Craig Breen věří, že se nikdy v rally autě necítil tak dobře, jako při svém návratu do World Rally Championship o minulém víkendu ve Švédsku, kdy absolvoval svoji první soutěž za volantem továrního Citroënu DS3 WRC.
Irský jezdec a jeho navigátor, Scott Martin, soutěž dokončili na osmém místě. Při své první soutěži s autem v tovární specifikaci dokázali zajet jeden třetí nejrychlejší čas a to před soutěží testovali jen asi 80 km. "Je to skvělé, skvělé auto a opravdové rally auto - tým o tom autě ví všechno a ví také, jak z něj dostat to nejlepší. Takovou důvěru v autě jsem neměl už hodně, hodně dlouhou dobu. Je to tak pohodlné, tak bezpečné a já vím, že je ve mě tolik potenciálu, momentálně jsem s ním jel jen na nějakých 70, 80 nebo 90 %," říká Craig Breen.
Samotný Breen připouští, že byl svoji rychlostí překvapen, když zde jel teprve potřetí. Po zkoušce, kde zajel třetí čas, řekl: "Měli jsme nejrychlejší mezičas a třetí čas [celkově], to je o hodně více, než co jsem čekal. Myslel jsem, že budu od těchto kluků vzdálen sekundy, od tří do dvou nebo jedné vteřiny na kilometr. Když se podívám, že to bylo od 0,9s k 0,8s a 0,7s, tak je to více, než co jsem čekal."
Výkon Breena pochválil také jeho týmový kolega, Kris Meeke. "Odvedl zde zatraceně dobrou práci. Když jsem sem poprvé přijel, tak jsem bojoval s Henningem [Solbergem]. Jel opravdu dobře, zvláště při druhých průjezdech norskými zkouškami."
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl výkonem Breena také potěšen a řekl, že jeho výkon je dobrou známkou pro zbytek sezony. Jen dodejme, že Breen, Meeke i Al-Qassimi jeli sice pod hlavičkou francouzského PH Sportu, ale fakticky jejich starty zašteřuje Citroën Sport. Matton řekl: "Odvedl dobrou práci. Průměrná víkendová rychlost je na úrovni, kterou jsem očekával, pokud by se mu dařila odjet dobrá rally. Předváděl nějaké velmi zajímavé mezičasy a také časy na RZ.
Udělal několik malých chyb, ale každý jezdec na této těžké rally udělá několik chyb. Pro mě to byla dobrá práce na to, že je to jeho první rally s DS3 WRC, jsem spokojen. Je to velmi pozitivní pro zbytek sezony."
Tým PH Sportu se na dalších dvou soutěžích World Rally Championship neobjeví, takže další možností vidět Breena opět v DS3 WRC bude květnová soutěž v Portugalsku. Matton dodává: "Nedržím program v tajnosti. Raději oznámím naše další soutěže, možná dvě, zavčas než celou sezonu. Pokud bych to udělal [oznámil program na celou sezonu] a chtěl něco změnit, tak by to bylo složité. Ale už jsme řekli, že nebudeme soutěžit mimo Evropu, možná až na Čínu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.