Německý server, rallye-magazin.de, přišel se spekulací, podle které by od Portugalska měla Škoda Auto nasadit do WRC2 Esapekku Lappiho. Fin by se měl nejenom postarat o propagaci nového speciálu Fabia R5, ale také poznat tratě MS. Následně by mohl postoupit do Volkswagenu.
Zkraje dubna by měla konečně vyjet Škoda Fabia R5. Vývoj nástupce Fabie S2000 už probíhá několik měsíců, cílem je samozřejmě navázat na úspěchy předchůdce. Největší změnou je přechod z atmosferického motoru na turbomotor. Výzvou je ale také vejít se do finančních limitů, které FIA pro kategorii R5 stanovila.
Škoda by, dle spekulací z Německa, mohla vstoupit do WRC2 s továrním týmem, ve kterém by jel Esapekka Lappi. Fin v předešlých letech sbíral zkušenosti v Asijsko-Pacifickém šampionátu a v ERC. Pokud by technika byla od samého začátku konkurenceschopná, určitě by patřil i ve WRC2 k favoritům.
Hlavně by ale měl Lappi sbírat zkušenosti, aby se mu splnil jeho sen - stát se továrním jezdcem v MS. To by mu mohla usnadnit paradoxně Toyota - od oznámení svého vstupu do WRC totiž pokukuje po volných jezdcích. Potenciálním kandidátem by mohl být Andreas Mikkelsen (Latvala i Ogier mají s VW dlouhodobější smlouvy).
Norovi vyprší smlouva na konci sezony. U Japonců by mohl převzít roli hlavního jezdce, u VW hraje roli pouze trojky. To je lákavá vyhlídka, která by se Norovi mohla vyplatit i po finanční stránce. Pokud by Lappi odešel, pak by bylo místo ve třetím Polu R WRC volné. Fin má smlouvu se Škodou, která mu ale umožňuje odchod v případě, že si jej vyžádá Volkswagen.
Lappi jel na Rally Bohemia s testovacím verzí Fabie R5
Určitě není bez zajímavosti, že oba jezdce zastupuje stejný management. Mezitím běží přípravy Škody Auto na plné obrátky. Jan Kopecký i Esapekka Lappi jezdili s Fabii R5 v posledních týdnech na sněhu i šotolině.
"S Fabii R5 jsme jezdili úspěšně na asfaltu a poslední dobou také na šotolině. Pocit na všech površích je velmi dobrý. Jdeme po správné cestě," řekl Jan Kopecký. Souhlasí s ním také Lappi: "Myslím, že Fabia R5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motorsportu."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.