Německý server, rallye-magazin.de, přišel se spekulací, podle které by od Portugalska měla Škoda Auto nasadit do WRC2 Esapekku Lappiho. Fin by se měl nejenom postarat o propagaci nového speciálu Fabia R5, ale také poznat tratě MS. Následně by mohl postoupit do Volkswagenu.
Zkraje dubna by měla konečně vyjet Škoda Fabia R5. Vývoj nástupce Fabie S2000 už probíhá několik měsíců, cílem je samozřejmě navázat na úspěchy předchůdce. Největší změnou je přechod z atmosferického motoru na turbomotor. Výzvou je ale také vejít se do finančních limitů, které FIA pro kategorii R5 stanovila.
Škoda by, dle spekulací z Německa, mohla vstoupit do WRC2 s továrním týmem, ve kterém by jel Esapekka Lappi. Fin v předešlých letech sbíral zkušenosti v Asijsko-Pacifickém šampionátu a v ERC. Pokud by technika byla od samého začátku konkurenceschopná, určitě by patřil i ve WRC2 k favoritům.
Hlavně by ale měl Lappi sbírat zkušenosti, aby se mu splnil jeho sen - stát se továrním jezdcem v MS. To by mu mohla usnadnit paradoxně Toyota - od oznámení svého vstupu do WRC totiž pokukuje po volných jezdcích. Potenciálním kandidátem by mohl být Andreas Mikkelsen (Latvala i Ogier mají s VW dlouhodobější smlouvy).
Norovi vyprší smlouva na konci sezony. U Japonců by mohl převzít roli hlavního jezdce, u VW hraje roli pouze trojky. To je lákavá vyhlídka, která by se Norovi mohla vyplatit i po finanční stránce. Pokud by Lappi odešel, pak by bylo místo ve třetím Polu R WRC volné. Fin má smlouvu se Škodou, která mu ale umožňuje odchod v případě, že si jej vyžádá Volkswagen.
Lappi jel na Rally Bohemia s testovacím verzí Fabie R5
Určitě není bez zajímavosti, že oba jezdce zastupuje stejný management. Mezitím běží přípravy Škody Auto na plné obrátky. Jan Kopecký i Esapekka Lappi jezdili s Fabii R5 v posledních týdnech na sněhu i šotolině.
"S Fabii R5 jsme jezdili úspěšně na asfaltu a poslední dobou také na šotolině. Pocit na všech površích je velmi dobrý. Jdeme po správné cestě," řekl Jan Kopecký. Souhlasí s ním také Lappi: "Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motorsportu."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.