Craig Breen věří, že se nikdy v rally autě necítil tak dobře, jako při svém návratu do World Rally Championship o minulém víkendu ve Švédsku, kdy absolvoval svoji první soutěž za volantem továrního Citroënu DS3 WRC.
Irský jezdec a jeho navigátor, Scott Martin, soutěž dokončili na osmém místě. Při své první soutěži s autem v tovární specifikaci dokázali zajet jeden třetí nejrychlejší čas a to před soutěží testovali jen asi 80 km. "Je to skvělé, skvělé auto a opravdové rally auto - tým o tom autě ví všechno a ví také, jak z něj dostat to nejlepší. Takovou důvěru v autě jsem neměl už hodně, hodně dlouhou dobu. Je to tak pohodlné, tak bezpečné a já vím, že je ve mě tolik potenciálu, momentálně jsem s ním jel jen na nějakých 70, 80 nebo 90 %," říká Craig Breen.
Samotný Breen připouští, že byl svoji rychlostí překvapen, když zde jel teprve potřetí. Po zkoušce, kde zajel třetí čas, řekl: "Měli jsme nejrychlejší mezičas a třetí čas [celkově], to je o hodně více, než co jsem čekal. Myslel jsem, že budu od těchto kluků vzdálen sekundy, od tří do dvou nebo jedné vteřiny na kilometr. Když se podívám, že to bylo od 0,9s k 0,8s a 0,7s, tak je to více, než co jsem čekal."
Výkon Breena pochválil také jeho týmový kolega, Kris Meeke. "Odvedl zde zatraceně dobrou práci. Když jsem sem poprvé přijel, tak jsem bojoval s Henningem [Solbergem]. Jel opravdu dobře, zvláště při druhých průjezdech norskými zkouškami."
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl výkonem Breena také potěšen a řekl, že jeho výkon je dobrou známkou pro zbytek sezony. Jen dodejme, že Breen, Meeke i Al-Qassimi jeli sice pod hlavičkou francouzského PH Sportu, ale fakticky jejich starty zašteřuje Citroën Sport. Matton řekl: "Odvedl dobrou práci. Průměrná víkendová rychlost je na úrovni, kterou jsem očekával, pokud by se mu dařila odjet dobrá rally. Předváděl nějaké velmi zajímavé mezičasy a také časy na RZ.
Udělal několik malých chyb, ale každý jezdec na této těžké rally udělá několik chyb. Pro mě to byla dobrá práce na to, že je to jeho první rally s DS3 WRC, jsem spokojen. Je to velmi pozitivní pro zbytek sezony."
Tým PH Sportu se na dalších dvou soutěžích World Rally Championship neobjeví, takže další možností vidět Breena opět v DS3 WRC bude květnová soutěž v Portugalsku. Matton dodává: "Nedržím program v tajnosti. Raději oznámím naše další soutěže, možná dvě, zavčas než celou sezonu. Pokud bych to udělal [oznámil program na celou sezonu] a chtěl něco změnit, tak by to bylo složité. Ale už jsme řekli, že nebudeme soutěžit mimo Evropu, možná až na Čínu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?