Tento týden začal tovární tým Hyundai s testy nové i20 WRC na šotolině v rámci přípravy na příští sezonu.
Po asfaltových testech ve francouzské oblasti Alpes-Maritimes pokračoval tovární tým Huyndai s testy nové i20 WRC v jihovýchodní Francii. V pondělí dopoledne byl za volantem Kevin Abbring se spolujezdcem Sebem Marshallem. Zkraje týdne se jezdilo na suchu, zatímco v úterý už byly ty stejné cesty mokré a plné bahna.
Pro pondělní odpoledne se za volant posadil Hayden Paddon. Ve středu ráno se pak testovalo na jiném místě, ale byla docela silná mlha, která se pak ale rychle vytratila. V noci pak v místě i trochu sněžilo. Tou dobou už na místo dorazila dvojice Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Obloha byla sice jasná, ale teploty zůstaly kolem 0°C. Odpoledne jsme už na testovací trati o délce asi 6 km mohli vidět i trochu prachu.
Důležité je, že tým během týdne nemusel řešit nějaký zásadní problém a posádky mluvily dost pozitivně. Pokud by tedy někdo dle posledních zpráv z německo-korejského týmu mohl usuzovat, že je Hyundai ve velkých problémech, tak práci na novém autě to snad nijak neovlivnilo.
Zmiňované problémy se netýkají jen dnes již bývalého technického ředitele, Nina Frisona, ale také se hodně mluví o Thierrym Neuvillovi a jeho přesunu do B-týmu pro Wales. Nicméně Belgičan potvrdil, že v roce 2016 pojede s Hyundai. Co se Haydena Paddona týče, tak ten se o svoji budoucnost bát nemusí, šéf týmu, Michel Nandan, se jasně vyjádřil, že chce mít mladého Novozélanďana ve svém autě i příští rok. Kontrakt ale podepsán ještě nebyl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?