Při speciální soutěži mezi aktuální generací soutěžních jezdců a tou minulou zvítězilo mládí. Ve finále se těsně prosadil Mads Ostberg proti Marcusi Grönholmovi.
Podobné srovnání se fanouškům rally ještě nikdy nenabídlo. Dřívější hvězdy MS v rally si to rozdaly s aktuální elitou WRC na show soutěži. Jezdilo se s aktuálními rallyovými vozy s šotolinovými pneumatikami, což se na rychlých asfaltových tratích helsinského přístavu postaralo o pěknou podívanou.
Každý z deseti jezdců měl po krátkém warm-upu před sebou kvalifikaci, která se sestávala z dvou průjezdů vždy dvou kol na vytyčené trati. Jelo se o čas, kterým se pak piloti kvalifikovali do finále. Dřívější hvězdy světových tratí - Markku Alen (VW), Juha Kankkunen (Citroën), Tommi Mäkinen (Ford) a Marcus Grönholm (Hyundai) - si na nová auta rychle zvykly a před aktuální generací závodníků nebyla lehká práce.
Nejrychlejším časem se z legend do finále kvalifikoval Marcus Grönholm, tam se postavil proti Madsi Ostbergovi, který jel celkem logicky s Citroënem. Ten byl nejrychlejším mužem mezi aktuální generací zastoupenou kromě něj také Jarim-Mattim Latvalou, Mikko Hirvonenem, Juho Hänninenem, Sébastienem Ogierem a Thierry Neuville. Ve finále zajel Ostberg čas 1:27,4 min., Grönholm za ním zaostal o 1,8s.
Jen připomeňme, že celá akce se odehrála na počest 20. výročí spolupráce Finské rally s hlavním sponzorem, společností Neste Oil. "Vždycky je hezké vyhrát, toto vítězství je perfektním začátkem před nadcházející Finskou rally. Rád odsud odjedu s tímto pocitem a navíc jde pro mě o první vítězství v barvách Citroënu."
Foto z akce zde.
Video z akce:
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.