Hayden Paddon v této zimě zažívá svoji vůbec první přípravu na Monte Carlo Rally. Po prosincových testech byl jezdec z Nového Zélandu typicky otevřený ohledně toho, co se během testů o soutěži dozvěděl.
Hayden Paddon ještě nikdy nezažil pro Rally Monte Carlo typický mix kluzkého sněhového nebo ledového povrchu a suchého asfaltu. Testy před touto soutěží jsou pro něj tak zvláště důležité, tovární tým Hyundai jej proto vcelku logicky pro první soutěž roku nenominoval na body pro tým.
"Danou zkoušku můžete odstartovat v údolí na suchém asfaltu, pak ale nastoupáte přes 1000 metrů do průsmyku, který je plný sněhu a ledu. Za těchto okolností se navíc musíte rozhodnout, jestli vezmete slicky nebo pneumatiky s hřeby, musíte zvažovat časovou ztrátu ve srovnání s časovým ziskem," začal Hayden Paddon.
"Je to skoro jako hra šachů, která je zábavná. Bylo také zábavné zkoušet během testu různé druhy pneumatik - včetně pneumatik s hřeby na suchém asfaltu, což bylo jako byste driftovali." Hayden na Monte Carlu začne sezonu ještě s loňskou i20 WRC. Mělo by se jednat o první a poslední start této specifikace i20 WRC v továrním týmu. Od Švédska by tedy všichni tři jezdci vždy měli jet s novými speciály.
Paddon už testoval také na Rally Sweden. "Bylo dobré být v autě docela často, mezi našemi testy na Monte a na Švédsko jsme v autě odjeli asi testovacích 700 km."
"To, že na Monte Carlu - jedné z nejnáročnějších soutěží kalendáře - použijeme staré auto, nám dovolí zkoušet a adaptovat se na dané podmínky co možná nejlépe. Nové auto vypadá neuvěřitelně a to nejen zvenčí. Pod pokličkou ukrývá ještě hodně času a nějaké detaily byly implementovány do jeho designu. Doufáme, že z nich na rallych sklidíme výnosy," pokračuje Novozélanďan.
"Ve Švédsku jsme testovali dva dny, což byly první jízdy s novým vozem na sněhu. Auto bylo od startu skvělé a sedí mému jezdeckému stylu. Kdykoliv začínáte s novým vozem, tak musíte začít do píky také s nastavením. Nalézt ho při jednom testu je nemožné, takže i když jsme připraveni nejlépe, jak je to jen možné, tak bude trvat několik soutěží a testů, než využijeme maximálně potenciál auta. První náznaky jsou ale pozitivní."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?