Tradičnou bodkou za motoristickou sezónou na slovenskej pôde býva exhibičná Auto Show na okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni. Po zrušení Rally Tríbeč je to tiež jediná „rally“ na západnom Slovensku, kde sa ukážu hviezdy ako Igor Drotár.
Igor tento rok dosiahol absolútne štvrté miesto v hodnotení MSR v rally s vozidlom Citroën DS3 WRC a titul vicemajstra v pretekoch automobilov do vrchu s Mitsubishi Lancer WRC. Na Auto Show sa však predstaví v aute, ktoré jeho fanúšikovia dôverne poznajú z minulých rokov: bude to Škoda Fabia WRC. Dôverne známy kokpit a miesto spolujazdca pripravené pre priateľov a reklamných partnerov, ktorí celý rok pomáhali Igorovi a jeho spolujazdcovi Vladovi Bánocimu k pekným úspechom. Auto Show je v prvom rade poďakovaním pre nich. Nejde tu o najlepší dosiahnutý čas, i keď niektorí jazdci sa s prilbou na hlave menia na nekompromisných pretekárov...
Kľukatá trať, spájajúca rýchlostnú dráhu s obslužnými komunikáciami a šotolinovými úsekmi poslúži na skutočnú zábavu. Program podujatia začína už tento piatok večer a pokračuje jazdami v sobotu. Fanúšikovia rally, ale aj iných disciplín, si tu prídu na svoje a stretnú nielen slovenskú automobilovú špičku.
Igor Drotár: „Sezónu máme úspešne za sebou a ja sa už neviem dočkať príjemných mimosezónnych súťaží a exhibícií, počnúc Auto Show na Slovakia Ringu tento víkend. Je to príjemná bodka za skvelou sezónou.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?