Prešovčan Igor Drotár má pred sebou bohatú nádielku súťaží rally, ako aj pretekov do vrchu. Prvá rally štartuje už budúci víkend v maďarskom Egri, zatiaľ čo prvý kopec v Rechbergu koncom apríla. Práve v rámci pretekov do vrchu predstavuje nový špeciál: Mitsubishi Lancer 05 z dielne špecialistu Davida Komáreka.
Minulý týždeň predstavili Drotárovci vozidlo Citroën DS3 WRC, s ktorým odštartujú v slovenskom rally šampionáte. Na Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu vymieňa Igor špeciál Škoda Fabia za Mitsubishi Lancer 05, postavený na základoch Mitsubishi Lancer WRC. S týmto strojom má však máločo spoločné; karoséria, motor aj pohon všetkých kolies síce pochádzajú z WRC, no všetko je upravené na kopcové preteky. Pozrime si základné parametre: 2,0 l preplňovaný agregát, hmotnosť 990 kg, max. výkon 700 ks, max. krútiaci moment 850 Nm, 6-stupňová sekvenčná prevodovka.
Slovo má Igor: „Naše nové vozidlo Mitsubishi Lancer 05 pochádza z dielne špecialistu Komvet Davida Komáreka, ktorý je zároveň šéfinžinierom firmy. Už roky sa zaoberá vývojom takýchto áut a navyše vlastní licenciu FIA na výrobu špeciálov. Poznám ho veľmi dobre a je to naslovo vzatý odborník. Jeho autá sú absolútnymi špičkami; splnil sa mi tak ďalší sen. Auto je postavené na základoch Mitsubishi Lancer WRC, no je kompletne prerobené na kopcové preteky. Odjazdíme s ním slovenský šampionát a verím, že aj niektoré európske podujatia. Naše ambície sú jasné: pokúsiť sa zopakovať náš minuloročný výsledok – titul absolútnych majstrov Slovenska, ako aj titul v triede najvýkonnejších kapotovaných vozidiel E1+2000. Na našu predošlú Škodu Fabia – kopcovú aj rally – spomíname len v najlepšom a ďakujeme firme Profiko za skvelú spoluprácu.“
Igor Drotár ide opäť naplno. Osedláva fantastické stroje, ako Citroën DS3 WRC a Mitsubishi Lancer 05 od Komvetu. Čo dokáže práve s druhým menovaným, uvidíme na rakúskom Rechbergu 24. a 25. apríla.
Bodka na záver: Igor Drotár s Vladom Bánocim otvorili v stredu 18. marca výstavu odhaľujúcu bohatú históriu prešovského motoristického športu. Návštevníkom priblíži mnohých prešovských pretekárov, ale aj dobové artefakty, nádherné pretekárske motocykle, krásne Žiguli Group B tímu BADRO – Bánoci a Drotár a množstvo iného. Výstavu si môžete pozrieť v týchto dňoch, v Športovej hale mesta Prešov.
Martin Trenkler/RPM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.