Pro mnohé fanoušky se stalo spojení Černý Kohout synonymem pro závodění příbramského soutěžního týmu Jana Černého. Teď toto osmileté spojení končí.
Osm let tvořili nerozlučnou dvojici v automobilových soutěžích rally a v posledních letech sbírali úspěchy na domácí i zahraniční rally scéně jako členové Peugeot Černý Racing Týmu. Jan Černý s Pavlem Kohoutem spolu odstartovali do první soutěže už v roce 2006 a za dobu společné kariéry získali několik titulů domácích mistrů v rally a také titul mistrů Evropy v rally kategorie 2WD. Jako je tomu ale v jakékoliv lidské činnosti, tak nic netrvá věčně a pro rallysport to platí dvojnásob. Bezesporu úspěšná spolupráce Jan Černého a spolujezdce Pavla Kohouta nyní končí.
Pavel Kohout: „S Honzou jsem odjel 100 soutěží a tohle rozhodnutí pro mě bylo nejtěžší v životě. Rozhodl jsem se, že letos ukončím kariéru spolujezdce v automobilových soutěžích. Vedle Honzy Černého jsem zažil mnoho bezvadných zážitků a získali jsme spolu mnoho cenných úspěchů. Budu na tohle období vždy rád vzpomínat a myslím, že mi dali i hodně do života. Byl to můj sen něco v rally dokázat a společně jsme si za ním šli. Teď jsem ale už pociťoval, že to není úplně to pravé a po osmi letech kariéry polo profesionálního a následně i profesionálního spolujezdce jsem se rozhodl skončit. Těch osm let nebylo vůbec jednoduché období pro mé rodiče, kterým moc děkuji za to, že mě podporovali v mojí cestě. Odcházím zcela mimo motoristický sport a chci začít v úplně jiném odvětví jako normální člověk. Děkuji Honzovi, že jsem tuhle šanci, o které se mnohým jen zdá, dostal. Děkuji všem bezvadným lidem, které jsem v rally jako spolujezdec či člen Asociace jezdců Rally nebo Svazu rally potkal. Chci poděkovat panu Jiřímu Černému, tátovi Honzy Černého, který mi hodně pomohl, hodně jsem se od něho naučil a vážím si ho. Děkuji všem klukům z týmu a věřím, že nejen s nimi ještě zůstanu v kontaktu. Honzovi přeji hodně úspěchů v jeho další kariéře soutěžního jezdce, přeji mu, aby se mu splnil jeho sen, a aby brzy našel nového parťáka. No a vám všem ostatním hodně příjemných zážitků při sledování soutěží.“
Jan Černý: „Pavlovo rozhodnutí respektuji a chápu. Děkuji za to, že mi celých osm let důvěřoval na sedadle spolujezdce, čehož si nesmírně vážím. Byla to spolupráce s profesionálem a skvělým parťákem. Spolu jsme získali mnoho sportovních úspěchů a zažili dost legrace. Na druhou stranu jsme prožili i spoustu problémů a nepříjemných věcí, které jsme však spolu vždy zvládli. Pavlovi přeji, aby se mu v jeho nové civilní kariéře dařilo a splnilo se mu to, po čem touží. Já pokračuji dál v cestě za mým snem.“
Aktuální informace o týmu Peugeot Černý Racing sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing
Více informací na :www.peugeot.cz,
www.cernyracing.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.