Pro mnohé fanoušky se stalo spojení Černý Kohout synonymem pro závodění příbramského soutěžního týmu Jana Černého. Teď toto osmileté spojení končí.
Osm let tvořili nerozlučnou dvojici v automobilových soutěžích rally a v posledních letech sbírali úspěchy na domácí i zahraniční rally scéně jako členové Peugeot Černý Racing Týmu. Jan Černý s Pavlem Kohoutem spolu odstartovali do první soutěže už v roce 2006 a za dobu společné kariéry získali několik titulů domácích mistrů v rally a také titul mistrů Evropy v rally kategorie 2WD. Jako je tomu ale v jakékoliv lidské činnosti, tak nic netrvá věčně a pro rallysport to platí dvojnásob. Bezesporu úspěšná spolupráce Jan Černého a spolujezdce Pavla Kohouta nyní končí.
Pavel Kohout: „S Honzou jsem odjel 100 soutěží a tohle rozhodnutí pro mě bylo nejtěžší v životě. Rozhodl jsem se, že letos ukončím kariéru spolujezdce v automobilových soutěžích. Vedle Honzy Černého jsem zažil mnoho bezvadných zážitků a získali jsme spolu mnoho cenných úspěchů. Budu na tohle období vždy rád vzpomínat a myslím, že mi dali i hodně do života. Byl to můj sen něco v rally dokázat a společně jsme si za ním šli. Teď jsem ale už pociťoval, že to není úplně to pravé a po osmi letech kariéry polo profesionálního a následně i profesionálního spolujezdce jsem se rozhodl skončit. Těch osm let nebylo vůbec jednoduché období pro mé rodiče, kterým moc děkuji za to, že mě podporovali v mojí cestě. Odcházím zcela mimo motoristický sport a chci začít v úplně jiném odvětví jako normální člověk. Děkuji Honzovi, že jsem tuhle šanci, o které se mnohým jen zdá, dostal. Děkuji všem bezvadným lidem, které jsem v rally jako spolujezdec či člen Asociace jezdců Rally nebo Svazu rally potkal. Chci poděkovat panu Jiřímu Černému, tátovi Honzy Černého, který mi hodně pomohl, hodně jsem se od něho naučil a vážím si ho. Děkuji všem klukům z týmu a věřím, že nejen s nimi ještě zůstanu v kontaktu. Honzovi přeji hodně úspěchů v jeho další kariéře soutěžního jezdce, přeji mu, aby se mu splnil jeho sen, a aby brzy našel nového parťáka. No a vám všem ostatním hodně příjemných zážitků při sledování soutěží.“
Jan Černý: „Pavlovo rozhodnutí respektuji a chápu. Děkuji za to, že mi celých osm let důvěřoval na sedadle spolujezdce, čehož si nesmírně vážím. Byla to spolupráce s profesionálem a skvělým parťákem. Spolu jsme získali mnoho sportovních úspěchů a zažili dost legrace. Na druhou stranu jsme prožili i spoustu problémů a nepříjemných věcí, které jsme však spolu vždy zvládli. Pavlovi přeji, aby se mu v jeho nové civilní kariéře dařilo a splnilo se mu to, po čem touží. Já pokračuji dál v cestě za mým snem.“
Aktuální informace o týmu Peugeot Černý Racing sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing
Více informací na :www.peugeot.cz,
www.cernyracing.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?