Craig Breen věří, že se nikdy v rally autě necítil tak dobře, jako při svém návratu do World Rally Championship o minulém víkendu ve Švédsku, kdy absolvoval svoji první soutěž za volantem továrního Citroënu DS3 WRC.
Irský jezdec a jeho navigátor, Scott Martin, soutěž dokončili na osmém místě. Při své první soutěži s autem v tovární specifikaci dokázali zajet jeden třetí nejrychlejší čas a to před soutěží testovali jen asi 80 km. "Je to skvělé, skvělé auto a opravdové rally auto - tým o tom autě ví všechno a ví také, jak z něj dostat to nejlepší. Takovou důvěru v autě jsem neměl už hodně, hodně dlouhou dobu. Je to tak pohodlné, tak bezpečné a já vím, že je ve mě tolik potenciálu, momentálně jsem s ním jel jen na nějakých 70, 80 nebo 90 %," říká Craig Breen.
Samotný Breen připouští, že byl svoji rychlostí překvapen, když zde jel teprve potřetí. Po zkoušce, kde zajel třetí čas, řekl: "Měli jsme nejrychlejší mezičas a třetí čas [celkově], to je o hodně více, než co jsem čekal. Myslel jsem, že budu od těchto kluků vzdálen sekundy, od tří do dvou nebo jedné vteřiny na kilometr. Když se podívám, že to bylo od 0,9s k 0,8s a 0,7s, tak je to více, než co jsem čekal."
Výkon Breena pochválil také jeho týmový kolega, Kris Meeke. "Odvedl zde zatraceně dobrou práci. Když jsem sem poprvé přijel, tak jsem bojoval s Henningem [Solbergem]. Jel opravdu dobře, zvláště při druhých průjezdech norskými zkouškami."
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl výkonem Breena také potěšen a řekl, že jeho výkon je dobrou známkou pro zbytek sezony. Jen dodejme, že Breen, Meeke i Al-Qassimi jeli sice pod hlavičkou francouzského PH Sportu, ale fakticky jejich starty zašteřuje Citroën Sport. Matton řekl: "Odvedl dobrou práci. Průměrná víkendová rychlost je na úrovni, kterou jsem očekával, pokud by se mu dařila odjet dobrá rally. Předváděl nějaké velmi zajímavé mezičasy a také časy na RZ.
Udělal několik malých chyb, ale každý jezdec na této těžké rally udělá několik chyb. Pro mě to byla dobrá práce na to, že je to jeho první rally s DS3 WRC, jsem spokojen. Je to velmi pozitivní pro zbytek sezony."
Tým PH Sportu se na dalších dvou soutěžích World Rally Championship neobjeví, takže další možností vidět Breena opět v DS3 WRC bude květnová soutěž v Portugalsku. Matton dodává: "Nedržím program v tajnosti. Raději oznámím naše další soutěže, možná dvě, zavčas než celou sezonu. Pokud bych to udělal [oznámil program na celou sezonu] a chtěl něco změnit, tak by to bylo složité. Ale už jsme řekli, že nebudeme soutěžit mimo Evropu, možná až na Čínu."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.