Tradičnou bodkou za motoristickou sezónou na slovenskej pôde býva exhibičná Auto Show na okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni. Po zrušení Rally Tríbeč je to tiež jediná „rally“ na západnom Slovensku, kde sa ukážu hviezdy ako Igor Drotár.
Igor tento rok dosiahol absolútne štvrté miesto v hodnotení MSR v rally s vozidlom Citroën DS3 WRC a titul vicemajstra v pretekoch automobilov do vrchu s Mitsubishi Lancer WRC. Na Auto Show sa však predstaví v aute, ktoré jeho fanúšikovia dôverne poznajú z minulých rokov: bude to Škoda Fabia WRC. Dôverne známy kokpit a miesto spolujazdca pripravené pre priateľov a reklamných partnerov, ktorí celý rok pomáhali Igorovi a jeho spolujazdcovi Vladovi Bánocimu k pekným úspechom. Auto Show je v prvom rade poďakovaním pre nich. Nejde tu o najlepší dosiahnutý čas, i keď niektorí jazdci sa s prilbou na hlave menia na nekompromisných pretekárov...
Kľukatá trať, spájajúca rýchlostnú dráhu s obslužnými komunikáciami a šotolinovými úsekmi poslúži na skutočnú zábavu. Program podujatia začína už tento piatok večer a pokračuje jazdami v sobotu. Fanúšikovia rally, ale aj iných disciplín, si tu prídu na svoje a stretnú nielen slovenskú automobilovú špičku.
Igor Drotár: „Sezónu máme úspešne za sebou a ja sa už neviem dočkať príjemných mimosezónnych súťaží a exhibícií, počnúc Auto Show na Slovakia Ringu tento víkend. Je to príjemná bodka za skvelou sezónou.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?