Sébastien Loeb při svém jednorázovém návratu do MS v rally opět ukázal svoji třídu. I přes smolný incident, při kterém poškodil kolo a který jej srazil pořadím dolů, ukázal světový rekordman velmi pěkné výkony.
Světový rallyový rekordman se po roční pauze jednorázově vrátil do MS v rally a už od začátku ukazoval, že ze svého umění nic nezapomněl. Už na první páteční zkoušce se ujal vedení a v průběhu páteční etapy sváděl moc pěkný souboj se Sebem Ogierem. Dvojnásobný mistr světa ve službách Volkswagenu se do průběžného vedení dostal na RZ7 a následná RZ8 napínavý duel ukončila.
Loeb trefil zídku a poškodil zadní levé kolo. Francouz nakonec v cíli bral osmé místo. Celkem ale Seb Loeb vystřihl pět nejrychlejších časů a rozšířil tak svoji rekordní sbírku na 905 nejrychlejších časů na měřených testech. Svoje celkové bodové konto rozšířil na také rekordních 1623 bodů. "Rally jsme si užili. Našli jsme správnou rychlost a DS3 WRC fungovala perfektně. Když jsme startovali do první RZ, tak to bylo, jako bychom Daniel [Elena] a já ani nikdy pryč nebyli," říká Sébastien Loeb.
"Měl jsem dobrý pocit a časy nás mile překvapily. První dvě etapy byly velmi náročné a díky naší 14. startovní pozici jsme museli útočit. Podmínky pro nás bohužel nebyly nijak výhodné a jedna chyba nás o vše připravila. To naši zábavu v autě ale nepokazilo. Měli jsme velmi dobré momenty. Pro Daniela a mě to byl skvělý zážitek," pokračuje Loeb.
Jeho výkony také ukázaly, že DS3 WRC je na technicky velmi podobné úrovi jako Polo R WRC. Pro Citroën byl start Loeba velmi důležitým měřítkem. "Za celý tým chci poděkovat Sébastienovi a Danielovi. Přijmuli výzvu a po 14 měsíční pauze od WRC ukázali, že ze svého talentu nic neztratili," říká šéf sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. Další starty tohoto hvězdného dua ale zatím nejsou v plánu. V následujících týdnech se bude Loeb opět plně koncentrovat na svůj program ve WTCC s Citroënem. Sezona WTCC začíná 8. března v Argentině.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.