Moravský kopec za Šternberkom si pamätá ešte autá z doby, keď Enzo Ferrari nechodil ani do základnej školy... Prvé preteky Ecce Homo sa tu konali ešte v roku 1905 a účasť na nich berie nejeden pretekár s patričným rešpektom.
Inak tomu nebolo ani v prípade Prešovčana Igora Drotára (59), ktorý si odtiaľ opäť odniesol cenné trofeje a hlavne víťazstvo v rámci Majstrovstiev Slovenska v pretekoch do vrchu.
Na jazdcov čakala 7 800 m dlhá trať s prevýšením 307 metrov. Igor spletitý kopec vybehol s najlepším časom 3:21,110 s. „Do Šternberku som sa veľmi tešil, i keď som bol trochu roztrasený a plný očakávaní, kvôli historickej vážnosti tohto podujatia. Navyše sa tam zišlo množstvo áut z celej Európy – veď len v mojej triede ich tam bolo približne 50,“ povedal na úvod Igor Drotár a pokračuje: „Išiel som si po čo najlepší výsledok, aj keď to bolo ťažké vopred odhadnúť. Jazdil som tu predtým len raz a zistil som, že si trať tak veľmi dobre nepamätám, s čím som vlastne bojoval celý víkend. Totiž množstvo zákrut sa spočiatku na seba podobá, no napokon sa ich charakter môže náhle zmeniť oproti tomu, s čím ste pôvodne rátali... Nebol som si vždy istý, v ktorej zákrute som. Navyše som nemal k dispozícii nové pneumatiky, takže sme štartovali na starších, z čoho som bol trochu nervózny.“
Na konci dňa sa však rátajú len výsledky a nie problémy, s ktorými jazdci bojujú. Legendárny Drotár môže byť s výsledkovými listinami Ecce Homo Šternberk maximálne spokojný. „V rámci Slovenska som vyhral absolútne, v rámci Európy ma predbehol jedine inžinier Andreas Gabat, ktorý je niekoľkonásobným Majstrom Európy. Dobre mi však padlo, keď mi po pretekoch zagratuloval k „víťazstvu“ – vraj s takými starými penumatikami, aké som mal, on ešte nikdy nejazdil. V Medzinárodných majstrovstvách Česka som však skončil prvý. Auto fungovalo dobre, aj keď sa ukázali rôzne menšie problémy. S víkendom som teda veľmi spokojný a už teraz sa nesmierne teším na ten ďalší v Limanowej.“ Poľská Limanowa sa koná už tento víkend. Nabitý kalendár pretekov si teda opäť nedáva pauzu a pokračuje pod plným plynom ďalej.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.