Před svým návratem na Rally Monte Carlo devítinásobný mistr světa, Sébastian Loeb, oplývá optimismem.
22. ledna uvidíme asi největší hvězdu rallyové historie opět v akci ve WRC. Společně s Danielem Elenou, který byl po jeho boku celou takřka desetiletou kariéru ve špičkovém rallysportu, odstartuje Sébastien Loeb do populární Rally Monte Carlo.
Při jeho pátém startu ve WRC po oficiálním konci jeho aktivní rallyové kariéry tak budou všichni napjatě očekávat, jestli dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera. Už minulý týden momentální jezdec Citroënu ve WTCC absolvoval test v jižní Francii, aby se dostal zpět do formy: "Mít opět tento pocit je jednoduše neuvěřitelné. Moci jezdit se čtyřkolkou na normálních silnicích, to jsem opravdu postrádal."
Jeho novou každodenní prací je řízení vozu WTCC, na rally ale ani v nejmenší nezanevřel. "Jezdecké styly se nedají ani v nejmenší porovnávat. Musíte hodně improvizovat a to dělá jednoduše jen nálada. Znovu jsem se přitom opravdu bavil a už se nemůžu Monte dočkat." Samozřejmě ani on se po více než roční pauze od řízení rally speciálu nevyvaroval menších chybiček a problémů.
Seb Loeb na trati Rally Monte Carlo 2012
Po jeho výletu v jedné z rychlejších zatáček během prvního dne testů musel využít ochotné pomoci několika nadšených fanoušků, aby svůj Citroën dostal zpět na cestu. "Není to jako s kolem, na které člověk po pauze prostě nasedne a jede. Volant auta samozřejmě ovládám lépe, ale i tak to bylo velmi komplikované."
Jedna věc ale Francouze znepokojila. "Měl jsem opravdu problémy, ale už druhý den byl [dobrý] pocit zpět. Nebyl jsem v takovém letu jako předtím, ale už to všechno zase jde OK." Že by ale měl díky testu lepší šanci na vítězství na Monte? O tom Loeb nechce moc slyšet. "Je to jako vždy před Monte: Testujete za všech možných podmínek, které dokážete najít, ale na rally samotné je to pak většinou úplně jiné."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.