Craig Breen věří, že se nikdy v rally autě necítil tak dobře, jako při svém návratu do World Rally Championship o minulém víkendu ve Švédsku, kdy absolvoval svoji první soutěž za volantem továrního Citroënu DS3 WRC.
Irský jezdec a jeho navigátor, Scott Martin, soutěž dokončili na osmém místě. Při své první soutěži s autem v tovární specifikaci dokázali zajet jeden třetí nejrychlejší čas a to před soutěží testovali jen asi 80 km. "Je to skvělé, skvělé auto a opravdové rally auto - tým o tom autě ví všechno a ví také, jak z něj dostat to nejlepší. Takovou důvěru v autě jsem neměl už hodně, hodně dlouhou dobu. Je to tak pohodlné, tak bezpečné a já vím, že je ve mě tolik potenciálu, momentálně jsem s ním jel jen na nějakých 70, 80 nebo 90 %," říká Craig Breen.
Samotný Breen připouští, že byl svoji rychlostí překvapen, když zde jel teprve potřetí. Po zkoušce, kde zajel třetí čas, řekl: "Měli jsme nejrychlejší mezičas a třetí čas [celkově], to je o hodně více, než co jsem čekal. Myslel jsem, že budu od těchto kluků vzdálen sekundy, od tří do dvou nebo jedné vteřiny na kilometr. Když se podívám, že to bylo od 0,9s k 0,8s a 0,7s, tak je to více, než co jsem čekal."
Výkon Breena pochválil také jeho týmový kolega, Kris Meeke. "Odvedl zde zatraceně dobrou práci. Když jsem sem poprvé přijel, tak jsem bojoval s Henningem [Solbergem]. Jel opravdu dobře, zvláště při druhých průjezdech norskými zkouškami."
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl výkonem Breena také potěšen a řekl, že jeho výkon je dobrou známkou pro zbytek sezony. Jen dodejme, že Breen, Meeke i Al-Qassimi jeli sice pod hlavičkou francouzského PH Sportu, ale fakticky jejich starty zašteřuje Citroën Sport. Matton řekl: "Odvedl dobrou práci. Průměrná víkendová rychlost je na úrovni, kterou jsem očekával, pokud by se mu dařila odjet dobrá rally. Předváděl nějaké velmi zajímavé mezičasy a také časy na RZ.
Udělal několik malých chyb, ale každý jezdec na této těžké rally udělá několik chyb. Pro mě to byla dobrá práce na to, že je to jeho první rally s DS3 WRC, jsem spokojen. Je to velmi pozitivní pro zbytek sezony."
Tým PH Sportu se na dalších dvou soutěžích World Rally Championship neobjeví, takže další možností vidět Breena opět v DS3 WRC bude květnová soutěž v Portugalsku. Matton dodává: "Nedržím program v tajnosti. Raději oznámím naše další soutěže, možná dvě, zavčas než celou sezonu. Pokud bych to udělal [oznámil program na celou sezonu] a chtěl něco změnit, tak by to bylo složité. Ale už jsme řekli, že nebudeme soutěžit mimo Evropu, možná až na Čínu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?