a rozlúčili sme sa s ním dôstojne. Dokonca som ho na záver objal a vybozkal. Bola to naša posledná spoločná súťaž. Novú sezónu začnem na novom aute a môžem konečne prezradiť, že pôjde o modernú Škodu Fabia R5 z dielne MM Rally Team. Veľmi sa už na to teším. Tento víkend idem do Varšavy na vyhlásenie poľských majstrov, kde si prevezmem trofej absolútneho majstra Poľska v pretekoch automobilov do vrchu. Potom nasleduje zaslúžený vianočný oddych a to až do januára, kedy si nové auto vyskúšam v zimnom rally pohári," dodáva
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?