Zdá se, že Robert Kubica plánuje svoji budoucnost v týmu Citroën. Po učednickém roce s vozem kategorie WRC od Fordu to teď vypadá, že Polák zamíří zpět k Citroënu.
Volkswagen je zatím jediným týmem, který potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. U ostatních týmů běží vyjednávání o jezdeckém složení na plné obrátky. Z ostatních týmů mají svoje místo jisté pouze Elfyn Evans u M-Sportu a Thierry Neuville u Hyundai. Vše ostatní je ale otevřené.
U Citroënu ale vše nasvědčuje tomu, že si svoje místo pro příští rok uhájí Kris Meeke. To jeho týmový kolega, Mads Ostberg, už tak růžovou budoucnost u francouzského týmu pravděpodobně nemá. Jeho kokpit zaujme asi někdo jiný, "kterého budeme podporovat ve vítězsví první soutěže ve WRC. I příští rok chceme na špici MS přinést čerstvou krev," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën.
Jménem, které by dle zákulisních informací mělo být na vrcholu jeho listu, je Robert Kubica. Vloni ztroskotalo další angažmá Poláka u týmu na neshodách s privátním sponzorem Kubici, společností Lotos, a dlouholetým sponzorem týmu Citroën, společností Total. Tento problém by měl být pro příští rok vyřešen.
Tovární Citroën DS3 WRC si Kubica vyzkoušel vloni ve Walesu
Robert Kubica navíc nedávno vysekl pochvalu svému loňskému vozu, se kterým získal titul ve WRC2: "V uplynulých dvou letech jsem se toho hodně naučil. A teď mohu auto odhadnout podstatně precizněji. Na šotolině je Fiesta dobrý autem, ale především na asfaltu bylo moje loňské auto mnohem lepší," řekl bývalý pilot Formule 1.
Yves Matton má, zdá se, podobný názor na věc a na včerejší tiskové konferenci ve Španělsku řekl: "Jsem si jistý, že by Robert byl schopen v Citroënu zajíždět lepší výsledky, když navíc přičteme zkušenosti, které letos ve WRC získal, tak by v budoucnu mohl být blízko zisku vítězství ve WRC. Věříme, že na finálovém závodu ve Walesu budeme moci oznámit naše jezdecké složení na rok 2015."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.