Profesionálny pretekársky tím zažije počas svojho fungovania množstvo výhier, pádov aj zmien. Patrí to ku kolobehu každej stajne - od F1 až po MSR v rally. Krásnohorský tím L Racing intenzívne pripravuje svoju dlhú motoristickú sezónu rally a pretekov do vrchu. Aktuálnymi zmenami v tíme sú ukončenie spolupráce s pretekárom Jozefom Bérešom ml., ale aj zmena techniky Vlastimila Majerčáka z Mitsubishi na moderný Ford Fiesta R5.
Jozef "Ďodi" Béreš mladší pracoval v tíme L Racing od konca roku 2012 a bol dôležitou súčasťou pri vývoji vozidiel, ich príprave a samozrejme pri ich spoločných úspechoch. Medzi tie patria aj víťazstvo na Rally Tatry 2014 či titul absolútneho majstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu 2015. Jozefa tak tento rok neuvidíme za volantom Mini Cooper RRC, ani v kopcových špeciáloch z dielne L Racing.
Ján Lipták, manažér tímu L Racing povedal: "Jožko Béreš ml. bol súčasťou tímu L Racing prakticky od roku 2012 a spoločne sme zažili veľa úspechov aj pádov. Našu spoluprácu ukončujeme ešte pred štartom sezóny, a to kvôli názorovým rozdielom v spoločnom smerovaní. Touto cestou mu chceme poďakovať za množstvo skvele odvedenej práce a výborné výsledky. Zároveň mu úprimne prajeme veľa šťastia na ďalšej ceste."
Majerčák odštartuje s R5
Napriek tejto zásadnej zmene sú prípravy na pretekársku sezónu v plnom prúde. Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou prichádzajú s avizovanou zmenou v technike: úradujúci majstri Slovenska v triede 3 obohatia štartové pole národného rally šampionátu s vozidlom Ford Fiesta R5 (trieda 2).
Vlastimil Majerčák: "Máme to šťastie, že si v najbližších dňoch v Anglicku prevezmeme prvý továrenský Ford Fiesta R5 EVO. Aj keď sú predošlé verzie Fiesty R5 prerobiteľné na porovnateľné EVO, toto je prvé auto v zbrusu novej špecifikácii priamo z továrne. Následne ho "prezlečieme" do tímových farieb a pred Egrom ho samozrejme ešte otestujeme. Verím, že nás čaká veľmi zaujímavá sezóna. Náš kompletný kalendár podujatí predstavíme v najbližšej dobe."
Stálou posádkou v tíme je aj dvojica Tomáš Fusko/Jakub Slovák, aktuálni majstri triedy 6. S akým vozidlom sa predstavia, prezradíme čoskoro. Aj túto sezónu bude tím L Racing patriť medzi najpočetnejšie tímy MSR v rally, ale aj pretekov do vrchu. Za volantom nebudú chýbať samozrejme ani Ján a Peter Liptákovci. Ďalšie zostavy, mená aj techniku predstavíme postupne. Sezóna 2016 pozostáva aktuálne zo 6 podujatí MSR v rally a 10 pretekov do vrchu (MSR PAV). Všetko sa začne na 11. Eger Rallye v Maďarsku, 1. až 3. apríla 2016.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?