Sébastien Loeb při svém jednorázovém návratu do MS v rally opět ukázal svoji třídu. I přes smolný incident, při kterém poškodil kolo a který jej srazil pořadím dolů, ukázal světový rekordman velmi pěkné výkony.
Světový rallyový rekordman se po roční pauze jednorázově vrátil do MS v rally a už od začátku ukazoval, že ze svého umění nic nezapomněl. Už na první páteční zkoušce se ujal vedení a v průběhu páteční etapy sváděl moc pěkný souboj se Sebem Ogierem. Dvojnásobný mistr světa ve službách Volkswagenu se do průběžného vedení dostal na RZ7 a následná RZ8 napínavý duel ukončila.
Loeb trefil zídku a poškodil zadní levé kolo. Francouz nakonec v cíli bral osmé místo. Celkem ale Seb Loeb vystřihl pět nejrychlejších časů a rozšířil tak svoji rekordní sbírku na 905 nejrychlejších časů na měřených testech. Svoje celkové bodové konto rozšířil na také rekordních 1623 bodů. "Rally jsme si užili. Našli jsme správnou rychlost a DS3 WRC fungovala perfektně. Když jsme startovali do první RZ, tak to bylo, jako bychom Daniel [Elena] a já ani nikdy pryč nebyli," říká Sébastien Loeb.
"Měl jsem dobrý pocit a časy nás mile překvapily. První dvě etapy byly velmi náročné a díky naší 14. startovní pozici jsme museli útočit. Podmínky pro nás bohužel nebyly nijak výhodné a jedna chyba nás o vše připravila. To naši zábavu v autě ale nepokazilo. Měli jsme velmi dobré momenty. Pro Daniela a mě to byl skvělý zážitek," pokračuje Loeb.
Jeho výkony také ukázaly, že DS3 WRC je na technicky velmi podobné úrovi jako Polo R WRC. Pro Citroën byl start Loeba velmi důležitým měřítkem. "Za celý tým chci poděkovat Sébastienovi a Danielovi. Přijmuli výzvu a po 14 měsíční pauze od WRC ukázali, že ze svého talentu nic neztratili," říká šéf sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. Další starty tohoto hvězdného dua ale zatím nejsou v plánu. V následujících týdnech se bude Loeb opět plně koncentrovat na svůj program ve WTCC s Citroënem. Sezona WTCC začíná 8. března v Argentině.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?