David Richards, šéf týmu Prodrive a bývalý promotér MS v rally, má obavy o budoucnost WRC.
David Richards připouští, že způsob, kterým má být MS v rally v budoucnu řízeno, ho nepřesvěčuje. Richard byl před několika týdny v Londýně na jednání s Oliverem Cieslou - zástupcem aktuálního promotéra. Po tomto jednání se Richards, který se dříve staral o prapagaci MS sám, vyjadřuje skepticky.
"Po našem setkání nejsem přesvědčen o tom, že aktuální promotér nalezl pro WRC dobré řešení. Z jednání jsem si neodnesl žádnou jasnou představu o tom, co je třeba udělat. Mám vážné obavy pokud se budoucnosti týče," říká bývalý šéf týmů Subaru a Mini.
"Přišlo mi, že se promotér až moc zabývá okrajovými tématy, avšak ta stěžejní, jakoby unikaly jeho pozornosti," naráží na známý problém ohledně propagace MS v rally, které není pro televizní přenosy dostatečně atraktivní.
Od konce projektu Subaru a Mini už Richardse na závodech WRC nevídáme
Promotér, který má sídlo v Mnichově, se nachází ve druhém roce svého desetiletého kontraktu s FIA. Začátek spolupráce byl problémový. To dokazuje i příběh z Portugalska, kde ve druhé etapě tovární týmy na prostest zakázaly svým pilotům podávat rozhovory pro televizní štáby promotéra v cíli rychlostních zkoušek.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?