Čína se příští rok vrací do kalendáře WRC, o tom víme již delší dobu. Bude to tak poprvé od roku 1999, kdy elita světového rallysportu opět zamíří do této nejlidnatější země světa.
V historii MS v rally jsme soutěž v Číně viděli zatím jen jednou, teď se ale můžeme těšit na soutěž v Číně už od příštího roku. Ostatně FIA minulý týden v rámci jednání World Motorsport Council schválila její zařazení do kalendáře WRC.
V Číně se jel v srpnu v souladu s pravidly FIA kandidátský podnik. Do této země přitom chtěly hlavně automobilky, například Citroën svoje setrvání v rallysportu více méně podmiňoval zařazením soutěže v Číně do kalendáře. Teď ale díky nárůstu počtu soutěží ze 13 na 14 velkým nadšením šéfové jednotlivých týmů zrovna neoplývají.
U Citroënu a M-Sportu mají rozpočty napjaté už teď. U Volkswagenu se zatím tváří, že je vše v pořádu, ovšem je otázkou, zda-li nebude mít vliv na jejich angažmá aktuální 'zemětřesení' v koncernu. Se situací je naopak spokojen prezident FIA, Jean Todt, který nechal od Světové rady kalendář pro rok 2016 posvětit.
Hodně se spekulovalo o tom, že Číně bude muset uvolnit místo v kalendáři Francie, ale Jean Todt dal jasně najevo, kdo má poslední slovo. Malcolm Wilson ale se situaci, zdá se, pomalu začíná akceptovat. "Čína je pro nás novým trhem. Musíme se snažit tam prodávat naše auta, abychom si získali rozpočet na tamní sotěž."
Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, z kalendáře nadšen stále není: "Pro nás je důležité vědět, jestli se pojede v Číně jeden rok, nebo dlouhodobě. To platí také pro počet závodů. Budeme mít 14 soutěží jen příští rok, nebo to tak zůstane i nadále? Samozřejmě, že 14 soutěží nesedí do našeho rozpočtového plánu a tato okolnost by mohla opravdu negativně působit na naše rozhodování mezi MS v rally a MS v cestovních vozech," varuje Belgičan.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?