Loeb před Monte: Na testech jsem se opravdu bavil

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Citroën Sport
iM2 12. ledna 2015 22:06
Sdílej:

Před svým návratem na Rally Monte Carlo devítinásobný mistr světa, Sébastian Loeb, oplývá optimismem.

22. ledna uvidíme asi největší hvězdu rallyové historie opět v akci ve WRC. Společně s Danielem Elenou, který byl po jeho boku celou takřka desetiletou kariéru ve špičkovém rallysportu, odstartuje Sébastien Loeb do populární Rally Monte Carlo. 

Při jeho pátém startu ve WRC po oficiálním konci jeho aktivní rallyové kariéry tak budou všichni napjatě očekávat, jestli dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera. Už minulý týden momentální jezdec Citroënu ve WTCC absolvoval test v jižní Francii, aby se dostal zpět do formy: "Mít opět tento pocit je jednoduše neuvěřitelné. Moci jezdit se čtyřkolkou na normálních silnicích, to jsem opravdu postrádal."

Jeho novou každodenní prací je řízení vozu WTCC, na rally ale ani v nejmenší nezanevřel. "Jezdecké styly se nedají ani v nejmenší porovnávat. Musíte hodně improvizovat a to dělá jednoduše jen nálada. Znovu jsem se přitom opravdu bavil a už se nemůžu Monte dočkat." Samozřejmě ani on se po více než roční pauze od řízení rally speciálu nevyvaroval menších chybiček a problémů. 

Seb Loeb na trati Rally Monte Carlo 2012

Po jeho výletu v jedné z rychlejších zatáček během prvního dne testů musel využít ochotné pomoci několika nadšených fanoušků, aby svůj Citroën dostal zpět na cestu. "Není to jako s kolem, na které člověk po pauze prostě nasedne a jede. Volant auta samozřejmě ovládám lépe, ale i tak to bylo velmi komplikované." 

Jedna věc ale Francouze znepokojila. "Měl jsem opravdu problémy, ale už druhý den byl [dobrý] pocit zpět. Nebyl jsem v takovém letu jako předtím, ale už to všechno zase jde OK." Že by ale měl díky testu lepší šanci na vítězství na Monte? O tom Loeb nechce moc slyšet. "Je to jako vždy před Monte: Testujete za všech možných podmínek, které dokážete najít, ale na rally samotné je to pak většinou úplně jiné."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.