Německý server, rallye-magazin.de, přišel se spekulací, podle které by od Portugalska měla Škoda Auto nasadit do WRC2 Esapekku Lappiho. Fin by se měl nejenom postarat o propagaci nového speciálu Fabia R5, ale také poznat tratě MS. Následně by mohl postoupit do Volkswagenu.
Zkraje dubna by měla konečně vyjet Škoda Fabia R5. Vývoj nástupce Fabie S2000 už probíhá několik měsíců, cílem je samozřejmě navázat na úspěchy předchůdce. Největší změnou je přechod z atmosferického motoru na turbomotor. Výzvou je ale také vejít se do finančních limitů, které FIA pro kategorii R5 stanovila.
Škoda by, dle spekulací z Německa, mohla vstoupit do WRC2 s továrním týmem, ve kterém by jel Esapekka Lappi. Fin v předešlých letech sbíral zkušenosti v Asijsko-Pacifickém šampionátu a v ERC. Pokud by technika byla od samého začátku konkurenceschopná, určitě by patřil i ve WRC2 k favoritům.
Hlavně by ale měl Lappi sbírat zkušenosti, aby se mu splnil jeho sen - stát se továrním jezdcem v MS. To by mu mohla usnadnit paradoxně Toyota - od oznámení svého vstupu do WRC totiž pokukuje po volných jezdcích. Potenciálním kandidátem by mohl být Andreas Mikkelsen (Latvala i Ogier mají s VW dlouhodobější smlouvy).
Norovi vyprší smlouva na konci sezony. U Japonců by mohl převzít roli hlavního jezdce, u VW hraje roli pouze trojky. To je lákavá vyhlídka, která by se Norovi mohla vyplatit i po finanční stránce. Pokud by Lappi odešel, pak by bylo místo ve třetím Polu R WRC volné. Fin má smlouvu se Škodou, která mu ale umožňuje odchod v případě, že si jej vyžádá Volkswagen.
Lappi jel na Rally Bohemia s testovacím verzí Fabie R5
Určitě není bez zajímavosti, že oba jezdce zastupuje stejný management. Mezitím běží přípravy Škody Auto na plné obrátky. Jan Kopecký i Esapekka Lappi jezdili s Fabii R5 v posledních týdnech na sněhu i šotolině.
"S Fabii R5 jsme jezdili úspěšně na asfaltu a poslední dobou také na šotolině. Pocit na všech površích je velmi dobrý. Jdeme po správné cestě," řekl Jan Kopecký. Souhlasí s ním také Lappi: "Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motorsportu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?