Vychovává si Citroën další rallyovou hvězdu? Juniorský mistr světa, Stéphane Lefebvre, dostává od francouzského výrobce velkou podporu.
Můžeme se po dvou exceleních jezdcích jménem Sébastien těšit na dalšího špičkového pilota jménem Stéphane? Poté, co se Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vypracovali z juniorského programu Citroënu až na piloty světové extra třídy, má teď šéf Citroënu, Yves Matton, velmi slibného mladíka v osobě Stéphana Lefebvra. Jezdci se ze strany továrního týmu dostává velké podpory.
"Stéphanu Lefebvrovi velmi věříme," řekl Yves Matton pro WRC Live Radio. "Vloni vyhrál juniorský šampionát a letos by měl jet šest rally." Těchto šest startů s Citroënem DS3 R5 v rámci WRC2 je garantovanou odměnou za vítězství mezi juniory. Citroën ale Lefebrvovi v sezoně 2015 hodlá umožnit start na 12 ze 13 soutěží WRC. "Pokud věříme, že nějaký jezdec může dosáhnout špičkové úrovně, tak do něj investujeme," pokračuje Matton.
Stéphana Lefebvra jsme mohli vidět v zimě na Jänneru
Kromě startů s DS3 R5 by se letos 23 letý mladík mohl na dvou soutěžích posadit také do Citroënu DS3 WRC. "Každopádně v Německu a jak to pak půjde dál, to ještě nevíme. Bude také záležet na tom, jak to pro něj bude vypadat v šampionátu." Pro Mattona je tedy šampionát WRC2 zcela jistě prioritním.
Podpora mladíků má přitom ve Francii dlouhou tradici. "S tímto procesem začal Francouzský svaz už dávno, vždy to byl společný projekt Svazu a koncernu PSA [Citroën do tohoto koncernu spadá]. Z něj se do MS v rally dostala spousta jezdců. Když člověk podpoří více mladíků, tak je větší pravděpodobnost, že mezi nimy bude některý výjimečný." Přesně to se díky Sebům Loebovi a Ogierovi Francii už dvakrát podařílo...
Stéphane v rámci Rally México s Citroënem DS3 R5 (foto: Citroën Racing)
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?