Vychovává si Citroën další rallyovou hvězdu? Juniorský mistr světa, Stéphane Lefebvre, dostává od francouzského výrobce velkou podporu.
Můžeme se po dvou exceleních jezdcích jménem Sébastien těšit na dalšího špičkového pilota jménem Stéphane? Poté, co se Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vypracovali z juniorského programu Citroënu až na piloty světové extra třídy, má teď šéf Citroënu, Yves Matton, velmi slibného mladíka v osobě Stéphana Lefebvra. Jezdci se ze strany továrního týmu dostává velké podpory.
"Stéphanu Lefebvrovi velmi věříme," řekl Yves Matton pro WRC Live Radio. "Vloni vyhrál juniorský šampionát a letos by měl jet šest rally." Těchto šest startů s Citroënem DS3 R5 v rámci WRC2 je garantovanou odměnou za vítězství mezi juniory. Citroën ale Lefebrvovi v sezoně 2015 hodlá umožnit start na 12 ze 13 soutěží WRC. "Pokud věříme, že nějaký jezdec může dosáhnout špičkové úrovně, tak do něj investujeme," pokračuje Matton.
Stéphana Lefebvra jsme mohli vidět v zimě na Jänneru
Kromě startů s DS3 R5 by se letos 23 letý mladík mohl na dvou soutěžích posadit také do Citroënu DS3 WRC. "Každopádně v Německu a jak to pak půjde dál, to ještě nevíme. Bude také záležet na tom, jak to pro něj bude vypadat v šampionátu." Pro Mattona je tedy šampionát WRC2 zcela jistě prioritním.
Podpora mladíků má přitom ve Francii dlouhou tradici. "S tímto procesem začal Francouzský svaz už dávno, vždy to byl společný projekt Svazu a koncernu PSA [Citroën do tohoto koncernu spadá]. Z něj se do MS v rally dostala spousta jezdců. Když člověk podpoří více mladíků, tak je větší pravděpodobnost, že mezi nimy bude některý výjimečný." Přesně to se díky Sebům Loebovi a Ogierovi Francii už dvakrát podařílo...
Stéphane v rámci Rally México s Citroënem DS3 R5 (foto: Citroën Racing)
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.