Hayden Paddon v této zimě zažívá svoji vůbec první přípravu na Monte Carlo Rally. Po prosincových testech byl jezdec z Nového Zélandu typicky otevřený ohledně toho, co se během testů o soutěži dozvěděl.
Hayden Paddon ještě nikdy nezažil pro Rally Monte Carlo typický mix kluzkého sněhového nebo ledového povrchu a suchého asfaltu. Testy před touto soutěží jsou pro něj tak zvláště důležité, tovární tým Hyundai jej proto vcelku logicky pro první soutěž roku nenominoval na body pro tým.
"Danou zkoušku můžete odstartovat v údolí na suchém asfaltu, pak ale nastoupáte přes 1000 metrů do průsmyku, který je plný sněhu a ledu. Za těchto okolností se navíc musíte rozhodnout, jestli vezmete slicky nebo pneumatiky s hřeby, musíte zvažovat časovou ztrátu ve srovnání s časovým ziskem," začal Hayden Paddon.
"Je to skoro jako hra šachů, která je zábavná. Bylo také zábavné zkoušet během testu různé druhy pneumatik - včetně pneumatik s hřeby na suchém asfaltu, což bylo jako byste driftovali." Hayden na Monte Carlu začne sezonu ještě s loňskou i20 WRC. Mělo by se jednat o první a poslední start této specifikace i20 WRC v továrním týmu. Od Švédska by tedy všichni tři jezdci vždy měli jet s novými speciály.
Paddon už testoval také na Rally Sweden. "Bylo dobré být v autě docela často, mezi našemi testy na Monte a na Švédsko jsme v autě odjeli asi testovacích 700 km."
"To, že na Monte Carlu - jedné z nejnáročnějších soutěží kalendáře - použijeme staré auto, nám dovolí zkoušet a adaptovat se na dané podmínky co možná nejlépe. Nové auto vypadá neuvěřitelně a to nejen zvenčí. Pod pokličkou ukrývá ještě hodně času a nějaké detaily byly implementovány do jeho designu. Doufáme, že z nich na rallych sklidíme výnosy," pokračuje Novozélanďan.
"Ve Švédsku jsme testovali dva dny, což byly první jízdy s novým vozem na sněhu. Auto bylo od startu skvělé a sedí mému jezdeckému stylu. Kdykoliv začínáte s novým vozem, tak musíte začít do píky také s nastavením. Nalézt ho při jednom testu je nemožné, takže i když jsme připraveni nejlépe, jak je to jen možné, tak bude trvat několik soutěží a testů, než využijeme maximálně potenciál auta. První náznaky jsou ale pozitivní."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.