Moravský kopec za Šternberkom si pamätá ešte autá z doby, keď Enzo Ferrari nechodil ani do základnej školy... Prvé preteky Ecce Homo sa tu konali ešte v roku 1905 a účasť na nich berie nejeden pretekár s patričným rešpektom.
Inak tomu nebolo ani v prípade Prešovčana Igora Drotára (59), ktorý si odtiaľ opäť odniesol cenné trofeje a hlavne víťazstvo v rámci Majstrovstiev Slovenska v pretekoch do vrchu.
Na jazdcov čakala 7 800 m dlhá trať s prevýšením 307 metrov. Igor spletitý kopec vybehol s najlepším časom 3:21,110 s. „Do Šternberku som sa veľmi tešil, i keď som bol trochu roztrasený a plný očakávaní, kvôli historickej vážnosti tohto podujatia. Navyše sa tam zišlo množstvo áut z celej Európy – veď len v mojej triede ich tam bolo približne 50,“ povedal na úvod Igor Drotár a pokračuje: „Išiel som si po čo najlepší výsledok, aj keď to bolo ťažké vopred odhadnúť. Jazdil som tu predtým len raz a zistil som, že si trať tak veľmi dobre nepamätám, s čím som vlastne bojoval celý víkend. Totiž množstvo zákrut sa spočiatku na seba podobá, no napokon sa ich charakter môže náhle zmeniť oproti tomu, s čím ste pôvodne rátali... Nebol som si vždy istý, v ktorej zákrute som. Navyše som nemal k dispozícii nové pneumatiky, takže sme štartovali na starších, z čoho som bol trochu nervózny.“
Na konci dňa sa však rátajú len výsledky a nie problémy, s ktorými jazdci bojujú. Legendárny Drotár môže byť s výsledkovými listinami Ecce Homo Šternberk maximálne spokojný. „V rámci Slovenska som vyhral absolútne, v rámci Európy ma predbehol jedine inžinier Andreas Gabat, ktorý je niekoľkonásobným Majstrom Európy. Dobre mi však padlo, keď mi po pretekoch zagratuloval k „víťazstvu“ – vraj s takými starými penumatikami, aké som mal, on ešte nikdy nejazdil. V Medzinárodných majstrovstvách Česka som však skončil prvý. Auto fungovalo dobre, aj keď sa ukázali rôzne menšie problémy. S víkendom som teda veľmi spokojný a už teraz sa nesmierne teším na ten ďalší v Limanowej.“ Poľská Limanowa sa koná už tento víkend. Nabitý kalendár pretekov si teda opäť nedáva pauzu a pokračuje pod plným plynom ďalej.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?