Německý server, rallye-magazin.de, přišel se spekulací, podle které by od Portugalska měla Škoda Auto nasadit do WRC2 Esapekku Lappiho. Fin by se měl nejenom postarat o propagaci nového speciálu Fabia R5, ale také poznat tratě MS. Následně by mohl postoupit do Volkswagenu.
Zkraje dubna by měla konečně vyjet Škoda Fabia R5. Vývoj nástupce Fabie S2000 už probíhá několik měsíců, cílem je samozřejmě navázat na úspěchy předchůdce. Největší změnou je přechod z atmosferického motoru na turbomotor. Výzvou je ale také vejít se do finančních limitů, které FIA pro kategorii R5 stanovila.
Škoda by, dle spekulací z Německa, mohla vstoupit do WRC2 s továrním týmem, ve kterém by jel Esapekka Lappi. Fin v předešlých letech sbíral zkušenosti v Asijsko-Pacifickém šampionátu a v ERC. Pokud by technika byla od samého začátku konkurenceschopná, určitě by patřil i ve WRC2 k favoritům.
Hlavně by ale měl Lappi sbírat zkušenosti, aby se mu splnil jeho sen - stát se továrním jezdcem v MS. To by mu mohla usnadnit paradoxně Toyota - od oznámení svého vstupu do WRC totiž pokukuje po volných jezdcích. Potenciálním kandidátem by mohl být Andreas Mikkelsen (Latvala i Ogier mají s VW dlouhodobější smlouvy).
Norovi vyprší smlouva na konci sezony. U Japonců by mohl převzít roli hlavního jezdce, u VW hraje roli pouze trojky. To je lákavá vyhlídka, která by se Norovi mohla vyplatit i po finanční stránce. Pokud by Lappi odešel, pak by bylo místo ve třetím Polu R WRC volné. Fin má smlouvu se Škodou, která mu ale umožňuje odchod v případě, že si jej vyžádá Volkswagen.
Lappi jel na Rally Bohemia s testovacím verzí Fabie R5
Určitě není bez zajímavosti, že oba jezdce zastupuje stejný management. Mezitím běží přípravy Škody Auto na plné obrátky. Jan Kopecký i Esapekka Lappi jezdili s Fabii R5 v posledních týdnech na sněhu i šotolině.
"S Fabii R5 jsme jezdili úspěšně na asfaltu a poslední dobou také na šotolině. Pocit na všech površích je velmi dobrý. Jdeme po správné cestě," řekl Jan Kopecký. Souhlasí s ním také Lappi: "Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motorsportu."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?