U Citroënu ohledně zařazení Číny do WRC 2016 stále nepanuje úplná spokojenost, chtějí záruky

Fotografové se příští rok mohou těšit do Číny
Fotografové se příští rok mohou těšit do Číny, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 8. října 2015 20:34
Sdílej:

Čína se příští rok vrací do kalendáře WRC, o tom víme již delší dobu. Bude to tak poprvé od roku 1999, kdy elita světového rallysportu opět zamíří do této nejlidnatější země světa.

V historii MS v rally jsme soutěž v Číně viděli zatím jen jednou, teď se ale můžeme těšit na soutěž v Číně už od příštího roku. Ostatně FIA minulý týden v rámci jednání World Motorsport Council schválila její zařazení do kalendáře WRC. 

V Číně se jel v srpnu v souladu s pravidly FIA kandidátský podnik. Do této země přitom chtěly hlavně automobilky, například Citroën svoje setrvání v rallysportu více méně podmiňoval zařazením soutěže v Číně do kalendáře. Teď ale díky nárůstu počtu soutěží ze 13 na 14 velkým nadšením šéfové jednotlivých týmů zrovna neoplývají. 

U Citroënu a M-Sportu mají rozpočty napjaté už teď. U Volkswagenu se zatím tváří, že je vše v pořádu, ovšem je otázkou, zda-li nebude mít vliv na jejich angažmá aktuální 'zemětřesení' v koncernu. Se situací je naopak spokojen prezident FIA, Jean Todt, který nechal od Světové rady kalendář pro rok 2016 posvětit. 

Hodně se spekulovalo o tom, že Číně bude muset uvolnit místo v kalendáři Francie, ale Jean Todt dal jasně najevo, kdo má poslední slovo. Malcolm Wilson ale se situaci, zdá se, pomalu začíná akceptovat. "Čína je pro nás novým trhem. Musíme se snažit tam prodávat naše auta, abychom si získali rozpočet na tamní sotěž."

Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, z kalendáře nadšen stále není: "Pro nás je důležité vědět, jestli se pojede v Číně jeden rok, nebo dlouhodobě. To platí také pro počet závodů. Budeme mít 14 soutěží jen příští rok, nebo to tak zůstane i nadále? Samozřejmě, že 14 soutěží nesedí do našeho rozpočtového plánu a tato okolnost by mohla opravdu negativně působit na naše rozhodování mezi MS v rally a MS v cestovních vozech," varuje Belgičan.

 

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.