Zdá se, že Robert Kubica plánuje svoji budoucnost v týmu Citroën. Po učednickém roce s vozem kategorie WRC od Fordu to teď vypadá, že Polák zamíří zpět k Citroënu.
Volkswagen je zatím jediným týmem, který potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. U ostatních týmů běží vyjednávání o jezdeckém složení na plné obrátky. Z ostatních týmů mají svoje místo jisté pouze Elfyn Evans u M-Sportu a Thierry Neuville u Hyundai. Vše ostatní je ale otevřené.
U Citroënu ale vše nasvědčuje tomu, že si svoje místo pro příští rok uhájí Kris Meeke. To jeho týmový kolega, Mads Ostberg, už tak růžovou budoucnost u francouzského týmu pravděpodobně nemá. Jeho kokpit zaujme asi někdo jiný, "kterého budeme podporovat ve vítězsví první soutěže ve WRC. I příští rok chceme na špici MS přinést čerstvou krev," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën.
Jménem, které by dle zákulisních informací mělo být na vrcholu jeho listu, je Robert Kubica. Vloni ztroskotalo další angažmá Poláka u týmu na neshodách s privátním sponzorem Kubici, společností Lotos, a dlouholetým sponzorem týmu Citroën, společností Total. Tento problém by měl být pro příští rok vyřešen.
Tovární Citroën DS3 WRC si Kubica vyzkoušel vloni ve Walesu
Robert Kubica navíc nedávno vysekl pochvalu svému loňskému vozu, se kterým získal titul ve WRC2: "V uplynulých dvou letech jsem se toho hodně naučil. A teď mohu auto odhadnout podstatně precizněji. Na šotolině je Fiesta dobrý autem, ale především na asfaltu bylo moje loňské auto mnohem lepší," řekl bývalý pilot Formule 1.
Yves Matton má, zdá se, podobný názor na věc a na včerejší tiskové konferenci ve Španělsku řekl: "Jsem si jistý, že by Robert byl schopen v Citroënu zajíždět lepší výsledky, když navíc přičteme zkušenosti, které letos ve WRC získal, tak by v budoucnu mohl být blízko zisku vítězství ve WRC. Věříme, že na finálovém závodu ve Walesu budeme moci oznámit naše jezdecké složení na rok 2015."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?