Nedávne podujatie Dobšinská zima prinieslo niekoľko dramatických okamihov. Vlado Bánoci - dlhoročný spolujazdec Igora Drotára, musel byť vtedy hospitalizovaný pre náhlu nevoľnosť. Obe legendy slovenského motoršportu dnes prinášajú niekoľko zaujímavých noviniek.
Vlado Bánoci bol po pár dňoch od hospitalizácie v Košiciach prepustený do domácej opatery. Dnes podstupuje pravidelné vyšetrenia, najmä kvôli srdcovej arytmii a vysokému tlaku. Preto sa spolu s Igorom museli včas rozhodnúť, ako ďalej.
Výsledkom je, že na miesto spolujazdca Igora Drotára sa tento rok posadí skúsený Róbert Müller. Ten začal svoju kariéru ešte v roku 1999 a na konte má niekoľko titulov majstra Slovenska s Jozefom Bérešom ml. Po dlhšej odmlke sa vracia na horúce sedadlo spolujazdca. V akom aute napokon dvojica odjazdí túto sezónu, je ešte otázne. No určite bude z českej dielne tímu Profiko Karola Trněného. Vlado Bánoci však neodchádza na zaslúžený dôchodok...
Igor Drotár: "Som nesmierne rád, že spolupráca s Vladom Bánocim pokračuje aj ďalej: kvôli liečebnému procesu si dá na neurčitú dobu pauzu s pretekaním, no ostáva v zodpovednej manažérskej úlohe nášho tímu. Vďaka týmto zmenám si dovoľujem srdečne privítať v tíme Roba Müllera, ktorého cenné skúsenosti a talent budú pre nás veľkým prínosom. Už teraz sa neviem dočkať našej prvej súťaže, ktorá sa pôjde v Egri začiatkom apríla. Zároveň všetci pevne dúfame a veríme, že sa Vlado v správny čas opäť dostane aj na miesto spolujazdca. Teraz je najdôležitejšie, aby sa čo najskôr dal zdravotne do poriadku. Čo sa týka nášho súťažného vozidla, s určitosťou viem zatiaľ povedať len toľko, že pôjde o automobil značky Škoda z dielne Karola Trněného. Jeho tím Profiko nám niekoľko rokov pripravoval vozidlá a túto sezónu sa postará o súťažné rally auto, ako aj auto pre preteky do vrchu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.