Nedávne podujatie Dobšinská zima prinieslo niekoľko dramatických okamihov. Vlado Bánoci - dlhoročný spolujazdec Igora Drotára, musel byť vtedy hospitalizovaný pre náhlu nevoľnosť. Obe legendy slovenského motoršportu dnes prinášajú niekoľko zaujímavých noviniek.
Vlado Bánoci bol po pár dňoch od hospitalizácie v Košiciach prepustený do domácej opatery. Dnes podstupuje pravidelné vyšetrenia, najmä kvôli srdcovej arytmii a vysokému tlaku. Preto sa spolu s Igorom museli včas rozhodnúť, ako ďalej.
Výsledkom je, že na miesto spolujazdca Igora Drotára sa tento rok posadí skúsený Róbert Müller. Ten začal svoju kariéru ešte v roku 1999 a na konte má niekoľko titulov majstra Slovenska s Jozefom Bérešom ml. Po dlhšej odmlke sa vracia na horúce sedadlo spolujazdca. V akom aute napokon dvojica odjazdí túto sezónu, je ešte otázne. No určite bude z českej dielne tímu Profiko Karola Trněného. Vlado Bánoci však neodchádza na zaslúžený dôchodok...
Igor Drotár: "Som nesmierne rád, že spolupráca s Vladom Bánocim pokračuje aj ďalej: kvôli liečebnému procesu si dá na neurčitú dobu pauzu s pretekaním, no ostáva v zodpovednej manažérskej úlohe nášho tímu. Vďaka týmto zmenám si dovoľujem srdečne privítať v tíme Roba Müllera, ktorého cenné skúsenosti a talent budú pre nás veľkým prínosom. Už teraz sa neviem dočkať našej prvej súťaže, ktorá sa pôjde v Egri začiatkom apríla. Zároveň všetci pevne dúfame a veríme, že sa Vlado v správny čas opäť dostane aj na miesto spolujazdca. Teraz je najdôležitejšie, aby sa čo najskôr dal zdravotne do poriadku. Čo sa týka nášho súťažného vozidla, s určitosťou viem zatiaľ povedať len toľko, že pôjde o automobil značky Škoda z dielne Karola Trněného. Jeho tím Profiko nám niekoľko rokov pripravoval vozidlá a túto sezónu sa postará o súťažné rally auto, ako aj auto pre preteky do vrchu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?