Hayden Paddon má jasný cíl, Novozélanďan chce být v roce 2018 mistrem světa. Obecně vzato si cestu za tímto snem už naplánoval.
Po dvou výpadcích v řadě předvedl Hayden Paddon v Polsku pěkný výkon a třetí místo sejmulo určitě velkou část tlaku z jeho osoby. "Polsko je jednou z nejrychlejších soutěží v kalendáři. To mi jednoduše sedí," říká Hayden Paddon. Svým dosavadním umístěním však 29letý jezdec nepřikládá moc velký význam. "Člověk je vždy jen tak dobrý, jako jeho poslední rally. Zde se vítězství v Argentině už nepočítá."
Místo toho Paddon vzhlíží k budoucnosti a s tou má velké plány. "Můj největší cíl leží v roce 2018. Na to se soustředím." Na otázku, jestli tím myslí zisk titulu mistra světa, jezdec Hyundai odpověděl překvapivě otevřeně: "Ano, v roce 2018 chceme bojovat o titul mistrů světa". Cestu za titulem si už také moc pěkně nalajnoval. "V roce 2017 chci vyhrát více soutěží a musím být lepší na asfaltu, to je moje hlavní slabina."
Další zlepšování na zpevněném povrchu má aktuálně u Paddona hlavní prioritu, navíc ve druhé polovině letošního šampionátu přijde hned několik asfaltových soutěží. Paddon pracuje se svým norským trenérem na svoji výkonnosti, na testech před Německem navíc může počítat s pomocí Nicolase Bernardiho. Tento Francouz byl v roce 2004 vicemistrem v MS v rally mezi juniory a v roce 2005 byl asfaltovým mistrem Francie. Všeobecně platí za osvědčeného asfaltového specialistu.
Paddon na sobě tedy intenzivně pracuje tak, aby v roce 2018 opravdu mohl bojovat o korunku mistra světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.