Na včerejším jednání světové rady byl potvrzen kalendář pro sezonu 2015.
Z pohledu na kalendář příštího roku je zřejmé, že se od toho letošního neliší. Jedinou změnou je, že Rally Portugalsko, které se nově vrací na sever země, si vymění své místo s Rally v Argentině. V polovině dubna totiž bývá v Jižní Americe ještě lepší počasí.
Kalendář sezony 2015:
22.-25.01. Rally Monte Carlo*12.-15.02. Rally Švédsko05.-08.03. Rally Mexiko16.-19.04. Rally Argentina21.-24.05. Rally Portugalsko11.-14.06. Rally Italie02.-05.07. Rally Polsko30.-02.08. Rally Finsko20.-23.08. Rally Německo*10.-13.09. Rally Australie01.-04.10. Rally Francie*22.-25.10. Rally Španělsko12.-15.11. Rally Velká Británie
*zatím bez dohody s promotérem
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.