Zdá se, že Robert Kubica plánuje svoji budoucnost v týmu Citroën. Po učednickém roce s vozem kategorie WRC od Fordu to teď vypadá, že Polák zamíří zpět k Citroënu.
Volkswagen je zatím jediným týmem, který potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. U ostatních týmů běží vyjednávání o jezdeckém složení na plné obrátky. Z ostatních týmů mají svoje místo jisté pouze Elfyn Evans u M-Sportu a Thierry Neuville u Hyundai. Vše ostatní je ale otevřené.
U Citroënu ale vše nasvědčuje tomu, že si svoje místo pro příští rok uhájí Kris Meeke. To jeho týmový kolega, Mads Ostberg, už tak růžovou budoucnost u francouzského týmu pravděpodobně nemá. Jeho kokpit zaujme asi někdo jiný, "kterého budeme podporovat ve vítězsví první soutěže ve WRC. I příští rok chceme na špici MS přinést čerstvou krev," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën.
Jménem, které by dle zákulisních informací mělo být na vrcholu jeho listu, je Robert Kubica. Vloni ztroskotalo další angažmá Poláka u týmu na neshodách s privátním sponzorem Kubici, společností Lotos, a dlouholetým sponzorem týmu Citroën, společností Total. Tento problém by měl být pro příští rok vyřešen.
Tovární Citroën DS3 WRC si Kubica vyzkoušel vloni ve Walesu
Robert Kubica navíc nedávno vysekl pochvalu svému loňskému vozu, se kterým získal titul ve WRC2: "V uplynulých dvou letech jsem se toho hodně naučil. A teď mohu auto odhadnout podstatně precizněji. Na šotolině je Fiesta dobrý autem, ale především na asfaltu bylo moje loňské auto mnohem lepší," řekl bývalý pilot Formule 1.
Yves Matton má, zdá se, podobný názor na věc a na včerejší tiskové konferenci ve Španělsku řekl: "Jsem si jistý, že by Robert byl schopen v Citroënu zajíždět lepší výsledky, když navíc přičteme zkušenosti, které letos ve WRC získal, tak by v budoucnu mohl být blízko zisku vítězství ve WRC. Věříme, že na finálovém závodu ve Walesu budeme moci oznámit naše jezdecké složení na rok 2015."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.