Vychovává si Citroën další rallyovou hvězdu? Juniorský mistr světa, Stéphane Lefebvre, dostává od francouzského výrobce velkou podporu.
Můžeme se po dvou exceleních jezdcích jménem Sébastien těšit na dalšího špičkového pilota jménem Stéphane? Poté, co se Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vypracovali z juniorského programu Citroënu až na piloty světové extra třídy, má teď šéf Citroënu, Yves Matton, velmi slibného mladíka v osobě Stéphana Lefebvra. Jezdci se ze strany továrního týmu dostává velké podpory.
"Stéphanu Lefebvrovi velmi věříme," řekl Yves Matton pro WRC Live Radio. "Vloni vyhrál juniorský šampionát a letos by měl jet šest rally." Těchto šest startů s Citroënem DS3 R5 v rámci WRC2 je garantovanou odměnou za vítězství mezi juniory. Citroën ale Lefebrvovi v sezoně 2015 hodlá umožnit start na 12 ze 13 soutěží WRC. "Pokud věříme, že nějaký jezdec může dosáhnout špičkové úrovně, tak do něj investujeme," pokračuje Matton.
Stéphana Lefebvra jsme mohli vidět v zimě na Jänneru
Kromě startů s DS3 R5 by se letos 23 letý mladík mohl na dvou soutěžích posadit také do Citroënu DS3 WRC. "Každopádně v Německu a jak to pak půjde dál, to ještě nevíme. Bude také záležet na tom, jak to pro něj bude vypadat v šampionátu." Pro Mattona je tedy šampionát WRC2 zcela jistě prioritním.
Podpora mladíků má přitom ve Francii dlouhou tradici. "S tímto procesem začal Francouzský svaz už dávno, vždy to byl společný projekt Svazu a koncernu PSA [Citroën do tohoto koncernu spadá]. Z něj se do MS v rally dostala spousta jezdců. Když člověk podpoří více mladíků, tak je větší pravděpodobnost, že mezi nimy bude některý výjimečný." Přesně to se díky Sebům Loebovi a Ogierovi Francii už dvakrát podařílo...
Stéphane v rámci Rally México s Citroënem DS3 R5 (foto: Citroën Racing)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?