U Citroënu ohledně zařazení Číny do WRC 2016 stále nepanuje úplná spokojenost, chtějí záruky

Fotografové se příští rok mohou těšit do Číny
Fotografové se příští rok mohou těšit do Číny, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 8. října 2015 20:34
Sdílej:

Čína se příští rok vrací do kalendáře WRC, o tom víme již delší dobu. Bude to tak poprvé od roku 1999, kdy elita světového rallysportu opět zamíří do této nejlidnatější země světa.

V historii MS v rally jsme soutěž v Číně viděli zatím jen jednou, teď se ale můžeme těšit na soutěž v Číně už od příštího roku. Ostatně FIA minulý týden v rámci jednání World Motorsport Council schválila její zařazení do kalendáře WRC. 

V Číně se jel v srpnu v souladu s pravidly FIA kandidátský podnik. Do této země přitom chtěly hlavně automobilky, například Citroën svoje setrvání v rallysportu více méně podmiňoval zařazením soutěže v Číně do kalendáře. Teď ale díky nárůstu počtu soutěží ze 13 na 14 velkým nadšením šéfové jednotlivých týmů zrovna neoplývají. 

U Citroënu a M-Sportu mají rozpočty napjaté už teď. U Volkswagenu se zatím tváří, že je vše v pořádu, ovšem je otázkou, zda-li nebude mít vliv na jejich angažmá aktuální 'zemětřesení' v koncernu. Se situací je naopak spokojen prezident FIA, Jean Todt, který nechal od Světové rady kalendář pro rok 2016 posvětit. 

Hodně se spekulovalo o tom, že Číně bude muset uvolnit místo v kalendáři Francie, ale Jean Todt dal jasně najevo, kdo má poslední slovo. Malcolm Wilson ale se situaci, zdá se, pomalu začíná akceptovat. "Čína je pro nás novým trhem. Musíme se snažit tam prodávat naše auta, abychom si získali rozpočet na tamní sotěž."

Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, z kalendáře nadšen stále není: "Pro nás je důležité vědět, jestli se pojede v Číně jeden rok, nebo dlouhodobě. To platí také pro počet závodů. Budeme mít 14 soutěží jen příští rok, nebo to tak zůstane i nadále? Samozřejmě, že 14 soutěží nesedí do našeho rozpočtového plánu a tato okolnost by mohla opravdu negativně působit na naše rozhodování mezi MS v rally a MS v cestovních vozech," varuje Belgičan.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.