Čína se příští rok vrací do kalendáře WRC, o tom víme již delší dobu. Bude to tak poprvé od roku 1999, kdy elita světového rallysportu opět zamíří do této nejlidnatější země světa.
V historii MS v rally jsme soutěž v Číně viděli zatím jen jednou, teď se ale můžeme těšit na soutěž v Číně už od příštího roku. Ostatně FIA minulý týden v rámci jednání World Motorsport Council schválila její zařazení do kalendáře WRC.
V Číně se jel v srpnu v souladu s pravidly FIA kandidátský podnik. Do této země přitom chtěly hlavně automobilky, například Citroën svoje setrvání v rallysportu více méně podmiňoval zařazením soutěže v Číně do kalendáře. Teď ale díky nárůstu počtu soutěží ze 13 na 14 velkým nadšením šéfové jednotlivých týmů zrovna neoplývají.
U Citroënu a M-Sportu mají rozpočty napjaté už teď. U Volkswagenu se zatím tváří, že je vše v pořádu, ovšem je otázkou, zda-li nebude mít vliv na jejich angažmá aktuální 'zemětřesení' v koncernu. Se situací je naopak spokojen prezident FIA, Jean Todt, který nechal od Světové rady kalendář pro rok 2016 posvětit.
Hodně se spekulovalo o tom, že Číně bude muset uvolnit místo v kalendáři Francie, ale Jean Todt dal jasně najevo, kdo má poslední slovo. Malcolm Wilson ale se situaci, zdá se, pomalu začíná akceptovat. "Čína je pro nás novým trhem. Musíme se snažit tam prodávat naše auta, abychom si získali rozpočet na tamní sotěž."
Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, z kalendáře nadšen stále není: "Pro nás je důležité vědět, jestli se pojede v Číně jeden rok, nebo dlouhodobě. To platí také pro počet závodů. Budeme mít 14 soutěží jen příští rok, nebo to tak zůstane i nadále? Samozřejmě, že 14 soutěží nesedí do našeho rozpočtového plánu a tato okolnost by mohla opravdu negativně působit na naše rozhodování mezi MS v rally a MS v cestovních vozech," varuje Belgičan.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.