Zdá se, že Robert Kubica plánuje svoji budoucnost v týmu Citroën. Po učednickém roce s vozem kategorie WRC od Fordu to teď vypadá, že Polák zamíří zpět k Citroënu.
Volkswagen je zatím jediným týmem, který potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. U ostatních týmů běží vyjednávání o jezdeckém složení na plné obrátky. Z ostatních týmů mají svoje místo jisté pouze Elfyn Evans u M-Sportu a Thierry Neuville u Hyundai. Vše ostatní je ale otevřené.
U Citroënu ale vše nasvědčuje tomu, že si svoje místo pro příští rok uhájí Kris Meeke. To jeho týmový kolega, Mads Ostberg, už tak růžovou budoucnost u francouzského týmu pravděpodobně nemá. Jeho kokpit zaujme asi někdo jiný, "kterého budeme podporovat ve vítězsví první soutěže ve WRC. I příští rok chceme na špici MS přinést čerstvou krev," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën.
Jménem, které by dle zákulisních informací mělo být na vrcholu jeho listu, je Robert Kubica. Vloni ztroskotalo další angažmá Poláka u týmu na neshodách s privátním sponzorem Kubici, společností Lotos, a dlouholetým sponzorem týmu Citroën, společností Total. Tento problém by měl být pro příští rok vyřešen.
Tovární Citroën DS3 WRC si Kubica vyzkoušel vloni ve Walesu
Robert Kubica navíc nedávno vysekl pochvalu svému loňskému vozu, se kterým získal titul ve WRC2: "V uplynulých dvou letech jsem se toho hodně naučil. A teď mohu auto odhadnout podstatně precizněji. Na šotolině je Fiesta dobrý autem, ale především na asfaltu bylo moje loňské auto mnohem lepší," řekl bývalý pilot Formule 1.
Yves Matton má, zdá se, podobný názor na věc a na včerejší tiskové konferenci ve Španělsku řekl: "Jsem si jistý, že by Robert byl schopen v Citroënu zajíždět lepší výsledky, když navíc přičteme zkušenosti, které letos ve WRC získal, tak by v budoucnu mohl být blízko zisku vítězství ve WRC. Věříme, že na finálovém závodu ve Walesu budeme moci oznámit naše jezdecké složení na rok 2015."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.