Vychovává si Citroën další rallyovou hvězdu? Juniorský mistr světa, Stéphane Lefebvre, dostává od francouzského výrobce velkou podporu.
Můžeme se po dvou exceleních jezdcích jménem Sébastien těšit na dalšího špičkového pilota jménem Stéphane? Poté, co se Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vypracovali z juniorského programu Citroënu až na piloty světové extra třídy, má teď šéf Citroënu, Yves Matton, velmi slibného mladíka v osobě Stéphana Lefebvra. Jezdci se ze strany továrního týmu dostává velké podpory.
"Stéphanu Lefebvrovi velmi věříme," řekl Yves Matton pro WRC Live Radio. "Vloni vyhrál juniorský šampionát a letos by měl jet šest rally." Těchto šest startů s Citroënem DS3 R5 v rámci WRC2 je garantovanou odměnou za vítězství mezi juniory. Citroën ale Lefebrvovi v sezoně 2015 hodlá umožnit start na 12 ze 13 soutěží WRC. "Pokud věříme, že nějaký jezdec může dosáhnout špičkové úrovně, tak do něj investujeme," pokračuje Matton.
Stéphana Lefebvra jsme mohli vidět v zimě na Jänneru
Kromě startů s DS3 R5 by se letos 23 letý mladík mohl na dvou soutěžích posadit také do Citroënu DS3 WRC. "Každopádně v Německu a jak to pak půjde dál, to ještě nevíme. Bude také záležet na tom, jak to pro něj bude vypadat v šampionátu." Pro Mattona je tedy šampionát WRC2 zcela jistě prioritním.
Podpora mladíků má přitom ve Francii dlouhou tradici. "S tímto procesem začal Francouzský svaz už dávno, vždy to byl společný projekt Svazu a koncernu PSA [Citroën do tohoto koncernu spadá]. Z něj se do MS v rally dostala spousta jezdců. Když člověk podpoří více mladíků, tak je větší pravděpodobnost, že mezi nimy bude některý výjimečný." Přesně to se díky Sebům Loebovi a Ogierovi Francii už dvakrát podařílo...
Stéphane v rámci Rally México s Citroënem DS3 R5 (foto: Citroën Racing)
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?