Před svým návratem na Rally Monte Carlo devítinásobný mistr světa, Sébastian Loeb, oplývá optimismem.
22. ledna uvidíme asi největší hvězdu rallyové historie opět v akci ve WRC. Společně s Danielem Elenou, který byl po jeho boku celou takřka desetiletou kariéru ve špičkovém rallysportu, odstartuje Sébastien Loeb do populární Rally Monte Carlo.
Při jeho pátém startu ve WRC po oficiálním konci jeho aktivní rallyové kariéry tak budou všichni napjatě očekávat, jestli dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera. Už minulý týden momentální jezdec Citroënu ve WTCC absolvoval test v jižní Francii, aby se dostal zpět do formy: "Mít opět tento pocit je jednoduše neuvěřitelné. Moci jezdit se čtyřkolkou na normálních silnicích, to jsem opravdu postrádal."
Jeho novou každodenní prací je řízení vozu WTCC, na rally ale ani v nejmenší nezanevřel. "Jezdecké styly se nedají ani v nejmenší porovnávat. Musíte hodně improvizovat a to dělá jednoduše jen nálada. Znovu jsem se přitom opravdu bavil a už se nemůžu Monte dočkat." Samozřejmě ani on se po více než roční pauze od řízení rally speciálu nevyvaroval menších chybiček a problémů.
Seb Loeb na trati Rally Monte Carlo 2012
Po jeho výletu v jedné z rychlejších zatáček během prvního dne testů musel využít ochotné pomoci několika nadšených fanoušků, aby svůj Citroën dostal zpět na cestu. "Není to jako s kolem, na které člověk po pauze prostě nasedne a jede. Volant auta samozřejmě ovládám lépe, ale i tak to bylo velmi komplikované."
Jedna věc ale Francouze znepokojila. "Měl jsem opravdu problémy, ale už druhý den byl [dobrý] pocit zpět. Nebyl jsem v takovém letu jako předtím, ale už to všechno zase jde OK." Že by ale měl díky testu lepší šanci na vítězství na Monte? O tom Loeb nechce moc slyšet. "Je to jako vždy před Monte: Testujete za všech možných podmínek, které dokážete najít, ale na rally samotné je to pak většinou úplně jiné."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?