Před svým návratem na Rally Monte Carlo devítinásobný mistr světa, Sébastian Loeb, oplývá optimismem.
22. ledna uvidíme asi největší hvězdu rallyové historie opět v akci ve WRC. Společně s Danielem Elenou, který byl po jeho boku celou takřka desetiletou kariéru ve špičkovém rallysportu, odstartuje Sébastien Loeb do populární Rally Monte Carlo.
Při jeho pátém startu ve WRC po oficiálním konci jeho aktivní rallyové kariéry tak budou všichni napjatě očekávat, jestli dokáže vyzvat Sébastiena Ogiera. Už minulý týden momentální jezdec Citroënu ve WTCC absolvoval test v jižní Francii, aby se dostal zpět do formy: "Mít opět tento pocit je jednoduše neuvěřitelné. Moci jezdit se čtyřkolkou na normálních silnicích, to jsem opravdu postrádal."
Jeho novou každodenní prací je řízení vozu WTCC, na rally ale ani v nejmenší nezanevřel. "Jezdecké styly se nedají ani v nejmenší porovnávat. Musíte hodně improvizovat a to dělá jednoduše jen nálada. Znovu jsem se přitom opravdu bavil a už se nemůžu Monte dočkat." Samozřejmě ani on se po více než roční pauze od řízení rally speciálu nevyvaroval menších chybiček a problémů.
Seb Loeb na trati Rally Monte Carlo 2012
Po jeho výletu v jedné z rychlejších zatáček během prvního dne testů musel využít ochotné pomoci několika nadšených fanoušků, aby svůj Citroën dostal zpět na cestu. "Není to jako s kolem, na které člověk po pauze prostě nasedne a jede. Volant auta samozřejmě ovládám lépe, ale i tak to bylo velmi komplikované."
Jedna věc ale Francouze znepokojila. "Měl jsem opravdu problémy, ale už druhý den byl [dobrý] pocit zpět. Nebyl jsem v takovém letu jako předtím, ale už to všechno zase jde OK." Že by ale měl díky testu lepší šanci na vítězství na Monte? O tom Loeb nechce moc slyšet. "Je to jako vždy před Monte: Testujete za všech možných podmínek, které dokážete najít, ale na rally samotné je to pak většinou úplně jiné."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?