Hayden Paddon v této zimě zažívá svoji vůbec první přípravu na Monte Carlo Rally. Po prosincových testech byl jezdec z Nového Zélandu typicky otevřený ohledně toho, co se během testů o soutěži dozvěděl.
Hayden Paddon ještě nikdy nezažil pro Rally Monte Carlo typický mix kluzkého sněhového nebo ledového povrchu a suchého asfaltu. Testy před touto soutěží jsou pro něj tak zvláště důležité, tovární tým Hyundai jej proto vcelku logicky pro první soutěž roku nenominoval na body pro tým.
"Danou zkoušku můžete odstartovat v údolí na suchém asfaltu, pak ale nastoupáte přes 1000 metrů do průsmyku, který je plný sněhu a ledu. Za těchto okolností se navíc musíte rozhodnout, jestli vezmete slicky nebo pneumatiky s hřeby, musíte zvažovat časovou ztrátu ve srovnání s časovým ziskem," začal Hayden Paddon.
"Je to skoro jako hra šachů, která je zábavná. Bylo také zábavné zkoušet během testu různé druhy pneumatik - včetně pneumatik s hřeby na suchém asfaltu, což bylo jako byste driftovali." Hayden na Monte Carlu začne sezonu ještě s loňskou i20 WRC. Mělo by se jednat o první a poslední start této specifikace i20 WRC v továrním týmu. Od Švédska by tedy všichni tři jezdci vždy měli jet s novými speciály.
Paddon už testoval také na Rally Sweden. "Bylo dobré být v autě docela často, mezi našemi testy na Monte a na Švédsko jsme v autě odjeli asi testovacích 700 km."
"To, že na Monte Carlu - jedné z nejnáročnějších soutěží kalendáře - použijeme staré auto, nám dovolí zkoušet a adaptovat se na dané podmínky co možná nejlépe. Nové auto vypadá neuvěřitelně a to nejen zvenčí. Pod pokličkou ukrývá ještě hodně času a nějaké detaily byly implementovány do jeho designu. Doufáme, že z nich na rallych sklidíme výnosy," pokračuje Novozélanďan.
"Ve Švédsku jsme testovali dva dny, což byly první jízdy s novým vozem na sněhu. Auto bylo od startu skvělé a sedí mému jezdeckému stylu. Kdykoliv začínáte s novým vozem, tak musíte začít do píky také s nastavením. Nalézt ho při jednom testu je nemožné, takže i když jsme připraveni nejlépe, jak je to jen možné, tak bude trvat několik soutěží a testů, než využijeme maximálně potenciál auta. První náznaky jsou ale pozitivní."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.