Vychovává si Citroën další rallyovou hvězdu? Juniorský mistr světa, Stéphane Lefebvre, dostává od francouzského výrobce velkou podporu.
Můžeme se po dvou exceleních jezdcích jménem Sébastien těšit na dalšího špičkového pilota jménem Stéphane? Poté, co se Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vypracovali z juniorského programu Citroënu až na piloty světové extra třídy, má teď šéf Citroënu, Yves Matton, velmi slibného mladíka v osobě Stéphana Lefebvra. Jezdci se ze strany továrního týmu dostává velké podpory.
"Stéphanu Lefebvrovi velmi věříme," řekl Yves Matton pro WRC Live Radio. "Vloni vyhrál juniorský šampionát a letos by měl jet šest rally." Těchto šest startů s Citroënem DS3 R5 v rámci WRC2 je garantovanou odměnou za vítězství mezi juniory. Citroën ale Lefebrvovi v sezoně 2015 hodlá umožnit start na 12 ze 13 soutěží WRC. "Pokud věříme, že nějaký jezdec může dosáhnout špičkové úrovně, tak do něj investujeme," pokračuje Matton.
Stéphana Lefebvra jsme mohli vidět v zimě na Jänneru
Kromě startů s DS3 R5 by se letos 23 letý mladík mohl na dvou soutěžích posadit také do Citroënu DS3 WRC. "Každopádně v Německu a jak to pak půjde dál, to ještě nevíme. Bude také záležet na tom, jak to pro něj bude vypadat v šampionátu." Pro Mattona je tedy šampionát WRC2 zcela jistě prioritním.
Podpora mladíků má přitom ve Francii dlouhou tradici. "S tímto procesem začal Francouzský svaz už dávno, vždy to byl společný projekt Svazu a koncernu PSA [Citroën do tohoto koncernu spadá]. Z něj se do MS v rally dostala spousta jezdců. Když člověk podpoří více mladíků, tak je větší pravděpodobnost, že mezi nimy bude některý výjimečný." Přesně to se díky Sebům Loebovi a Ogierovi Francii už dvakrát podařílo...
Stéphane v rámci Rally México s Citroënem DS3 R5 (foto: Citroën Racing)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.