Nebola to jednoduchá súťaž, no napriek tomu si našla svojich víťazov, aj svojich porazených. Igor Drotár a Vlado Bánoci nie sú ani víťazi, no ani porazení. Sú to opäť školáci a svoje “skriptá” v podobe nového Citroënu DS3 WRC ešte len študujú. Vždy náročná Eger Rallye 2015 otvorila tohtoročnú sezónu Majstrovstiev Slovenska. Drotárovci došli bezpečne do cieľa a nabehali 157,6 “študijných” kilometrov.
Učiť sa treba celý život. Najmä, ak chcete držať prst na pulze súčasnej doby najmodernejších vozidiel WRC. Posadiť sa do 12 rokov starej Škody Fabia WRC je ako používať prvý mobil značky Vertu: vo svojej dobe diamant v cenovej hodnote luxusného šperku, dnes dobrý akurát na základné volanie a SMS. No napriek tomu jedinečný prístroj. Citroën DS3 WRC je úplne iná káva; už len pracovný priestor – kokpit – je diametrálne odlišný. Čo je však najpodstatnejšie, sú jeho skryté talenty, ktoré Igor Drotár s Vladom Bánocim budú odhaľovať za pomoci talianskych špecialistov D–Max Racing, ktorí tento Citroën spravujú.
Aké sú teda prvé dojmy Igora Drotára po prvej súťaži v novom aute? “Všetko je fantastické a Citroën DS3 WRC je ako z inej planéty – nádherný stroj! Zaujal tiež masy divákov a médií, keďže bol jediným svojho druhu. Čo sa samotného súťaženia týka, povedzme si to tak: doteraz som používal mobil spred 12 rokov. A teraz som do ruky dostal nový smartfón. Je však pravda, že sme spravili zopár taktických chýb. V sobotu som ten rozbitý asfalt – tankodróm radšej „predal,“ s cieľom dôjsť do cieľa a spoznávať nové vozidlo. V nedeľu sme zvolili zlé obutie, no nasledovalo pár vlastných chýb. Na prvej skúške nám nepekne ustrelilo auto a v druhej skúške som dostal „hodiny“. Mnohí konkurenti majú za sebou množstvo kilometrov aj súťaží na modernejších strojoch R5, S2000, ale aj WRC, takže ovládajú množstvo detailov, ktoré sa musím naučiť. Napríklad zo Škody Fabie WRC som bol za tie roky zvyknutý na určité brzdné body, ktoré teraz musím značne posúvať ďalej. Len tam som strácal pri každom brzdení odhadom jednu sekundu. Napriek tomu som po prvej skúsenosti spokojný a viem, že to bude určite lepšie, ako naznačili aj naši skúsení inžinieri. Samotná Eger Rallye bola vďaka divákom jedinečná, no výber tratí je otázny: prechádzať z hladkých tratí na „tankodrómy“ a späť na hladký asfalt nie je ideálne. V nedeľu sa na rýchlych tratiach vážne rozbilo viacero vozidiel a som rád, že sme sa takýmto problémom vyhli. Ideme ďalej a už teraz sa neviem dočkať našej domácej Rally Prešov, kde skúsime zúročiť prvé skúsenosti s úžasným Citroënom DS3 WRC.“
Igor Drotár s Vladom Bánocim skončili na Eger Rallye 2015 v absolútnom poradí MSR v sobotňajšej etape na 8. mieste (5. v triede 11), no a nedeľňajšiu súťaž skončili na 6. mieste absolútne v MSR (opäť 5. v triede 11). Igora teraz čaká úvod sezóny MSR v pretekoch automobilov do vrchu v rakúskom Rechbergu (25.-26. apríl) a následne jeho domáca Rally Prešov (1.-2. máj).
Martin Trenkler/RPM
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?