Při speciální soutěži mezi aktuální generací soutěžních jezdců a tou minulou zvítězilo mládí. Ve finále se těsně prosadil Mads Ostberg proti Marcusi Grönholmovi.
Podobné srovnání se fanouškům rally ještě nikdy nenabídlo. Dřívější hvězdy MS v rally si to rozdaly s aktuální elitou WRC na show soutěži. Jezdilo se s aktuálními rallyovými vozy s šotolinovými pneumatikami, což se na rychlých asfaltových tratích helsinského přístavu postaralo o pěknou podívanou.
Každý z deseti jezdců měl po krátkém warm-upu před sebou kvalifikaci, která se sestávala z dvou průjezdů vždy dvou kol na vytyčené trati. Jelo se o čas, kterým se pak piloti kvalifikovali do finále. Dřívější hvězdy světových tratí - Markku Alen (VW), Juha Kankkunen (Citroën), Tommi Mäkinen (Ford) a Marcus Grönholm (Hyundai) - si na nová auta rychle zvykly a před aktuální generací závodníků nebyla lehká práce.
Nejrychlejším časem se z legend do finále kvalifikoval Marcus Grönholm, tam se postavil proti Madsi Ostbergovi, který jel celkem logicky s Citroënem. Ten byl nejrychlejším mužem mezi aktuální generací zastoupenou kromě něj také Jarim-Mattim Latvalou, Mikko Hirvonenem, Juho Hänninenem, Sébastienem Ogierem a Thierry Neuville. Ve finále zajel Ostberg čas 1:27,4 min., Grönholm za ním zaostal o 1,8s.
Jen připomeňme, že celá akce se odehrála na počest 20. výročí spolupráce Finské rally s hlavním sponzorem, společností Neste Oil. "Vždycky je hezké vyhrát, toto vítězství je perfektním začátkem před nadcházející Finskou rally. Rád odsud odjedu s tímto pocitem a navíc jde pro mě o první vítězství v barvách Citroënu."
Foto z akce zde.
Video z akce:
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?