Prešovčan Igor Drotár má pred sebou bohatú nádielku súťaží rally, ako aj pretekov do vrchu. Prvá rally štartuje už budúci víkend v maďarskom Egri, zatiaľ čo prvý kopec v Rechbergu koncom apríla. Práve v rámci pretekov do vrchu predstavuje nový špeciál: Mitsubishi Lancer 05 z dielne špecialistu Davida Komáreka.
Minulý týždeň predstavili Drotárovci vozidlo Citroën DS3 WRC, s ktorým odštartujú v slovenskom rally šampionáte. Na Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu vymieňa Igor špeciál Škoda Fabia za Mitsubishi Lancer 05, postavený na základoch Mitsubishi Lancer WRC. S týmto strojom má však máločo spoločné; karoséria, motor aj pohon všetkých kolies síce pochádzajú z WRC, no všetko je upravené na kopcové preteky. Pozrime si základné parametre: 2,0 l preplňovaný agregát, hmotnosť 990 kg, max. výkon 700 ks, max. krútiaci moment 850 Nm, 6-stupňová sekvenčná prevodovka.
Slovo má Igor: „Naše nové vozidlo Mitsubishi Lancer 05 pochádza z dielne špecialistu Komvet Davida Komáreka, ktorý je zároveň šéfinžinierom firmy. Už roky sa zaoberá vývojom takýchto áut a navyše vlastní licenciu FIA na výrobu špeciálov. Poznám ho veľmi dobre a je to naslovo vzatý odborník. Jeho autá sú absolútnymi špičkami; splnil sa mi tak ďalší sen. Auto je postavené na základoch Mitsubishi Lancer WRC, no je kompletne prerobené na kopcové preteky. Odjazdíme s ním slovenský šampionát a verím, že aj niektoré európske podujatia. Naše ambície sú jasné: pokúsiť sa zopakovať náš minuloročný výsledok – titul absolútnych majstrov Slovenska, ako aj titul v triede najvýkonnejších kapotovaných vozidiel E1+2000. Na našu predošlú Škodu Fabia – kopcovú aj rally – spomíname len v najlepšom a ďakujeme firme Profiko za skvelú spoluprácu.“
Igor Drotár ide opäť naplno. Osedláva fantastické stroje, ako Citroën DS3 WRC a Mitsubishi Lancer 05 od Komvetu. Čo dokáže práve s druhým menovaným, uvidíme na rakúskom Rechbergu 24. a 25. apríla.
Bodka na záver: Igor Drotár s Vladom Bánocim otvorili v stredu 18. marca výstavu odhaľujúcu bohatú históriu prešovského motoristického športu. Návštevníkom priblíži mnohých prešovských pretekárov, ale aj dobové artefakty, nádherné pretekárske motocykle, krásne Žiguli Group B tímu BADRO – Bánoci a Drotár a množstvo iného. Výstavu si môžete pozrieť v týchto dňoch, v Športovej hale mesta Prešov.
Martin Trenkler/RPM
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?